Bunun için "Merkez Kartları" butonuna basmanız gerekiyor.
"Yeni Kişi" butonuna basarsanız, "P - Kişi" tipi iş ortakları listelenir.
İlgili "Aktar" butonuna basarak bir iş ortağı seçtikten sonra, işletme kayıtlarında birliği sağlayan "Merkezi Kayıt ID" ve iş ortağı hakkında gerekli bilgiler ana karta aktarılacaktır.
Patient - Medical Müşteri Status
Combobox'dan aşağıdaki statülerden birini seçmelisiniz.
AA - Potansiyel
DB - Araştırma & İnceleme
DF - Onay Bekliyor
LA - Aktif
PA - Faaliyeti Durduruldu
YH - Reddedildi
XA - Eski Hasta - Medikal Müşteri
ZZ - Eski Kayıt [Arşiv]
Not : Ana kartı oluşturduktan sonra, müşterinin durumunu daha sonra değiştirmeniz gerekirse, "Detay" sekmesinin altındaki "Statü ve Yaşam Ömrü Bilgisi" bölümünde yapabilirsiniz. Bunun için açılan "Durum" kutusundan yeni bir durum seçmeniz ve belgeyi kaydetmeniz gerekir.
Minerva'da, iletişim bilgileri ana kartların İletişim sekmesi altında tutulur.
Finansal Hesaplar
"Ticari" sekmesi -> "Hesaplar" sekmesi altında finansal hesaplar oluşturabilir ve yönetebilirsiniz.
Finansal hesaplar işlemleri önceden tanımlanmış kriterlere göre gruplamak için oluşturulur. Örneğin; aynı iş ortağıyla aynı para birimlerindeki işlemler için.
Minerva'da, finansal hesaplar müşterilerin ana kartlarında tutulmuyor.
Bu size her bir finansal hesap için farklı ana kartlar oluşturma zorunluluğu getirmeme olasılığını verir.
Bir müşteriyle farklı para birimlerinde çalışıyor olabilirsiniz.
Müşterinizle birlikte çalıştığınız her bir para birimi için farklı müşteri kartları oluşturmak yerine, oluşturulmuş bir müşteri kartına birden fazla finansal hesap ekleyebilirsiniz.
Çünkü; sadece bir müşteri var ve sadece aynı para birimlerindeki işlemleri göstermek için finansal hesaplar oluşturmanız gerekiyor.
Farklı para birimlerine sahip birden fazla finansal hesap oluşturarak, birden fazla ana kart oluşturmaktan ve bunları yönetmeye çalışmaktan kurtulursunuz.
İkincisi; eğer bir kişi / şirket aynı şirket için hem tedarikçi hem de müşteri ise, ancak ayrı ana kartlar oluşturmak istemiyorsanız; Bir ana kart oluşturduktan sonra (örneğin; Müşteri için), sistem otomatik olarak "Müşteri" tipi için bir finansal hesap oluşturacaktır. Müşteri kartına, "Tedarikçi" olarak hesap tipinde başka bir finansal hesap ekleyebilirsiniz. Böylece aynı karta iki finansal hesap ekleyerek kişi / kurumun hem tedarikçi hem de müşteri olduğu yansıtılmaktadır.
Finansal Hesap Türü
Yukarıdaki paragrafta açıklandığı gibi, aşağıdaki türler için ekstra finansal hesaplar oluşturabilirsiniz :
İndirim Öğesi : Açılan giriş kutusundan "Finansal Hesap Türü" için uygun bir indirim kalemi seçebilirsiniz. yani, müşteriler ve proje için "Satış İndirimi" veya "Tarife İndirimi". Tedarikçiler için "Satın Alma İndirimi" veya "Satın Alma Alt İndirimi".
İndirim Oranı : Bir yüzde indirim oranı yazabilirsiniz.
İskonto Hesaplama Yöntemi : İskonto hesaplaması için "Sıralı" veya "Tutar Bazlı" yöntemini seçebilirsiniz.
Varsayılan Satış Tipi : Satış Türleri arasından varsayılan bir satış türü seçebilirsiniz.
Varsayılan Satış Grubu : Satış Grupları arasından varsayılan bir satış grubu seçebilirsiniz.
Varsayılan Satın Alma Türü : Satın Alma Türleri arasından varsayılan bir satın alma türü seçebilirsiniz.
Varsayılan Satınalma Grubu : Satınalma Grupları arasından varsayılan bir satınalma grubu seçebilirsiniz.
Tahsilat - Ödeme Planı : Tahsilat - Ödeme Planları arasından bir tahsilat - ödeme planı seçebilirsiniz.
Varsayılan Gönderim Belgesi : Aşağıda listelenen belgelerden birini varsayılan gönderim belgesi olarak seçebilirsiniz.
SBA - Satış Belgesi
SDV - Gönderilen Teslimat - Gönderi
İş Ortağı Kredi ve Risk Yönetimi
Kredi kontrolünün iş ortağına "Ticari" sekmesi -> "Kredi ve Risk" sekmesi altında uygulanıp uygulanmayacağını belirleyebilirsiniz.
Seçebilirsiniz :
Kredi Kontrolü Yok
İş Ortağı Tabanlı Kredi Kontrolü
Cari Hesap Bazlı Kredi Kontrol
Muhatap + Cari Hesap Bazlı Kredi Kontrol
Her ikisi de sırasında kredi kontrol edebilirsiniz;
Siparişin Yaratılması : Bir uyarı vermek veya siparişin oluşturulmasına izin vermemek gibi, kredi limitlerini aşmanız durumunda yapılacakları belirleyebilirsiniz.
