Yönetim Organizasyonları

Minerva'da, kurumunuzdaki organizasyon yapısını yansıtacak şekilde Yönetim Organizasyonları oluşturabilirsiniz.

Bir yönetim organizasyonu oluşturabilir, ona organizasyon birimleri ekleyebilir ve sahiplerini tanımlayabilirsiniz.

İhtiyaçlarınıza göre birden fazla yönetim organizasyonu oluşturabilirsiniz. Örneğin; kurumunuzun ana organizasyon yapısını ORG.01 olarak oluşturabilir ve ayrıca bir proje için başka bir organizasyon yapısı olarak ORG.02 oluşturabilirsiniz.

Yönetim Organizasyonu Oluşturma

"Yeni" butonuna bastıktan sonra, bir yönetim organizasyonu oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Organizasyon Tipi

Aşağıdaki tipler için organizasyonlar oluşturabilirsiniz :

  • BOP - İş Yönetimi
  • HCM - İnsan Kaynakları
  • PJA - Proje
  • DPT - Departman
  • OTH - Diğer

Organizasyon Statüsü

Bir organizasyonu doğrulamak için durumu "Aktif" olarak ayarlanmalıdır.

Örneğin; bir proje için bir organizasyon oluşturdunuz ve yalnızca bu proje için geçerli olmasını istiyorsunuz. Oluşturma sırasında durumunu aktif olarak ayarlayabilirsiniz. Projenin tamamlanmasından sonra durumunu "Arşiv" olarak ayarlayabilirsiniz.

Not : Ayrıca Başlangıç ve Bitiş Tarihleri 'ni belirleyerek bir geçerlilik süresi ayarlayabilirsiniz.

Bu Organizasyondaki Şirketler

Organizasyonda olan şirketleri seçmek zorundasınız.

Organizasyon Birimleri

"Organizasyon Birimleri" butpnuna basarak "Birimler" ve "Birim Sahipleri" ni eklemeye başlayabilirsiniz.

Organizasyon Birimi Bilgileri

Üst Birim

Üst Birim bir konsolidasyon grubu içinde en yüksek üst birimidir.

Örnek :

Birim B'yi hiyerarşik olarak birim A'ya bağımlı olmasını istiyorsanız, birim B'yi eklerken, birim A'yı üst birim olarak seçmelisiniz.

Birim C'yi hiyerarşik olarak birim B'ye bağımlı olmasını istiyorsanız, birim C'yi eklerken, birim B'yi üst birim olarak seçmelisiniz.

Birim Seviyeleri

Seviyeler hiyerarşik pozisyonu ifade eder.

Yukarıdaki örnek için :

A birimi 1. Seviye

B birimi 2. Seviye

C birimi 3. Seviye

Birim Tipi

Açılan kutudan aşağıdaki "Birim Tipleri" ni seçebilirsiniz.

  • PCS - Organizasyon Birimi
  • AST - Sekreter Yardımcısı
  • ADT - Denetim
  • CNS - Danışman

Organizasyon Birimi Tutucusu

Şirket ve İş Birimi

"Bu organizasyondaki şirketler" de tanımladığınız şirketler arasında şirket seçmeniz gerekiyor.

İş Yerleri arasından "İş Birimi" seçebilirsiniz.

Pozisyon

Pozisyonlar penceresinden, İş Pozisyonları Kataloğu [Merkezi Sistem] bölümünde tanımladığınız pozisyonlar arasında "Pozisyon" u seçebilirsiniz.

İş

İşler penceresinden, İş Kataloğu [Merkezi Sistem] bölümünde tanımladığınız işler arasındaki bir işi seçebilirsiniz.

Pozisyon Tutucu

Pencereden seçerek bir konum tutucu atayabilirsiniz.

İşçilik Maliyeti Tanımları

Sistemde herhangi bir zamanda herhangi bir operasyonda çalışan kişilerin maliyet hesaplamalarında kullanılmak üzere işçilik maliyeti tanımları yapabilirsiniz. Örneğin; "Çağrı Merkezi" nde maliyet hesaplarken.

"Yönetim Organizasyonu Bilgisi" ekranındaki "İşgücü Maliyet Tanımları" sekmesi altında, "Yeni" düğmesine bastıktan sonra, "Başlangıç Tarihi" ni seçerek işgücü maliyeti tanımlarının geçerli olacağı bir "Dönem" tanımlayabilirsiniz.

Daha sonra, "Organizasyonel Birimi İşçilik Maliyetleri" sekmesi altında işçilik maliyeti tanımlarını yapabilirsiniz.

"Yönetim organizasyonu işgücü maliyet dönemi bilgileri" ekranında "Organizasyon Birimi İşgücü Maliyetleri" sekmesi altında, "Yönetim Organizasyonu" için tanımlanan tüm "Organizasyon Birimleri" listelenecektir.

Bir "İşçi Öğesi" seçtikten sonra ;

  • Saat Başına Maliyet
  • Günlük Maliyet

Seçilen "Para Birimi" içinde :

  • Normal çalışma saatleri
  • Fazla Mesai Saatleri 1
  • Fazla Mesai Saatleri 2
  • Fazla Mesai Saatleri 3

Not 1 : Yasal düzenlemeler nedeniyle, farklı fazla çalışma koşulları için farklı fazla çalışma oranları uygulanabilir. Örneğin; resmi tatillerde aşırı çalışma oranı normal iş günlerinde aşırı çalışma oranından farklı olabilir.

