Satış Siparişi Belge Türleri

Satış siparişleri, giden ticari döngünün ilk adımı olarak oluşturulur. Satış siparişlerinin daha fazla işlenmesi ( sevkiyat, faturalama ) giden mal hareketleri ve/veya giden faturalar oluşturun. Bir müşteri siparişi yaratmanın temel amacı, döngünün her aşamasını neyin teslim edileceği, ne kadar teslim edileceği, ne zaman teslim edileceği vb. hakkında bilgilendirmektir. Aşağıdaki işlemler için, satış siparişlerini başka bir tarafla ticari işlemler başlatmak için kullanabilirsiniz.

  • SSL - Satış
  • RPC - Satın Alma İadesi
  • SMC - Giden Konsinyemiz
  • RSC - Giden Tedarikçi Konsinye
  • SDI - Giden Ev Teslimatı
  • SMD - Giden Depositemiz
  • RSD - Giden Tedarikçi Deposite
  • SPI - Fiyat Farkı
  • SPR - Fiyat Farkı ( Maliyet Azaltma )

Satış

Satış siparişi bir müşteriden bir taahhüttür veya bir ürün yada hizmet satın almaya yol açar.

Satın Alma İadesi

Satın alınan mal veya malzemenin satıcıya veya tedarikçiye iade edilmesidir.

Konsinye

Konsinye işleminde satıcı, malzeme veya mal temin eder ve bunları başka bir tarafın tesisinde depolar. Satıcı, satılıncaya kadar malzemenin veya malların yasal sahibi olmaya devam eder. Sadece satılan miktarlar satıcıya (alıcı), satıcı tarafından (alıcı) faturalandırılır.

Giden Konsinyemiz

Bir gönderici olarak alıcıya mal gönderiyorsunuz.

Giden Tedarikçi Konsinye

Bir alıcı olarak malı göndericinize geri gönderiyorsunuz.

Giden Kurum İçi Teslimat

Şubeler vb. gibi kurum içi satış siparişlerinin yerine getirilmesi içindir.

Giden Depositemiz

Giden Tedarikçi Depositesi

Fiyat Farkı

Gelen faturadaki fiyat ( satın alma faturası ) önceden kararlaştırılan fiyattan yüksekse, alıcı tarafından fiyat farkını yansıtan borç dekontu gönderilir.

Bir satın alma faturasındaki fiyat olması gerekenden daha yüksekse, müşteri olarak tedarikçinize bir satış faturası-fiyat farkı çıkarırsınız.

Fatura, ödenecek hesaplara ( tedarikçinize ) bir borç oluşturur.

Fiyat Farkı ( Maliyet Azaltma )

Normal satın alma işleminden sonra, herhangi bir nedenden ötürü, eğer satıcı ve müşteri, satın alma faturasındaki fiyattan daha düşük bir fiyatta anlaşırlarsa, fiyat farkını yansıtan bir borç faturası kaydedilmelidir. Bu indirim maliyeti düşürdüğü için fiyat farkı ( maliyet düşürme ) denir.

Bilgi Talebi