Bir strateji oluşturduktan sonra, bileşenlerini eklemeye başlayabilirsiniz.
Bunun için, "Strateji Bilgileri" ekranında "Strateji Bileşenleri" butonuna veya "Stratejiler" ekranında ilgili stratejinin "Bileşenler" butonuna basabilirsiniz.
Bir Stratejiye Hedef Ekleme
Hedefler bir Strateji elde etmek için attığınız ölçülebilir adımlardır ve bunlar üst düzey organizasyon hedeflerdir.
Stratejik hedefler, stratejinin uygulanması sırasında yapmamız gereken sürekli iyileştirme faaliyetleridir.
Bunlar, bir stratejide neyin kritik veya önemli olduğunu gösteren ifadelerdir. Başka bir deyişle, belirli bir süre içinde elde etmeye çalıştığınız hedeflerdir.
Hedefler açık, ölçülebilir, spesifik ve ulaşılabilir olmalıdır.
Bir stratejiye yeni bir objektif ( hedef ) eklemek için "Yeni Hedef" butonuna basabilirsiniz.
Hedef Statü Bilgisi
Takvimden Planlanan Başlama Tarihi ve Planlanan Bitiş Tarihi seçebilirsiniz.
Ayrıca takvimden Gerçekleşen Başlama Tarihi ve Gerçekleşen Bitiş Tarihi seçebilirsiniz.
Daha sonra, Dengeli Ağırlık % yazabilirsiniz.
Statüsü
Açılan kutudan aşağıdaki statülerden birini seçebilirsiniz.
AA - Önerilen
LA - Onaylandı
YH - Reddedildi
PA - Donduruldu
LB - Yeniden Başlat
XA - Tamamlandı - Expectation Met
XB - Tamamlandı - Expectation Partially Met
XC - Tamamlandı - Expectation Not Met
YC - Abandoned
ZZ - Arşiv
Yeni bir hedef oluşturduktan sonra ( "Yeni Strateji Bileşeni" ekranını kaydettikten sonra ), varsayılan Statü "Önerilen" olarak görüntülenir. İsterseniz bunu değiştirebilirsiniz.
Objektif Kategorizasyonu
Minerva'da, objektif kategorizasyonu için strateji perspektifleri ve strateji temaları kullanılır.
Standart Strateji Perspektifleri 'ne ek olarak, "Strateji Bilgileri" ekranında "Menü" sekmesinin altındaki "Strateji Perspektifleri" satırına bastıktan sonra, ( yani diğer Stratejiler için oluşturulan hedefler için geçerli olmayacaktır ), bu stratejinin hedeflerine özgü yenilerini oluşturabilirsiniz.
Standart Strateji Perspektiflerini Silme
Standart strateji perspektiflerinden herhangi birini silmeniz gerekiyorsa, "Strateji Bilgileri" ekranında "Menü" sekmesinin altındaki "Strateji Perspektifleri" satırına bastıktan sonra ilgili "Sil" butonuna basarak yapabilirsiniz. Bu silme işleminin yalnızca strateji temelinde olduğunu lütfen unutmayın.
Ayrıca açılan kutudan bir Strateji Teması seçebilirsiniz.
"Strateji Bilgileri" ekranında "Menü" sekmesinin altındaki "Strateji Temaları" satırına bastıktan sonra, ( yani, diğer Stratejiler için oluşturulan hedefler için geçerli olmayacaktır ), bu stratejinin hedeflerine özgü strateji temaları oluşturabilirsiniz.
KPI Nesneleri Belirleme
Her hedef için, en az bir ölçü veya Anahtar Performans Göstergesi ( KPI ) zaman içinde tanımlanmalı ve izlenmelidir.
KPI, uygun bir sonuca doğru ilerlemeyi gösterir. Stratejik KPI, bir organizasyonun stratejilerinin uygulanmasını ve etkinliğini izler, gerçek ve hedeflenen performans arasındaki boşluğu belirler ve organizasyon etkinliğini ve operasyonel verimliliği belirler.
"KPI Nesneleri" sekmesi altında, pencereden Anahtar Performans Göstergesi Nesneleri 'ni seçerek belirleyebilirsiniz. İsterseniz "Dengeli Ağırlık %" ni yazabilirsiniz.
Hedeflere Girişimlerin Eklenmesi
Girişimler, hedeflerinize karşı ele almak ve yürütmek için yapacağınız şeydir. Başka bir deyişle, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olan projelerdir.
Bir girişim eklemeye başlamak için, "Strateji Bileşenleri" ekranında ilgili hedefin "Yeni Girişim" butonuna basabilirsiniz.
Girişimin "Üst Bileşeni", hedefin kodu olarak görüntülenecektir.
