Satış İadesi, satılan ürünlerin satıcıya geri iade işlemidir.
Bir İş Ortağı satıcılara bir satış dönüşü hakkında bilgi verdiğinde, şirketin diğer bölümlerini bilgilendirmek için satış iade siparişleri oluşturulur.
İade kalemleri, miktarlar ve fiyatlandırmalarla ilgili bilgilerin yanı sıra, orijinal belge kayıtları ve iade nedenleri kaydedilebilir.
Gönderim Tarihi ve Gelen Tesis, Depo Yeri ve Depo Yeri gibi Lojistik Bilgileri, malların ne zaman alınacağını ve hangi Depo - Depo Konumunun mal girişini yapması gerektiğini belirler.
Satış İade Belgeleri her ikisinde de düzenleyebilirsiniz :
Teknik olarak, bir Satış İade Siparişi, Mal Girişi işlemi nedeniyle bir Satın Alma Siparişi olarak işlenir. Böylece her iki menü öğesini de kullanabilirsiniz.
Sipariş Yönetimi Satış İade Siparişleri 'ni kullanarak Satış İade Siparişleri oluşturabilir, düzenleyebilir ve silebilir ve mevcut olanları listeleyebilirsiniz. Ancak diğer satın alma siparişlerini listeleyemezsiniz. Bu nedenle, satış personelinizin Satın Alma Siparişi kayıtlarını görmesini istemiyorsanız, Sipariş Yönetimi modülünde Satış İade Siparişleri'ni kullanmalısınız.
Not : Kullanıcılara hızlı erişim sağlamak için modül menüsüne eklenen "Yeni Satış İade Siparişi" menüsü altında yeni satış iadesi siparişleri de oluşturabilirsiniz.
Sık sık yeni satış iadesi siparişleri oluşturuyorsanız, sık kullanılanlarınıza "Yeni Satış İade Siparişi" menüsü ekleyebilirsiniz (Menüm).