Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları

"Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları" menüsü altında, yeni raporlar oluşturmanın yanı sıra, mevcut kütüphane raporlarından yeni raporlar oluşturabilirsiniz.

Rapor Kaynakları

Minerva'da, kullanıcı tanımlı raporların kaynağı olabilir :

  • Kullanıcı : Bir raporun kaynağı kullanıcı ise, "Kurumsal" olarak kullanılabilir; yani bu yazılı raporlar bir şirket - kurumdaki tüm kullanıcılar için kullanılabilir olacaktır.

    "Yeni Rapor" butonuna basarak bir rapor oluşturmaya başlarsanız, raporun kaynağı "Kullanıcı" olacaktır.

  • Sistem : Bir raporun kaynağı sistem ise, "Kurumsal" olarak kullanılabilir; yani bu yazılan raporlar, bir işletmenin ( Müşteri ) tüm şirketlerindeki kullanıcılar için kullanılabilir olacaktır.

    "Yeni Sistem Raporu" butonuna basarak bir rapor oluşturmaya başlarsanız, raporun kaynağı "Sistem" olacaktır.

  • Kütüphane : Bir raporun kaynağı kütüphane ise, "Kurumsal" olarak sunulacak; yani bu yazılan raporlar, bir işletmenin ( Müşteri ) tüm şirketlerindeki kullanıcılar için kullanılabilir olacaktır.

    "Yeni Kütüphane Raporu" butonuna basarak rapor oluşturmaya başlarsanız, raporun kaynağı "Kütüphane" olacaktır.

Sistem Raporları

Sistem raporları, sistemde, ait oldukları modül menüleri altında bulunan raporlardır.

Bunlar kurumsal bazda mevcuttur.

Kütüphane Raporları

Kütüphane raporları Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları Kütüphanesi eklemek için oluşturulan raporlardır.

Bunlar kurumsal bazda mevcuttur.

Kullanıcı Raporları

Kullanıcı raporları "Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları" menüsü altında oluşturulabilir. Daha sonra bunları sistem raporu veya kütüphane raporu olarak kopyalayabilirsiniz ( Aşağıya bakınız. ).

Yeni bir kullanıcı raporu oluşturmanın yanı sıra, varolan bir kütüphane raporunu seçebilir ve özelleştirebilirsiniz. Daha sonra tekrar sistem raporu veya kütüphane raporu olarak kopyalayabilirsiniz.

Kullanıcı raporları şirket - kurumsal bazda mevcuttur.

Raporları Oluşturma

  • Yeni bir "Kullanıcı Kaynaklı" rapor oluşturmak veya mevcut bir kütüphane raporunu seçerek özelleştirilmiş bir kütüphane raporu oluşturmak için "Yeni Rapor" butonu. Özelleştirilmiş kütüphane raporunun ( yeni raporun ) kaynağı tekrar "Kullanıcı" olacaktır.
  • Yeni bir "Sistem Kaynaklı" rapor oluşturmak için "Yeni Sistem Raporu" butonuna tıklayın.
  • Yeni bir "Kütüphane Kaynaklı" rapor oluşturmak için "Yeni Kütüphane Raporu" butonuna tıklayın.

butonlarına basabilirsiniz.

Not : Bir kütüphane raporunu özelleştirmek istiyorsanız, "Kütüphaneden Seç" butonuna basabilirsiniz. Ardından, özelleştirmek istediğiniz raporun "Gönder" butonuna basabilirsiniz.

Bunu yaparak, kütüphane raporunda yapılan orjinal seçimlere göre, aşağıda belirtilen alanlar sistem tarafından doldurulacaktır.

Yapmak istediğiniz özelleştirmeye göre, bu alanları düzenleyebilirsiniz.

Kullanıcı Tanımlı Rapor Bilgisi

Rapor Tipi

Aşağıdaki tiplerden birini seçmelisiniz.

  • RCL - Sütun Tabanlı Rapor : Rapor satırlar ve sütunlar halinde gösterilecektir.
  • RFM - Form Tabanlı Rapor : Rapor, baskı formunda gösterilecektir.
  • DCM - PL/SQL Belge Tabanlı Rapor : Standart sorguları kullanmak yerine özel sorgular yazarak bir rapor oluşturmak istiyorsanız, bu rapor tipini kullanabilirsiniz. "PL / SQL Belge Tabanlı Raporu" seçtikten sonra, bu sekmenin altında kodlar yazabilmeniz için bir "Rapor Kaynağı" sekmesi görüntülenir.

Rapor Kullanım Tipi

Aşağıdaki tiplerden birini seçmeniz gerekir.

  • RPT - Menü Raporu : Raporun bir menü altında bulunacağını gösterir.
  • SUB - Alt Rapor : Alt rapor, başka bir rapora eklenen bir rapordur. Raporları birleştirdiğinizde, bunlardan biri diğer raporu içeren ana rapor olarak hizmet etmelidir. Başka bir deyişle; bir alt rapor, ana raporun gövdesi içinde başka bir raporu görüntüleyen bir rapor öğesidir. Menüler altında bir alt rapor görüntülenmez.
  • SYS - Sistem Raporu : Sistemde var olan ancak menüler altında görüntülenmeyecek bir rapor oluşturmak istediğinizde, kullanım tipini "Sistem raporu" olarak seçmeniz gerekir. Sistem raporu ana rapor veya alt rapor olabilir.