Girişim Statü Bilgisi
Takvimden Planlanan Başlangıç Tarihi ve Planlanan Bitiş Tarihi seçmeniz gerekir.
Ayrıca takvimden Gerçekleşen Başlangıç Tarihi and Gerçekleşen Bitiş Tarihi seçebilirsiniz.
Statüsü
Açılan kutudan aşağıdaki statülerden birini seçebilirsiniz.
AA - Önerilen
LA - Onaylandı
YH - Reddedildi
PA - Donduruldu
LB - Yeniden Başlat
XA - Tamamlandı - Expectation Met
XB - Tamamlandı - Expectation Partially Met
XC - Tamamlandı - Expectation Not Met
YC - Abandoned
ZZ - Arşiv
Yeni bir girişim oluşturduktan sonra ( "Yeni Strateji Bileşeni" ekranını kaydettikten sonra ), varsayılan Statü "Önerilen" olarak görüntülenir. İsterseniz bunu değiştirebilirsiniz.
Girişim Kategorizasyonu
Açılan kutudan bir Girişim Tipi seçebilirsiniz.
"Strateji Bilgileri" ekranında "Menü" sekmesinin altındaki "Strateji Girişimi Tipleri" satırına bastıktan sonra ( yani, diğer Stratejiler için oluşturulan girişimler için geçerli olmayacaktır ), bu stratejinin girişimlerine özgü inisiyatif tipleri oluşturabilirsiniz.
Girişimlere Aksiyon Ekleme
Bir işlem ( taktik olarak da adlandırılır ), bir hedefle ilişkili bir girişimi gerçekleştirmek için kullanılan yöntemdir.
Aksiyon öğeleri genellikle inceleme toplantılarından kaynaklanır ve genellikle bir kişiye veya küçük bir takıma devredilen görevlerdir. Teknik olarak BSC çerçevesinin bir parçası değillerdir, ancak bir bütün olarak yönetim sürecinin bir parçasıdır; Zamanında ve organize bir şekilde kilit girişimlerde bulunmaya yardımcı olurlar.
Bir aksiyon eklemeye başlamak için, "Strateji Bileşenleri" ekranında ilgili girişimin "Yeni Eylem" butonuna basabilirsiniz.
Eylemin "Üst Bileşeni" inisiyatifin kodu olarak görüntülenecektir.
Aksiyon Statü Bilgileri
Takvimden Planlanan Başlangıç Tarihi ve Planlanan Bitiş Tarihi seçmeniz gerekir.
Ayrıca takvimden Gerçekleşen Başlangıç Tarihi ve Gerçekleşen Bitiş Tarihi ni seçebilirsiniz.
Statü
Açılan kutudan aşağıdaki durumlardan birini seçebilirsiniz.
AA - Önerilen
LA - Onaylandı
YH - Reddedildi
PA - Donduruldu
LB - Yeniden Başlat
XA - Tamamlandı - Expectation Met
XB - Tamamlandı - Expectation Partially Met
XC - Tamamlandı - Expectation Not Met
YC - Abandoned
ZZ - Arşiv
Yeni bir aksiyon oluşturduktan sonra ( "Yeni Strateji Bileşeni" ekranını kaydettikten sonra ), varsayılan Statü "Önerilen" olarak görüntülenir. İsterseniz bunu kaydedebilirsiniz.
Strateji Bileşenlerine Genel Bakış Örneği
Örneğin, şirketinizin yıllık finansal strateji toplantısında, yıl sonunda satış gelirini %25 artırmaya karar verildi, bu da yıl sonunda 3,5 milyon dolarlık satışların üretilmesi gerektiği anlamına geliyor.
Bunun için, mevcut müşteri sayısının artırılması gerektiğine karar verildi ve başlangıç noktasında pazarlama departmanından 25 olası müşterisinin bir listesini yapmak için talep edildi.
Bu örneği yansıtmak için Minerva Strateji Yönetimi modülünde aşağıdaki yapının oluşturulması önerilir.
Yeni Amaç -> "Satış gelirini yıl sonunda %25 büyütmek için" --- İpucu : Bu amaç için bir KPI -> "Yıl sonuna kadar 3.5 milyon dolarlık satış üretimi" tanımlayın.
Yeni Girişim -> "Yeni müşteriler bulmak için"
Yeni Aksiyon -> "25 olası müşterilerinin listesini yapmak" --- İpucu : "Pazarlama" departmanına bir görev atayabilirsiniz.
Strateji Ağacını Görüntüleme
"Menü" sekmesinin altındaki "Strateji Ağacı" satırına bastıktan sonra strateji ağacını ( ağaç yapısında görüntülenen strateji bileşenleri ) görüntüleyebilirsiniz.