Müşteriler

Müşterilerin (hem kurum hem de şahıs) kayıtlarını tutmak için müşteri ana kartlarını oluşturmalısınız.


"Müşteriler" menü maddesi altında, aşağıdaki alt menü öğeleri mevcuttur.

  • Tüm Müşteriler
  • Aktif Müşteriler
  • Engellenen Müşteriler
  • İptal Edilen Müşteriler
  • Potansiyel Müşteriler
  • Hedef Müşteriler
  • Eski Müşteriler
  • Arşiv Müşterileri

"Tüm Müşteriler" alt menü maddesi altında, Sistem içerisinde yaratılan tüm müşteriler listelenir ve diğer alt menü öğeleri altında müşteriler Statüleri 'ne göre gruplandırılır.

"Müşteriler" menü öğesinin tüm alt menü öğeleri altında müşteriler oluşturulabilir. Diğer bir deyişle; "Tüm Müşteriler" menü öğesi altında herhangi bir statüde bir müşteri yaratabilir ve belirli bir statüye sahip bir müşteri oluşturmak için, uygun statüyü sağlayacak uygun bir alt menü öğesine (aktif müşteriler vb.) basabilirsiniz.

Müşteriler Yaratma

Aşağıdaki butonlardan birine basarak müşteri oluşturmaya başlayabilirsiniz.

  • Yeni Kurumsal
  • Yeni Kişi

Merkezi Kartlardan Seçerek Müşteri Yaratma

İş Ortakları [ Merkezi ] 'ndan seçim yaparak müşteri yaratabilirsiniz.

Bunun için "Merkez Kartları" butonuna basmanız gerekiyor.

Eğer "Yeni Kurumsal" butonuna basarsanız, "K - Kurumsal" tipi iş ortakları listelenir.

"Yeni Kişi" butonuna basarsanız, "P - Kişi" tipi iş ortakları listelenir.

İlgili "Gönder" butonuna basarak bir iş ortağı seçtikten sonra, işletme kayıtlarında birliği sağlayan "Merkezi Kayıt ID" ve iş ortağı hakkında gerekli bilgiler ana karta aktarılacaktır.

Grup Şirketlerinden Seçerek Müşteri Yaratma

Müşteriniz olarak bir grup şirketi oluşturmak istiyorsanız, bunu Grup Şirketleri [ Merkezi ] 'nden seçerek oluşturabilirsiniz.

Bunun için "Yeni Kurumsal" butonuna bastıktan sonra "Grup Şirketleri" butonuna basmanız gerekiyor.

İlgili "Gönder" butonuna basarak bir grup şirketi seçtikten sonra, işletme kayıtlarında birliği sağlayan "Merkezi Kayıt ID" ve şirketle ilgili gerekli bilgiler ana karta aktarılacaktır.

Müşteri Durumu

Combobox'dan aşağıdaki durumlardan birini seçmelisiniz.

  • AA - Lider Müşteriler
  • BA - Potansiyel Müşteri
  • DB - Soruşturma ve Denetim
  • DF - Onay Bekliyor
  • LA - Aktif Müşteriler
  • PA - Engellenen Müşteriler
  • YH - İptal Edilen Müşteriler
  • XA - Eski Müşteriler
  • ZZ - Arşiv Müşterileri

Not : Ana kartı oluşturduktan sonra, müşterinin durumunu daha sonra değiştirmeniz gerekirse, "Detay" sekmesinin altındaki "Statü ve Yaşam Ömrü Bilgisi" bölümünde yapabilirsiniz. Bunun için açılan "Durum" kutusundan yeni bir durum seçmeniz ve belgeyi kaydetmeniz gerekir.

Müşteri Tipi

Sınıflandırma amacıyla, combobox'dan Müşteri Tipi seçmelisiniz.

İletişim Bilgileri

Minerva'da, iletişim bilgileri ana kartların İletişim sekmesi altında tutulur.

Finansal Hesaplar

"Ticari" sekmesi -> "Hesaplar" sekmesi altında finansal hesaplar oluşturabilir ve yönetebilirsiniz.