Modül

Yeni raporun ait olduğu modülü belirtmek için, açılan kutudan bir modül seçmeniz gerekir.

Modül Grubu

"Modül" seçiminize göre, raporla ilgili modül menüleri "Modül Grubu" açılan kutuda görüntülenir. Raporun yer alacağı hedefi belirtmek için bunlardan birini seçmeniz gerekir.

Raporu Çalıştırmadan Önce İşlemi Belirleme

Bazı durumlarda, örneğin verileri başka bir entegre sistemden almanız gerektiğinde, raporu çalıştırmadan önce bazı işlemler yapılmalıdır; örneğin, bir veritabanı tablosundaki mevcut verileri temizleme ve diğer sistemden alınan verileri yazma komutu gibi.

Bu durumda, "Rapor Çalıştırmadan Önce Çalıştırılsın mı ?" alanı için "Evet" i seçmelisiniz.

"Yeni Kullanıcı Tanımlı Rapor" ekranı kaydedildikten sonra, "Çalıştırmadan Önce Prosedür" sekmesi görüntülenir. Prosedür bu sekmenin altında yazılabilir.

Alt Rapor Bilgileri

Rapor Tipi

Aşağıdaki seçeneklerden birini seçerek raporun alt rapor olup olmadığını belirleyebilirsiniz.

  • Hayır Alt Rapor Değil
  • Evet Alt Rapor

"Evet Alt Rapor" seçeneğini belirlediyseniz, "Alt Rapor Kodu" seçmek için bir alan görüntülenir ve büyüteç kullanarak seçebilirsiniz.

"Yeni Kullanıcı Tanımlı Rapor" ekranını kaydettikten sonra "Alt Rapor İlişkisi" sekmesi görüntülenir. Bu sekmenin altında, raporun sütunlarını alt raporun sütunlarıyla eşleştirebilirsiniz.

Veritabanı Tablolarının Belirlenmesi

Bir rapor oluşturmak için öncelikle kullanılacak veritabanı tablolarını belirlemeniz gerekir.

"Sorgu" sekmesi altında, "Yeni Tablo Görünümü" butonuna basabilir ve pencereden tablo görünümünü seçebilirsiniz.

Ayrıca "Yeni SQL Sorgusu" butonunu kullanarak SQL sorguları yazabilirsiniz.

Rapor Kolonlarının Belirlenmesi

"Rapor Kolonları" sekmesi altında, "Sorgu" sekmesi altında seçtiğiniz veritabanı tabloları, "Veri Kaynağı" alanının açılan kutusunda görüntülenir.

Bu açılan kutudan bir tablo seçtikten sonra, "Rapor Kolonları" büyütecine basarak bu tablonun kullanılabilir alanlarını görüntüleyebilirsiniz.

İlgili "Gönder" butonuna basarak istediğiniz alanı seçebilirsiniz.

İş Nesnesi İlişkileri Oluşturma

Bu raporun bir iş nesnesinin ekranında olmasını istiyorsanız ( örneğin; "İlgili Rapor" sekmesi gibi ), bu ilgili nesneyi "İş Nesnesi İlişkisi" tablosunun altına ekleyebilirsiniz.

Uygun iş nesnelerinde uygun rapor değerlerinin görüntülenmesini sağlamak için "İlişkileri Filtrele" butonuna basabilir ve "Kayıt ID" gibi ilişki tipini seçebilirsiniz.

Bu, geçerli "Kayıt ID" için oluşturulan raporu alır, böylece çalıştığınız iş nesnesinin değerleri için oluşturulan raporu görüntüleyebileceksiniz.

Sistemde Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımlarını Görüntüleme

"Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları" menüsü ( kullanım tipi alt rapor veya sistem raporu olmadıkça ) altında görüntülenen tüm raporlar, uygun modül menüleri altında görüntülenir ( "Modül ve Modül Grubu" seçimlerine göre ).

Oluşturulan Raporu Sistem Raporu Olarak Kopyalama

Yukarıdaki kreasyonlar seçimleriyle bitirdikten sonra, "Sistem Raporu Olarak Kopyala" butonuna basabilirsiniz.

Rapor "Sistem Kaynaklı" rapor olarak kopyalanacak ve "Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları" menüsü altında gösterilecektir.

Oluşturulan Raporu Kütüphane Raporu Olarak Kopyalama

Yukarıdaki kreasyonlar seçimleriyle bitirdikten sonra, "Kütüphane Raporu Olarak Kopyala" butonuna basabilirsiniz.

Rapor "Kütüphane Kaynaklı" rapor olarak kopyalanır ve "Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları" menüsü altında görüntülenir.

Kullanıcı Tanımlı Rapor Kütüphanesine Kütüphane Raporları Ekleme

Yeni bir kitaplık raporu oluşturduktan sonra ( hem yepyeni bir kitaplık raporu hem de kitaplık raporu olarak kopyalanan bir rapor ), Kullanıcı Tanımlı Rapor Tanımları ve Panel Yönetimi Transfer M01 -> M00 menüsü altında, "UDR ve Panel Yönetimi M00 'a Transfer" butonuna basmanız gerekir.

Bilgi Talebi