Pazar Araştırması ve Analizi

Pazar araştırması, tüketicilerin istek, ihtiyaç ve inançlarına genel bir bakış elde etmenin bir yoludur. Ayrıca nasıl davrandıklarını keşfetmeyi de içerebilir. Araştırma, bir ürünün nasıl pazarlanabileceğini belirlemek için kullanılabilir.

İki ana pazar araştırması türü vardır. Birincil Araştırma, Nicel ve Nitel araştırmalara ve İkincil araştırmalara ayrılmıştır.

Pazar anlayışı geliştirme

  • Segment Pazarları
  • Müşteri Hedeflerini Tanımlama
  • Müşteri İhtiyaçlarını Kullanma
  • Create Müşteri Personas
  • Endüstri Trendlerini Algılama
  • Rakipleri Değerlendirme
  • Rakip Ürünleri Karşılaştırma

Pazar araştırması yoluyla araştırılabilecek faktörler şunlardır :

Pazar Bilgisi

Piyasa bilgileri sayesinde, piyasadaki farklı malların fiyatlarını ve arz-talep durumunu bilebiliriz. Pazar araştırmacıları, müşterilerinin piyasaların sosyal, teknik ve hatta yasal yönlerini anlamalarına yardımcı olarak daha önce tanındığından daha geniş bir role sahiptir.

Pazar Segmentasyonu

Pazar segmentasyonu, pazarın veya nüfusun benzer motivasyonlara sahip alt gruplara bölünmesidir. Coğrafi farklılıklar, kişilik farklılıkları, demografik farklılıklar, teknografik farklılıklar üzerinde ürün farklılıklarının, psikografik farklılıkların ve cinsiyet farklılıklarının kullanımıyla bölümlere ayrılarak yaygın olarak kullanılır. B2B segmentasyonu için firma bilgileri yaygın olarak kullanılmaktadır.

Pazar Trendleri

Piyasa eğilimleri, bir süre boyunca bir pazarın yukarı veya aşağı doğru hareketidir. Yeni bir yenilikle başlıyorsa, piyasa büyüklüğünün belirlenmesi daha zor olabilir. Bu durumda, rakamları potansiyel müşteri veya müşteri segmentlerinden elde etmeniz gerekecektir.

Bilgi Talebi