Finansal hesaplar işlemleri önceden tanımlanmış kriterlere göre gruplamak için oluşturulur. Örneğin; aynı iş ortağıyla aynı para birimlerindeki işlemler için.

Minerva'da, finansal hesaplar müşterilerin ana kartlarında tutulmuyor.

Bu size her bir finansal hesap için farklı ana kartlar oluşturma zorunluluğu getirmeme olasılığını verir.

Bir müşteriyle farklı para birimlerinde çalışıyor olabilirsiniz.

Müşterinizle birlikte çalıştığınız her bir para birimi için farklı müşteri kartları oluşturmak yerine, oluşturulmuş bir müşteri kartına birden fazla finansal hesap ekleyebilirsiniz.

Çünkü; sadece bir müşteri var ve sadece aynı para birimlerindeki işlemleri göstermek için finansal hesaplar oluşturmanız gerekiyor.

Farklı para birimlerine sahip birden fazla finansal hesap oluşturarak, birden fazla ana kart oluşturmaktan ve bunları yönetmeye çalışmaktan kurtulursunuz.

İkincisi; eğer bir kişi / şirket aynı şirket için hem tedarikçi hem de müşteri ise, ancak ayrı ana kartlar oluşturmak istemiyorsanız; Bir ana kart oluşturduktan sonra (örneğin; Müşteri için), sistem otomatik olarak "Müşteri" tipi için bir finansal hesap oluşturacaktır. Müşteri kartına, "Tedarikçi" olarak hesap tipinde başka bir finansal hesap ekleyebilirsiniz. Böylece aynı karta iki finansal hesap ekleyerek kişi / kurumun hem tedarikçi hem de müşteri olduğu yansıtılmaktadır.

Finansal Hesap Türü

Yukarıdaki paragrafta açıklandığı gibi, aşağıdaki türler için ekstra finansal hesaplar oluşturabilirsiniz :

  • CSW - Müşteri
  • PJC - Proje
  • CSR - Perakende Müşteri
  • CSE - E-Ticaret Müşterileri
  • SPW - Tedarikçi

Muhasebe Bilgisi

Kayıtların yapılacağı GL Hesap, penceresini pencereden seçebilirsiniz.

Sonra açılan kutudan aşağıdaki Muhasebe Yöntemlerinden birini seçebilirsiniz.

  • ACR - Tahakkuk Esaslı Muhasebe
  • CSH - Nakit Esaslı Muhasebe

Ticaret Bilgisi

Aşağıdaki ticari bilgileri finansal hesap bazında belirleyebilirsiniz.

  • Ticari vergiden muaf mı ? : Açılan kutudan "Evet" veya "Hayır" ı seçebilirsiniz.
  • Vergi Muafiyeti Grubu : Mali hesap vergiden muafsa, açılan kutudan aşağıdaki gruplardan birini seçebilirsiniz.
      1. RSL - Bayi
      2. VEL - Uygun Satıcı
  • Varsayılan Fiyat Listesi : Tüm Satış Fiyatı Listeleri ve Satın Alma Fiyatı Listeleri açılan pencerede listelenir. Varsayılan fiyat listesi olarak kullanılacak birini seçebilirsiniz.
  • İndirim Öğesi : Açılan giriş kutusundan "Finansal Hesap Türü" için uygun bir indirim kalemi seçebilirsiniz. yani, müşteriler ve proje için "Satış İndirimi" veya "Tarife İndirimi". Tedarikçiler için "Satın Alma İndirimi" veya "Satın Alma Alt İndirimi".
  • İndirim Oranı : Bir yüzde indirim oranı yazabilirsiniz.
  • İskonto Hesaplama Yöntemi : İskonto hesaplaması için "Sıralı" veya "Tutar Bazlı" yöntemini seçebilirsiniz.
  • Varsayılan Satış Tipi : Satış Türleri arasından varsayılan bir satış türü seçebilirsiniz.
  • Varsayılan Satış Grubu : Satış Grupları arasından varsayılan bir satış grubu seçebilirsiniz.
  • Varsayılan Satın Alma Türü : Satın Alma Türleri arasından varsayılan bir satın alma türü seçebilirsiniz.
  • Varsayılan Satınalma Grubu : Satınalma Grupları arasından varsayılan bir satınalma grubu seçebilirsiniz.
  • Tahsilat - Ödeme Planı : Tahsilat - Ödeme Planları arasından bir tahsilat - ödeme planı seçebilirsiniz.
  • Varsayılan Gönderim Belgesi : Aşağıda listelenen belgelerden birini varsayılan gönderim belgesi olarak seçebilirsiniz.
      1. SBA - Satış Belgesi
      2. SDV - Gönderilen Teslimat - Gönderi