Not 2 : "Organizasyon Birimleri" butonuna ve ardından "Organizasyon Birimi" ne bastıktan sonra, "İşçilik Maliyeti Tanımları" sekmesi altında yukarıda açıklanan "Dönem" kayıtlarını görüntüleyebilirsiniz. Bir dönem kaydına ve ardından "Organizasyon Birimi İşçilik Maliyetleri" sekmesine bastıktan sonra, işçilik maliyeti kayıtlarını yalnızca yönetim kuruluşundaki tüm kuruluş birimleri için değil, mevcut "Organizasyon Birimi" ve alt birimleri için görüntüleyebilirsiniz.

Organizasyon Birimi Ekibi

Organizasyon birimine bir ekip atayabilirsiniz. "Organizasyon Birimi Ekibi" sekmesi altında; tanımladığınız pozisyon tutucusu, varsayılan olarak "Birim Yöneticisi" olarak bulunur.

Üye Tipleri

Daha fazla ekip üyesi ekleyebilir ve üye tiplerini tanımlayabilirsiniz :

  • Görev Yöneticisi
  • Yetkili
  • Asistan
  • Fason
  • Geçici Görev
  • Ek Görev

Birim Başlığı

Yeni bir ekip üyesi eklediğinizde, "Birim üstbilgisi" onay kutusunun işaretli olduğunu görebilirsiniz. Yeni üyenin "Birim Yöneticisi" olmasını istemiyorsanız, onay kutusunun işaretini kaldırmanız gerekir.

Kullanıcı Ekibi Oluşturma Parametreleri

Aşağıda listelenen parametreler, veri yetkilendirmeleri için Kullanıcı hiyerarşisi oluşturmak için kullanılır.

Bu Personel Ekibin Üyesi Mi?

Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.

Bu personel altında kaç seviye takım üyesi var?

Tüm seviyeleri belirtmek için "Tümü" nü seçebilir veya kişinin verileri görmeye yetkili olduğu alt düzeylerin sayısını belirtmek için bir sayı seçebilirsiniz. Örneğin; Seviye 1 olan bir kişi için açılan kutudan "3" ü seçerseniz, 2, 3 ve 4 seviyelerindeki tüm kişilerin verilerini görebilir demektir.

Personel Ekip Üyesi Aynı Seviye mi?

Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz. Yukarıdaki örnek için; Kişi, aynı seviyede olan Seviye 1 kişilerinin verilerini de görecektir.

Operasyonel Organizasyon Etiketleri

  • SRP - Satış Temsilcisi : Ekip üyesi bir satış temsilcisi ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
  • PRP - Alıcı: Ekip üyesi bir alıcıysa, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.

Organizasyon Birimleri Listeleme Seçenekleri

Bir organizasyon yapısını oluşturduktan sonra, "Organizasyon birimi" düğmesine basabilir ve "Liste tipi" açılan kutusundan aşağıda listelenen bir seçeneği seçebilirsiniz :

  • Organizasyon Birimleri : Organizasyon birimlerini listelemek için varsayılan olarak seçilir.
  • Organizasyon Birimi + Takım Detayları : Organizasyon birimlerini, sahiplerini ve ekip üyelerini tek bir görünümde listeleyebilirsiniz.

Bir Organizasyon Ekibi İçin Veri Yetkilendirmelerini Belirleme

Bir organizasyon ekibi için veri yetkileri "Yönetim organizasyon bilgileri" ekranının "kullanıcı ekipleri" sekmesi altında verilebilir.

Bu yetkilendirme işlemi, "Kullanıcı ekibi oluşturma parametreleri" nde tanımlanan parametrelere göre kullanıcı hiyerarşisi oluşturmak için kullanılır.

Başka bir deyişle, daha düşük / daha yüksek / aynı seviyede olabilecek diğer kişilerin verilerini görmek için bir kişiye verilen yetkilendirmeyi tanımlar.


Bunun için "Kullanıcı ekibi işlemleri" sekmesi altında "Organizasyon sistemi kullanıcı ekipleri Oluştur" butonuna basabilirsiniz.

Butona basarak, sistem otomatik olarak kullanıcı hiyerarşisi oluşturur.

"Kullanıcı Takımları" sekmesi altında, otomatik olarak oluşturulan yetkilendirme kayıtlarını görüntüleyebilirsiniz.

Önemli Not

Bir "Kullanıcı Ekibinin" sistemde geçerli olması için; örneğin, kullanıcıların yetkilendirme ayarlarına göre birbirlerinin kayıtlarını görmesi için, kullanıcı ekibinin oluşturduğu "Organizasyon", İş Yönetimi Sistem Parametreleri altında ilgili şirket için "Yönetim Organizasyonu" olarak tanımlanmalıdır.

Minerva'da, farklı amaçlar için birden fazla yönetim organizasyonları oluşturabilirsiniz. Ancak, her şirket için yalnızca bir yönetim organizasyonu sistem parametresi olarak tanımlamak mümkün olduğu için, Kullanıcı ekibi yapısı bu organizasyon için oluşturulmalıdır. Diğer organizasyonlar için oluşturulan kullanıcı ekipleri, sistem parametresi olarak seçilmediği sürece işlemlerde kullanılmayacaktır.

Bilgi Talebi