Satış Kampanyaları & Promosyonları

Satış Kampanyası

Satış Kampanyası, bir malın, ürünün veya hizmetin satışını teşvik etmek için tasarlanmış bir stratejidir.

Satış Promosyonu

Yeni müşteriler çekmek, mevcut müşterileri yakalamak, rekabeti önlemek ve pazar araştırması ile ortaya çıkan fırsatlardan yararlanmak için satış promosyonu uygulanmaktadır. Şirket satışlarını arttırıcı faaliyetlerden oluşur.

Satış Kampanyaları ve Promosyonlar

Kampanya ve promosyonları yönetmek için, durumu ( Satış Kampanyası Girdileri - Koşullar ) ve bunun sonucunu ( Satış Kampanyası Çıktıları - Uygulamalar ) eşleştirmeniz gerekir.

Örneğin; Kadınlar Günü'nde Kadınlar için ekstra bir indirim yapmak istiyorsunuz. Müşterinin Cinsiyetini "Satış Kampanyası Girdileri - Koşullar" ve İndirimi "Satış Kampanyaları Çıktıları - Uygulamalar" olarak seçmeniz gerekir.

Satış Kampanyaları ve Promosyonlar Oluşturma

"Yeni" butonuna basarak yeni bir "Satış Kampanyası Promosyon Bilgileri" oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Başlangıç ​​ve Bitiş Tarihleri

Başlangıç ​​Tarihi ve Bitiş Tarihi alanlarını kullanarak kampanya promosyonu geçerlilik süresi tanımlayabilirsiniz.

Kullanılabilir İş Akışlarının Belirlenmesi

Koşulun uygun olduğu İş akışlarını belirleyebilirsiniz. Sayfayı kaydettikten sonra, Satış Koşulları - Fiyatlandırma Bileşenleri eklemeye başlayabilirsiniz.

Öncelik

Öncelik seviyesi, koşulun diğer uygulanabilir koşullar arasında önceliğini belirler.

Durum

Geçerlilik süresi boyunca uygulanabilir bir koşul için, statüsü aktif olarak ayarlanmalıdır.

"Bu Satış Durumu - Fiyatlandırma Diğerleri ile Birleştirilebilir mi ?" Onay Kutusu

Bu onay kutusu işaretliyse, mevcut durumun diğer koşullarla birleştirilmesinin mümkün olup olmadığını kontrol etmek için sisteme verilen bir komuttur.

Durumu diğerleriyle birleştirmek istemiyorsanız, onay kutusunu temizlemelisiniz.

Sistem İş Akışı - Fiyatlandırma Uygulamaları

Satış Belgesinde uygulanabilecek bir koşul için,

  1. Durumu aktif olmalı
  2. Tarih koşulu uygulandığı, Koşul Başlangıç ve bitiş tarihleri arasında olmalıdır.

Öncelik Numarası ne kadar düşük olursa, Öncelik de o kadar yüksek olur. Diğer bir deyişle; Öncelik numarası 1 olan bir koşul diğerleri arasında en yüksek önceliğe sahiptir. Yanlış uygulamalara neden olacak Koşullar için aynı Öncelik Numaralarını belirlemek yaygın bir hatadır. Sistemin bakış açısına göre, ilk olarak hangi koşulun uygulanacağı belli olmadığı için, sistem onları rastgele uygular.

Sistem tüm aktif, geçerli (tarih) ve uygulanabilir koşulları bulur. Diğerleri arasında en yüksek önceliğe sahip olan En Düşük Öncelik Numarası olan koşulu uygular ( örneğin; No.1 için ) ve kombinasyona izin verilip verilmediğini kontrol eder. Eğer evet ise, Öncelik Hiyerarşisine göre bir sonraki şartla devam eder ( No 2 için ). Kombinasyon için izin verilmeyen bir koşul uygulandıktan sonra, bir sonraki koşula geçmeyi durdurur.