İş Ortağı Kredi ve Risk Yönetimi

Kredi kontrolünün iş ortağına "Ticari" sekmesi -> "Kredi ve Risk" sekmesi altında uygulanıp uygulanmayacağını belirleyebilirsiniz.

Seçebilirsiniz :

  • Kredi Kontrolü Yok
  • İş Ortağı Tabanlı Kredi Kontrolü
  • Cari Hesap Bazlı Kredi Kontrol
  • Muhatap + Cari Hesap Bazlı Kredi Kontrol

Her ikisi de sırasında kredi kontrol edebilirsiniz;

  • Siparişin Yaratılması : Bir uyarı vermek veya siparişin oluşturulmasına izin vermemek gibi, kredi limitlerini aşmanız durumunda yapılacakları belirleyebilirsiniz.
  • Gönderi : Bir uyarı iletmek veya sevkıyat işlemine izin vermemek gibi kredi limitlerini aşmanız durumunda gerçekleştirilecek işlemleri belirleyebilirsiniz.

Kredi Limit Bilgisi

Aşağıdaki kredi limiti bilgilerini belirleyebilirsiniz, böylece sistem, bunların aşılması halinde işlemlerin devam etmesine izin vermeyecektir.

  • İş Ortağı Kredi Limiti
  • Kredi Aşım Tutarı ve % : İlgili alanlara yazarak, tutar ya da yüzde aşan bir kredi belirleyebilirsiniz.
  • Toplam Kredi Limiti

Risk Hesaplama Parametreleri

Risk hesaplaması için aşağıdaki parametreleri belirleyebilirsiniz.

  • Açık Hesap Bakiyesi Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
  • Tahsil Edilmeyen Çekler Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
  • Kendi Kontrol Risk Faktörü : "Faktörü" yazabilirsiniz.
  • Onaylanan Kontrol Risk Faktörü : "Faktörü" yazabilirsiniz.
  • Tahsil Edilmemiş Senetler Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
  • Senet Notu Risk Faktörü : "Faktörü" yazabilirsiniz.
  • Onaylanan Senet Not Risk Faktörü : "Faktörü" yazabilirsiniz.
  • Faturalandırılmamış Faturalandırma Notları Risk Hesaplamasına Dahil Edildi mi ? : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
  • Satış Türleri : Satış türlerini belirleyebilirsiniz.
  • Risk Hesaplamasında Gönderilen Siparişler : Evet ise, onay kutusunu işaretleyebilirsiniz.
  • Sipariş Türleri : Sipariş türlerini belirleyebilirsiniz.

Risk Analizini Görüntüleme

Sistem riski hesaplar ve risk analizini "Ticari" sekmesi -> "Kredi ve Risk" sekmesi altında tanımlanan parametrelere göre yapar.

Risk analizini görüntülemek için, "Müşteri Bilgileri" ekranında "Menü" sekmesi altında -> "Genel" sekmesi altında, "Finansal Analiz" bağlantısına tıklamanız gerekir. Burada, risk analizinin yapılacağı bir "Cari Hesap" seçebilir ( "Tüm Finansal Kartların" da seçilmesi mümkündür. ) ve sonra "Risk Analizi" sekmesine basınız.

Seçilen cari hesap için aşağıdaki bilgiler gösterilecektir.

