Ürün Portföyleri

Ürün portföyü, bir organizasyonun sahip olduğu tüm ürünlerden oluşur. Bir ürün portföyü, farklı ürün kategorileri, farklı ürün satırları ve son olarak bireysel ürünün kendisinden oluşabilir. Yönetim, bir ürün portföyünün her üç seviyesinde de gereklidir. Tek tek ürünleri yönetmek, ürün satırlarını yönetmek ve son olarak tüm portföyü yöneten en üst düzey yönetimi yönetmek için yöneticilere ihtiyacınız var.

Minerva, ihtiyaçlarınıza göre bir veya daha fazla ürün portföyü oluşturmanıza olanak tanır.

Ürün Portföy Yönetimi, ürünlerinizin her birinin pazar konumlarının ( hem mutlak hem de göreceli ) genel bir resmini ( hem mevcut hem de öngörülen ) sağlayarak daha iyi kaynak tahsisi, pazarlama etkinliği ve ürün stratejisi kararları vermenize yardımcı olur.

Ürün portföy yönetimi çok önemlidir.

Düzenli ve titiz portföy yönetimi size yardımcı olur :

  • Ürünlerin değerini maksimize etme : Farklı ürünler şirketinizin alt satırında farklı katkıda bulunur. Ürün portföyünüz şu anda mümkün olduğu kadar katkıda bulunacak şekilde yapılandırılmış mı ? Yolda birkaç yıl devam edecek mi ?
  • Optimum ürün karışımını tanımlama : Birden fazla pazar segmentini, ürün kategorisini ve teknolojileri kapsayan bir portföy, şirketinizi pazar değişikliklerine karşı korumaya yardımcı olur. Mevcut ürünlerdeki getirileri uzun vadeli ürünlere yatırmak, şirketinizin geri dönüşlerini zamanla dengelemeye yardımcı olur. Kurulan, düşük riskli ürünler, riskli olanları dengelemeye yardımcı olur.
  • İç stratejik uyum sağlama : Ürün portföyünüz daha geniş iş stratejilerinizi, önceliklerinizi ve hedeflerinizi desteklemiyorsa, hem bugün hem de yakın gelecekte; şirketinizin başarısı tehlikede demektir.
  • Kaynakları düzgün bir şekilde tahsis etme : Şirketlerin insan ve mali kaynakları sınırlıdır. Doğru ürünlere yatırım yapmak, karlılık üzerinde hemen ve önemli bir etkiye sahiptir.
Bilgi Talebi