Örneğin; Bir satış kampanyası olarak bir müşteri için indirim tanımladınız ve onay kutusunu da işaretlediniz. Müşteri siparişi sırasında ( örneğin; X satış tipinde ) bu müşterinin yaratılması için, sistem indirimi uygular ve ayrıca X satış tipinde etkin, geçerli bir kampanya varsa, örneğin bir indirim için, sistem indirimi bir ikinci indirim.

Satış Kampanyası Bileşenleri

Yeni Satış Kampanyası Tanıtım sayfasını kaydettikten sonra, Satış Kampanyası Bileşenleri eklemeye başlayabilirsiniz.

Giriş - Koşul Belirleme

Yeni Girdi - Koşul butonuna bastıktan sonra, Bileşen Hesaplarını Aç Penceresini kullanarak, giriş koşulunu Satış Fiyatı Girişleri - Koşullar listesinden seçebilirsiniz. Seçiminizi gönderdikten ve kaydettikten sonra, Satış Koşulları - Fiyatlandırma Bileşeni Tanımı alanındaki ifadedeki parametreleri (X , Y) seçmeniz gerekir. Birden fazla giriş koşulu tanımlayabilirsiniz, ancak yalnızca girişlerin tümü geçerliyse, sistemin çıkışları uygulayacağını lütfen unutmayın. Örneğin; iki giriş tanımladınız; bir müşteri X ve bir satış türü X. X müşterisine yapılan bir satış işlemi için, ancak X satış türü dışında, hiçbir sonuç uygulanmayacak.

Çıktı - Uygulama Belirleme

Yeni Çıktı - Uygulama butonuna bastıktan sonra, Bileşen Hesaplarını Aç penceresini kullanarak çıktı uygulamasını Satış Fiyatlandırması Çıktıları - Uygulamalar listesinden seçebilirsiniz. Seçiminizi gönderdikten ve kaydettikten sonra, Satış Koşulları - Fiyatlandırma Bileşeni Tanımı alanında, ifadenin parametrelerini (N , X) seçmeniz gerekir.

Tutar İndirimleri ve Yüzde İndirimleri uygulayabilirsiniz.

  • Tutar İndirimi : Sabit bir tutar indirim olarak uygulanır. Örneğin 10 USD.
  • Yüzde İndirimi : Yüzde oranı indirim olarak uygulanacaktır Örneğin % 10.

Bir indirim uygulaması varsa, seçenek listesinden İndirim Türü ve İndirim Hesaplama Yöntemi'ni seçmeniz gerekir.

  • İndirim Kalemi
  • Muhasebe amacıyla, indirimleri şu şekilde sınıflandırabilirsiniz :

  • İndirim Hesaplama Yöntemi
  • Minerva'da, Satış Siparişi ve Satış Fatura Belgeleri'nde birden fazla indirim tanımlayabilirsiniz. Birleşik giriş kutusundan bir indirim kalemi seçtiğinizde, mevcut indirim çizgisinin altında yeni bir indirim çizgisi görünecektir.

    Tüm indirimlerin toplamı ( İskonto Toplamı ) KDV Vergi Tablosunu bulmak için Satış Tutarından indirilir ( Vergi başvurusu yapılmaması durumunda, çıkarma net tutarına eşittir. ).

    İndirim Hesaplama Yöntemi, bu çoklu indirimlerin nasıl uygulanacağını tanımlar.

Birden fazla çıktı koşulu tanımlayabilirsiniz. İşlem sırasında, sistem hangi çıktıların uygulanabilir olduğunu belirleyecek ve geçerli olanları uygulayacaktır.

Satış Kampanyası Uygulaması

Satırı kaydetmeden önce, satır öğesine uygun fiyat koşulları uygulanır. Satırı kaydettiğiniz anda uygun kampanya da uygulanacaktır.

Fiyatlandırma ve Kampanya Logları

Satış Siparişi Belgesine uygulanmış tüm fiyatlandırma ve kampanyalar, Satış Siparişi Belgesi'nin Menü sekmesi altında Fiyatlandırma ve Kampanya Logları'nda görüntülenir.

Bilgi Talebi