  • Hesap Bakiyesini Aç
  • Riski Kontrol Et
  • Bono Riski
  • Sipariş Riski
  • Sevkıyat Riski
  • Toplam Risk
  • Kredi Limiti
  • Risk Toleransı
  • Toplam Kredi Limiti
  • Açık Kredi

İş Ortağı Banka Cari Hesapları ve Kredi Kartlarını Kaydetme

İş ortağının banka hesap bilgilerini "Ticari" sekmesi -> "Banka Cari Hesapları" sekmesi altında ve kredi kartı bilgilerini "Ticari" sekmesi -> "Kredi Kartları" sekmesi altında tutabilirsiniz.

Servis Seviyesi Tayini

İş ortağınızla bir servis seviyesi sözleşmeniz (SLA) varsa, "Ticari" sekmesi -> "Satış - Lojistik" sekmesi altındaki açılan kutusundan Servis Seviyesini seçebilirsiniz.

Kişisel veya Kurumsal Bilgilerin Kaydedilmesi

Müşterinin yaratılması sırasında, "Yeni Kurumsal" butonuna basarsanız, "Kurumsal" sekmesi görüntülenir.

Müşterinin yaratılması sırasında, "Yeni Kişi" butonuna basarsanız, "Kişisel" sekmesi görüntülenir.

Böylece, aşağıdaki bilgileri uygun sekme altında tutabilirsiniz.

Kişisel Bilgi

"Kişisel" sekmesi altında, aşağıdaki bilgileri çok detaylı bir şekilde kaydedebilirsiniz.

  • Mesleği : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Medeni Durum : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Eğitim Durumu : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Müşteri Kaynağı : Bu kaydı "Kişisel" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Kimlik Bilgileri : Kimlikle ilgili kayıtları "Kişisel" sekmesi -> "Kimlik" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Fiziksel Bilgi : Fiziksel görünümle ilgili kayıtları "Kişisel" sekmesi -> "Kimlik" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Askerlik Servis Bilgileri : Askerlikle ilgili kayıtları "Kişisel" sekmesi -> "Kimlik" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Referanslar : "Kişisel" sekmesi -> "Referanslar" sekmesi altında referans kayıtlarını ( hem müşteri tarafından gönderilen referansları hem de üçüncü taraflardan alınan diğer referansları ) saklayabilirsiniz.
  • Sorgu : Müşteri ile ilgili sorgu kayıtlarını "Kişisel" sekmesi -> "Sorgu" sekmesi altında tutabilirsiniz.

Kurumsal Bilgiler

"Kurumsal" sekmesi altında, aşağıdaki bilgileri çok detaylı bir şekilde kaydedebilirsiniz.

  • Kuruluş Tarihi :Bu kaydı "Kurumsal" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Müşteri Kaynağı : Bu kaydı "Kurumsal" sekmesi -> "Genel" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Referanslar : "Kurumsal" sekmesi -> "Referanslar" sekmesi altında referans kayıtlarını ( hem müşteri tarafından gönderilen referansları hem de üçüncü taraflardan alınan diğer referansları ) saklayabilirsiniz.
  • Talep : Müşteri ile ilgili sorgu kayıtlarını "Kurumsal" sekmesi -> "Talep" sekmesi altında tutabilirsiniz.
  • Şirket Pay Sahipleri : Şirket pay sahiplerinin pay oranı vb. Bilgilerini "Kurumsal" sekmesi -> "Şirket Ortakları" sekmesi altında tutabilirsiniz.

İş Ortağı Organizasyon Yapısı

Minerva'da, iş ortağı organizasyon yapısı bilgileri ana kartların Organizasyonel sekmesi altında tutulur.

"Şirketler" İrtibat Kişilerinin Belirlenmesi

İrtibat kişilerini "Organizasyonel" sekmesi -> "Yetkililer" sekmesi altında belirleyebilirsiniz.

Pencereden bir "İş Ortağı" veya "İrtibat Kişisi" seçtikten sonra, birleşik kutulardan bir "İlişki Türü" (-> CPR - İrtibat Kişisi) ve "Satış Verimliliği Seviyesi" seçebilirsiniz.

Satış Verimliliği Seviyesi

Aşağıda listelenen verimlilik düzeylerinden birini seçebilirsiniz :

  • A - Karar Verici
  • B - Karar Verici
  • C - Etkisi Yok

Kişiler İçin İlişkilerin Belirlenmesi

Bu "Kişiler" ile ilgili kişi ve / veya şirketleri "Organizasyonel" sekmesi -> "İlişkiler" sekmesi altında belirleyebilirsiniz.

