Satış siparişleri, giden ticari döngünün ilk adımı olarak oluşturulur. Satış siparişlerinin daha fazla işlenmesi ( sevkiyat, faturalama ) giden mal hareketleri ve/veya giden faturalar oluşturun. Bir müşteri siparişi yaratmanın temel amacı, döngünün her aşamasını neyin teslim edileceği, ne kadar teslim edileceği, ne zaman teslim edileceği vb. hakkında bilgilendirmektir. Aşağıdaki işlemler için, satış siparişlerini başka bir tarafla ticari işlemler başlatmak için kullanabilirsiniz.
SSL - Satış
RPC - Satın Alma İadesi
SMC - Giden Konsinyemiz
RSC - Giden Tedarikçi Konsinye
SDI - Giden Ev Teslimatı
SMD - Giden Depositemiz
RSD - Giden Tedarikçi Deposite
SPI - Fiyat Farkı
SPR - Fiyat Farkı ( Maliyet Azaltma )
Satış
Satış siparişi bir müşteriden bir taahhüttür veya bir ürün yada hizmet satın almaya yol açar.
Satın Alma İadesi
Satın alınan mal veya malzemenin satıcıya veya tedarikçiye iade edilmesidir.
Konsinye
Konsinye işleminde satıcı, malzeme veya mal temin eder ve bunları başka bir tarafın tesisinde depolar. Satıcı, satılıncaya kadar malzemenin veya malların yasal sahibi olmaya devam eder. Sadece satılan miktarlar satıcıya (alıcı), satıcı tarafından (alıcı) faturalandırılır.
Giden Konsinyemiz
Bir gönderici olarak alıcıya mal gönderiyorsunuz.
Giden Tedarikçi Konsinye
Bir alıcı olarak malı göndericinize geri gönderiyorsunuz.
Giden Kurum İçi Teslimat
Şubeler vb. gibi kurum içi satış siparişlerinin yerine getirilmesi içindir.
Giden Depositemiz
Giden Tedarikçi Depositesi
Fiyat Farkı
Gelen faturadaki fiyat ( satın alma faturası ) önceden kararlaştırılan fiyattan yüksekse, alıcı tarafından fiyat farkını yansıtan borç dekontu gönderilir.
Bir satın alma faturasındaki fiyat olması gerekenden daha yüksekse, müşteri olarak tedarikçinize bir satış faturası-fiyat farkı çıkarırsınız.
Fatura, ödenecek hesaplara ( tedarikçinize ) bir borç oluşturur.
Fiyat Farkı ( Maliyet Azaltma )
Normal satın alma işleminden sonra, herhangi bir nedenden ötürü, eğer satıcı ve müşteri, satın alma faturasındaki fiyattan daha düşük bir fiyatta anlaşırlarsa, fiyat farkını yansıtan bir borç faturası kaydedilmelidir. Bu indirim maliyeti düşürdüğü için fiyat farkı ( maliyet düşürme ) denir.