Dengeli Puan Kartı ( BCS ), organizasyonunuza sağlığını ölçmek için dört farklı bakış açısıyla bakar.
Bu bakış açılarının her biri, şirketinizin farklı bir tarafına odaklanır ve organizasyonunuzun dengeli bir görünümünü oluşturur.
BCS, bu bakış açılarının her birine göre Hedefler, önlemler ( KPI 'ler ), ve Girişimler geliştirmeyi önermektedir ( perspektifler ).
Bu dört bakış açısı aşağıdaki paragraflarda açıklanmaktadır.
Finansal Perspektif
Bu bakış açısı genellikle kamu sektöründe Yöneticilik veya diğer daha uygun isim olarak adlandırılır.
Finansal perspektif, Dengeli Puan Kartı ın önemli bir odak noktasıdır.
Organizasyonel finansal performansı ve finansal kaynakların kullanımını gösterir.
Para şirketleri canlı tutar ve finansal perspektif sadece buna odaklanır.
Müşteri Perspektifi
Müşteri / Paydaş bakış açısı, organizasyon performansını, kuruluşun hizmet verecek şekilde tasarlandığı müşteri veya diğer kilit paydaşlar açısından değerlendirir.
Müşteri perspektifi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi gerçekten satın alan kişilere odaklanır.
Müşteri memnuniyeti ve elde tutma başarının ileriye dönük bir göstergesidir.
Müşterilerinize bugün nasıl davrandığınız, yarın ne kadar para kazanacağınızı doğrudan etkiler.
İş Süreci Perspektifi
İç iş süreci perspektifi, ürün veya hizmetlerinizle veya diğer önemli iş süreçlerinizle ilgili kalite ve verimliliğin mercekleri aracılığıyla organizasyonel performansı inceler.
Bu perspektif :
işinizin ne kadar sorunsuz çalıştığına bakar,
verimliliği dikkate alır; Atıkları azaltmak, işleri hızlandırmak ve daha azıyla daha fazlasını yapmak,
değişen iş koşullarına ne kadar hızlı uyum sağlayabileceğinizi gösterir,
ayrıca, müşterilerinizin gerçekte ne istediğini sağlayıp sağlamadığınızı incelemenizi de teşvik eder.
Öğrenme ve Büyüme Perspektifi
Öğrenme ve büyüme perspektifi, insan sermayesi, altyapı, teknoloji, kültür ve atılım performansının anahtarı olan diğer kapasitelerin mercekleri aracılığıyla örgütsel performansı inceler.
Bu bakış açısı genel kurum kültürünüze bakar.
İnsanların en son endüstri trendlerinin veya teknolojisinin farkında olup olmadıklarını ve çalışanların bilgi paylaşımının kolay olup olmadığını araştırır.
Perspektifleri İstifleme
Balanced scorecard nın ilk yıllarında, dört perspektifin her biri diğerlerinden bağımsız olarak gösterildi.
Ancak, zamanla insanlar, bu perspektiflerin birbirlerini şaşırtıcı şekilde etkilediğini keşfetmeye başladılar. Onlara göre sipariş verme yolumuz önemliydi.
Modern balanced scorecards, her bir bakış açısının bir öncekine nasıl dayandığını gösterir.
Genel olarak konuşursak, öğrenme ve büyüme perspektifinde bulunan hedeflerdeki performansın iyileştirilmesi, organizasyonun iş süreci perspektifini geliştirmesini sağlar; bu da organizasyonun müşteri ve finansal perspektiflerde istenen sonuçlar yaratmasını sağlar.
Örneğin; çalışanlarınızı eğitir ve bir bilgi paylaşımı kültürü oluşturursanız ( Öğrenme ve Büyüme ), şirketinizin daha sorunsuz çalışmasını sağlar ( İş Süreci ). Daha iyi çalışan bir işletme müşterileriyle ( Müşteri ), daha iyi ilgilenir ve mutlu müşteriler sattıklarınızın daha fazlasını satın alır ( Finansal ).
Standart Strateji Perspektifleri
Aşağıdaki perspektif tipleri sistemde standarttır. Başka bir deyişle, bunlar varsayılan olarak herhangi bir Hedef 'in strateji perspektifindeki kutusunda mevcuttur. Ancak yine de, bunlardan herhangi birini strateji temelinde silebilirsiniz. Bakınız : Standart Strateji Perspektifleri Silme.