Gönderi : Bir uyarı iletmek veya sevkıyat işlemine izin vermemek gibi kredi limitlerini aşmanız durumunda gerçekleştirilecek işlemleri belirleyebilirsiniz.
Kredi Limit Bilgisi
Aşağıdaki kredi limiti bilgilerini belirleyebilirsiniz, böylece sistem, bunların aşılması halinde işlemlerin devam etmesine izin vermeyecektir.
İş Ortağı Kredi Limiti
Kredi Aşım Tutarı ve % : İlgili alanlara yazarak, tutar ya da yüzde aşan bir kredi belirleyebilirsiniz.
Toplam Kredi Limiti
Risk Hesaplama Parametreleri
Risk hesaplaması için aşağıdaki parametreleri belirleyebilirsiniz.
Açık Hesap Bakiyesi Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
Tahsil Edilmeyen Çekler Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
Kendi Kontrol Risk Faktörü : "Faktörü" yazabilirsiniz.
Onaylanan Kontrol Risk Faktörü : "Faktörü" yazabilirsiniz.
Tahsil Edilmemiş Senetler Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
Onaylanan Senet Not Risk Faktörü : "Faktörü" yazabilirsiniz.
Faturalandırılmamış Faturalandırma Notları Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
Satış Türleri : Satış türlerini belirleyebilirsiniz.
Risk Hesaplamasında Gönderilen Siparişler : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
Sipariş Türleri : Sipariş türlerini belirleyebilirsiniz.
Risk Analizini Görüntüleme
Sistem riski hesaplar ve risk analizini "Ticari" sekmesi -> "Kredi ve Risk" sekmesi altında tanımlanan parametrelere göre yapar.
Risk analizini görüntülemek için, "Müşteri Bilgileri" ekranında "Menü" sekmesi altında -> "Genel" sekmesi altında, "Finansal Analiz" bağlantısına tıklamanız gerekir. Burada, risk analizinin yapılacağı bir "Cari Hesap" seçebilir ( "Tüm Finansal Kartların" da seçilmesi mümkündür. ) ve sonra "Risk Analizi" sekmesine basınız.
Seçilen cari hesap için aşağıdaki bilgiler gösterilecektir.
Hesap Bakiyesini Aç
Riski Kontrol Et
Bono Riski
Sipariş Riski
Sevkıyat Riski
Toplam Risk
Kredi Limiti
Risk Toleransı
Toplam Kredi Limiti
Açık Kredi
İş Ortağı Banka Cari Hesapları ve Kredi Kartlarını Kaydetme
İş ortağının banka hesap bilgilerini "Ticari" sekmesi -> "Banka Cari Hesapları" sekmesi altında ve kredi kartı bilgilerini "Ticari" sekmesi -> "Kredi Kartları" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Servis Seviyesi Tayini
İş ortağınızla bir servis seviyesi sözleşmeniz (SLA) varsa, "Ticari" sekmesi -> "Satış - Lojistik" sekmesi altındaki açılan kutusundan Servis Seviyesini seçebilirsiniz.
Kişisel Bilgi
"Kişisel" sekmesi altında, aşağıdaki bilgileri çok detaylı bir şekilde kaydedebilirsiniz.
Mesleği : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Medeni Durum : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Eğitim Durumu : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Müşteri Kaynağı : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Kimlik Bilgileri : Kimlikle ilgili kayıtları "Kişisel" sekmesi -> "Kimlik" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Fiziksel Bilgi : Fiziksel görünümle ilgili kayıtları "Kişisel" sekmesi -> "Kimlik" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Askerlik Servis Bilgileri : Askerlikle ilgili kayıtları "Kişisel" sekmesi -> "Kimlik" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Sağlık: Bu kaydı müşterinizin herhangi bir kronik sağlık sorununu 1Kişisel" sekmesi -> "Sağlık" sekmesi altında tutabilirsiniz.
İş Ortağı Organizasyon Yapısı
Minerva'da, iş ortağı organizasyon yapısı bilgileri ana kartların Organizasyonel sekmesi altında tutulur.
İlişkiler
"Organizasyonel" -> "İlişkiler" sekmesinde "Hasta - Medikal Müşteri" ilişkili iş ortağı veya kontak şahıs tanımlayabilirsiniz.
Bu seçimi yaptıktan sonra aşağıda belirtilen "İlişki Tipi" seçerek ilişkilendirme yapabilirsiniz.
İlişki Tipleri
Aşağıda listelenen ilişkilerden seçim yapabilirsiniz
MTH - Anne
FTH - Baba
CDR - Çocuk
CPL - Eş
SBL - Kardeş
RLT - Akraba
CPR - Kontak Şahıs
Sorumlu Personel
İş ortağından sorumlu olacak personeli "Organizasyonel" sekmesi -> "Personel" sekmesi altında belirleyebilirsiniz.
Bir kullanıcı bazı müşterilere "Sorumlu Personel" olarak atanmışsa, bu kullanıcı, müşteri göz atma ekranlarındaki "Hesabım" onay kutusunu işaretleyerek bu müşterileri görüntüleyebilir ( "Tüm Müşteriler" ekranında ve tüm müşteri ilişkili alt menülerinde. ).
Ekstre Görüntüleme
"Ekstre" butonuna basarak muhasebe kayıtlarına dayanan "İş Ortağı Finansal Hesap Özeti"'ni görüntüleyebilirsiniz. Örn. ilgili hasta - medikal müşteriye ait tüm satış faturaları gibi.