Pencereden bir "İş Ortağı" veya "İrtibat Kişisi" seçtikten sonra, birleşik kutulardan bir "İlişki Türü" (-> CPR - İrtibat Kişisi) ve "Satış Verimliliği Seviyesi" seçebilirsiniz.

Satış Verimliliği Seviyesi

Aşağıda listelenen verimlilik düzeylerinden birini seçebilirsiniz :

  • A - Karar Verici
  • B - Karar Verici
  • C - Etkisi Yok

Sorumlu Personelin Belirlenmesi

İş ortağından sorumlu olacak personeli "Organizasyonel" sekmesi -> "Personel" sekmesi altında belirleyebilirsiniz.

Pencereden bir "Çalışan" veya "İş Ortağı" veya "İlgili Kişi" seçtikten sonra, açılan kutudan bir İş Ortağı Sorumlu Personel İlişki Türü seçebilirsiniz.

Bir kullanıcı bazı müşterilere "Sorumlu Personel" olarak atanmışsa, bu kullanıcı, müşteri göz atma ekranlarındaki "Hesabım" onay kutusunu işaretleyerek bu müşterileri görüntüleyebilir ( "Tüm Müşteriler" ekranında ve tüm müşteri ilişkili alt menülerinde. ).

İş Ortağı Kategorilendirmesi

Eğer iş ortağı -> "SLS - Satış Organizasyonu" ve "SVM - Servis Organizasyonu" organizasyon tipinde bir Departman ve Operasyonel Organizasyonda yer alıyorsa, bunu "Satış Organizasyonu" ve "Servis Organizasyonu" nu seçtikten sonra "Kategori" sekmesi -> "Operasyonel Organizasyonlar" sekmesi altından görüntüleyebilirsiniz.

Bu ilişki;

  • Kanal İlişkisi
  • Bölge İlişkisi
  • Bölünme İlişkisi
  • Bölümlendirme İlişkisi

her kuruluşun bölümlerinde görüntülenir.


İş ortağı bir İş Ortağı Kataloğunda yer alıyorsa, bunu "Kategori" sekmesi -> "İş Ortağı Katalogları" sekmesi altında, "Katalog" u seçtikten sonra görüntüleyebilirsiniz.

Beyanı Görüntüleme

"İfade" butonuna basarak, muhasebe kayıtlarına dayanan "İş Ortağı Hesabı Beyanı" nı görüntüleyebilirsiniz. Örneğin; bu müşteri için yaratılan satış faturaları.

İşlemleri Görüntüleme

"İşlemler" butonuna basarak, muhasebe dışı kayıtları da içeren tüm "İş Ortağı İşlemleri" ni görüntüleyebilirsiniz. Örneğin; bu müşteri için yaratılan satış siparişleri.

Müşteri Maliyetini Görüntüleme

Müşteri Karlılığı Analizi, belirli bir süre içinde belirli bir müşteriye hizmet vermek için yapılan çeşitli faaliyet ve harcamalara bakmak için bir yöntemdir.

Müşterinin karlılık analizini yapmak için, "Müşteri Bilgileri" ekranında "Menü" sekmesi altında -> "Genel" sekmesi altında, "Müşteri Maliyetleri" bağlantısına tıklamanız gerekir.

Bir Para Birimi ve Tarih Aralığı seçtikten sonra "Hesapla" butonuna basmanız gerekir.

"Müşteri Karlılığı" sekmesi altında,

  • Satış
  • Satılan Malın Maliyeti
  • Brüt Kar
  • Brüt Kar %
  • Tahsis Edilen Maliyetler
  • Net Kazanç
  • Net Kazanç %

"Tüm Satışlar" ve "Müşteri" ye göre gösterilecektir. Müşteri değerlerinin toplam satış değerlerine "Oranları" da belirtilmiştir.

"Hesapla" butonuna basıldıktan sonra, ilgili sekmeler altında "Satışlar" ve "Giderler" de görüntülenecektir.


Müşteriler
Bilgi Talebi