Teslimat yöntemleri sadece ana sistemde tanımlanır.
Incoterm Standardı
Yeni bir dağıtım yöntemi oluşturma sırasında, türünüzü sistem standardıyla ilişkilendirmek için, birleşik giriş kutusundan bir incoterm standardı seçmeniz gerekir.
Incoterms
Incoterms, hem gönderici hem de alıcı tarafların yükümlülüklerini ifade eden uluslararası gönderim koşullarıdır.
Aşağıdaki kodlamalar sistemde standarttır.
EXW - Ex Works
EXW'yi genellikle bir yer adı izler ve satıcının malları belirli bir yerde, yani satıcının mülkünde / deposunda / fabrikasında ve belirli bir zamanda alıcıya sunacağı anlamına gelir. Bu, satıcının yükümlülüklerini yerine getirir. Bu nedenle, Ex Works satıcı için asgari yükümlülük ve riski ve alıcı için azami yükümlülük ve risk varsayımını taşıyan düzenlemeye çevirir. Alıcı ayrıca, satıcının orijinal deposundan tahsilat için malları kendi müşterisine satabilir.
Ex Works yalnızca hava, demiryolu, karayolu ve konteyner / çoklumodel taşımacılık için geçerlidir.
FCA - Ücretsiz Sevkiyat
FCA'yı genellikle bir yer adı izler - ( malların ilk hedefi ). Satıcı, ihracata mahsus olan malları belirtilen bir yerde ( muhtemelen satıcının mülkleri dahil olmak üzere ) teslim eder. Satıcının malları ilk taşıyıcıya teslim etmesi yükümlülüğüdür. Alıcı, ilk taşıyıcı tarafından yürütülen daha fazla nakliyenin risklerini ve maliyetlerini üstlenir.
Ücretsiz Taşıyıcı sadece hava, demiryolu, karayolu ve konteyner / multimodal taşımacılık için geçerlidir.
CPT - Taşıma Ücreti
Satıcı, ihracat ücretleri, taşıma ücretleri ve varış limanındaki ücretler dahil olmak üzere, malların nakliye maliyetlerinin çoğunu üstlenir. Satıcı sigorta için ödeme yapmaz, bu alıcının yükümlülüğüdür. Kayıp ya da hasar riskinin satıcıdan alıcıya transfer edildiği an, satıcının taşıma ücretlerini ödemesine rağmen, malların ilk taşıyıcı gemiye yüklendiği zamandır.
CPT, konteyner veya roll-roll roll-off trafik de dahil olmak üzere tüm ulaşım modları için kullanılabilir.
CIP - Taşıma ve Sigorta Ücreti
Satıcı, ihracat ücretleri, taşıma ücretleri ve varış limanındaki ücretler dahil olmak üzere nakliye maliyetlerinin çoğunu üstlenir. Satıcı ayrıca taşıma sırasında mallar için sigorta satın almaktan sorumludur. Satıcının taşıma sigortası yaptırması zorunlu olmakla birlikte, mallar ilk taşıyıcı gemiye yüklendiğinde, satıcıya alıcıdan kayıp veya hasar riski aktarılır.
CIP tüm taşıma modları için kullanılabilir ancak en çok intermodal (konteynır) nakliye için yaygındır.
DAT - Terminalde Teslim
Satıcı tüm nakliye masraflarını ( ihracat ücretleri, taşıma, sigorta ve varış noktası ücretleri ) kapsar ve malların terminalde boşaltılmasından sonrasına kadar tüm riskleri alır. “Terminal”, rıhtım, antrepo, konteyner sahası veya karayolu, demiryolu veya hava kargo terminali gibi kapalı veya olmasın herhangi bir yeri içerir. Alıcı, terminalden veya limandan nihai varış noktasına kadar olan malların nakliye masraflarını karşılar ve ithalat vergisi / vergi / gümrük masraflarını öder. Satıcı nakliye risklerinin ve maliyetlerinin büyük bir kısmını üstlenir.
Bu terim herhangi bir taşıma şekli için geçerlidir.
DAP - Yerinde Teslim
Bu terim, satıcının, malların nihai varış noktasına teslimine kadar olan tüm nakliye masraflarını ( ihracat ücretleri, taşıma, sigorta ve varış liman masrafları ) ödediği anlamına gelir. Alıcı yalnızca ithalat vergisi / vergi / gümrük masraflarını ödemek ve malları nihai varış yerindeki araçtan boşaltmakla sorumludur.
Bu terim herhangi bir taşıma şekli için geçerlidir.
FAS - Geminin Yanında Ücretsiz
Bu terim, satıcının tüm nakliye risklerini ve maliyetlerini ( ihracat ücretleri, taşıma, sigorta ve varış noktası ücretleri, son varış yerine teslimatı ) üstlendiği ve herhangi bir ithalat gümrük vergisi / görevi ödediği anlamına gelir. Alıcı sadece malları nihai varış noktasında boşaltmak zorundadır. DDP, hem maliyetten hem de risk varsayımından baştan sona satıcıya kadar olan maksimum sorumluluğu temsil eder.
Bu terim herhangi bir taşıma şekli için geçerlidir.
FAS - Geminin Yanında Ücretsiz
Satıcının malları rıhtıma kadar taşıması gerekir, taşınacağı geminin vinci ile ulaşılabilecek kadar yakın olması gerekir. Ayrıca ihracat için malları temizlemek satıcının sorumluluğundadır. FAS genellikle bir yer adı ile takip edilir. Yer adı, malların taşıma gemisinin yanındaki rıhtımda teslim edileceği limanı belirtir.
FAS sadece deniz ve iç su yolu taşımacılığı için geçerlidir. Bununla birlikte, nakliye konteynırlarında paketlenmiş ürünler için geçerli değildir. Bunun yerine FAS genellikle petrol ürünleri veya tahıllar gibi dökme yük olarak satılan ürünler için kullanılır.
FOB - Gemide Ücretsiz
Satıcı, malların gemiye yüklendiği noktaya kadar tüm masrafları ve riskleri üstlenir. Satıcının malları tamamen limana getirmesi, ihracat için malları temizlemesi ve alıcı tarafından belirlenen gemiye yüklendiğini görmesi zorunludur. Mallar geminin korkulmasından kurtulduktan sonra alıcı riski üstlenir. FOB genellikle adlandırılmış yükleme portu tarafından takip edilir.
Bu Incoterm sadece deniz ve iç su taşımacılığı için kullanılır, ancak konteyner taşımacılığı için kullanılmaz. Amerika Birleşik Devletleri gibi bazı ortak hukuk ülkelerinde, FOB, malların deniz yoluyla taşınması ile bağlantılı değildir, aynı zamanda herhangi bir gemi, araba veya başka bir araçta bulunan iç taşıma için de kullanılır.
CFR - Maliyet ve Navlun
Satıcı, taşıma masrafları da dahil olmak üzere malları menşe ülkelerinden varış limanına getirmenin tüm masraflarını ve sigorta hariç ihracat için malları temizler.
Bu terim sadece deniz ve iç su yolu ticareti için kullanılmaktadır.
CIF - Maliyet, Sigorta ve Navlun
Satıcı, malları menşe ülkelerinden varış limanına getirme, taşıma masrafları da dahil olmak üzere, ihracat ve sigorta mallarını temizlemek gibi tüm masrafları karşılar.
Bu terim deniz ve iç su yolu ticareti için geçerlidir. Bununla birlikte, malların gemiye yüklenmeden önce normal konteyner senaryosunda - gemiye teslim edilmeleri durumunda CIF uygun olmayabilir.