Anahtar Performans Göstergesi (KPI), bir şirketin anahtar işletme hedeflerine ne kadar etkili bir şekilde ulaştığını gösteren ölçülebilir bir değerdir.
Her Amaç için en az bir ölçü veya anahtar Performans Göstergesi zaman içinde tanımlanmalı ve izlenmelidir.
KPI'lar arzu edilen bir sonuca doğru ilerlemeyi gösterir.
Stratejik KPI'lar, bir organizasyonun stratejilerinin uygulanmasını ve etkinliğini izler, gerçek ve hedeflenen performans arasındaki boşluğu belirler ve organizasyonun etkinliğini ve operasyonel verimliliği belirler.
İyi KPI'lar ;
stratejinin çalışıp çalışmadığını görmek için objektif bir yol sağlar,
zaman içinde performans değişiminin derecesini ölçen bir karşılaştırma yapar,
çalışanların dikkatini başarı için en önemli şeylere odaklar,
sadece yapılan işin değil, başarıların ölçülmesine izin verir,
iletişim için ortak bir dil sağlar,
somut olmayan belirsizliği azaltmaya yardımcı olur.