"Personel Kartları" menü maddesinin altında, aşağıdaki alt menü maddeleri bulunmaktadır.
Tüm Personel Kartları
Aktif Personel
Açığa Alınmış Personel
Eski Personel
Personel Adayları
"Tüm Personel Kartları" alt menü maddesi altında, sistemde yaratılan tüm personel listelenmektedir ve diğer alt menü maddeleri altında personel Statü 'leriyle uyumlu şekilde gruplanmıştır.
"Personel Kartları" menü maddesinin tüm alt menü maddeleri altında, yeni personel kartı oluşturabilirsiniz, ancak tüm alt menü maddelerinin altında yaratılacak personelin statüsü "AA - Personel Adayı" olacaktır. Bkz. : Not.
Bunun için "Merkezi Kartlar" düğmesine basmalısınız.
"P - Şahıs" türündeki iş ortakları listelenir.
İlgili "Aktar" butonuna basarak bir iş ortağı seçildiğinde, bu iş ortağının, şirketler arası kayıtlarında birliği sağlayan "Merkezi Kayıt ID" si ve iş ortağı hakkında gerekli tüm bilgiler ana karta aktarılır.
Personel Statüsü
Açılır kutudan aşağıdaki durumu seçmelisiniz.
AA - Personel Adayı
Not : Minerva'da, "Personel" menü öğesinin altında yalnızca "Statü -> Personel Adayı" olan personel ana kartları oluşturabilirsiniz. Çünkü, bir personel yalnızca Personel İşe Giriş dokümanı oluşturularak işe alım sürecinden geçerse, "Aktif Personel" statüsüne geçebilir.
Personel Tipi
Sınıflandırma amacıyla, açılır kutudan bir Personel Tipi seçmelisiniz.
Personel Rütbe Grubunun ve Rütbesinin Belirlenmesi
Açılır kutudan bir Rütbe Grubu ve diğer açılır kutudan da bu rütbe grubunun içinde yer alan bir "Rütbe seçebilirsiniz.
İletişim Bilgileri
Minerva'da iletişim bilgileri ana kartların "İletişim" sekmesi altında tutulur.
Adres Ekleme
"İletişim" sekmesi altında, yasal adres olarak kullanılacak bir "Adres" tanımlayabilirsiniz.
Not : Bu adresi, aşağıda açıklandığı şekilde "Organizasyonel" sekmesi altında da tanımlayabilirsiniz.
Telefon Numaraları ve E-posta Adresleri ve Sosyal Medya Hesapları Ekleme
Telefon numaralarını, e-posta adreslerini ve sosyal medya hesaplarını da "İletişim" sekmesi altında tutabilirsiniz.
Burada, sabit telefon, cep telefonu vb. gibi bazı iletişim bilgisi alanları görüntülenecektir. Gerekli olanları doldurabilirsiniz.
Mevcut alanlara daha fazla iletişim bilgisi alanı eklemek için, "İletişim Kanalı İşlemleri" kısmındaki "Yeni İletişim Kanalı" açılır kutusundan bir İletişim Kanalı Tipi seçmelisiniz.
Bu, seçilen iletişim kanalı tipi için başka bir iletişim bilgisi alanı yaratacaktır.
İletişim İzin İşlemleri
"İletişim" sekmesi altında, "İletişim İzin İşlemleri" bölümündeki "İletişim İzni Formları" butonuna basarak, sistemde iletişim izin formları oluşturabilirsiniz.
B2R ve B2B platformlarında oluşturulmuş olan iletişim izin formlarını da "İletişim İzni Formları" butonuna bastıktan sonra görüntüleyebilirsiniz. Formun ayrıntılarını görmek için ilgili kaydın üzerine basmanız gerekir.
İş ortağının tüm iletişim bilgilerinin son yetki durumunu görüntülemek için "İletişim Statüleri" butonuna basabilirsiniz.
İletişim İzni Formları Oluşturma
"İletişim" sekmesi altındaki "İletişim İzni Formları" butonuna bastıktan sonra, sisteme yeni bir iletişim onay formu kaydetmeye başlamak için "Yeni" butonuna basmanız gerekir.
"İletişim Birimleri" bölümünde, mesajlaşma ve telefon görüşmeleri için kullanılabilecek tüm iletişim bilgileri ( bunlar Temas Tipi olarak belirtilmiştir ) - kayıtlı e-posta adresleri, her tip telefon numarası tipi gibi - tüm Mesaj Gönderme Grupları ( bunlar Mesaj Grubu olarak belirtilmiştir ) için listelenecektir. İrtibat izinlerini belirlerken "İletişim İzni" açılır kutusundan aşağıdaki seçeneklerden birini seçebilirsiniz.
Tanımsız : Varsayılan seçenektir, iletişim izni için mevcut bir bilgi yoksa, olduğu gibi bırakabilirsiniz.
Var : İş ortağı tarafından iletişim izninin verildiğini ifade eder.
Yok : İş ortağının iletişim izni vermediğini ifade eder.
Finansal Kartlar
Minerva'da cari hesaplar personelin ana kartlarında tutulmaz.
Bu, size her bir cari hesap için farklı ana kart açmaya zorunlu olmama imkanı verir.
Bir personel ile farklı para birimlerinde çalışıyor olabilirsiniz.
Personelinizle çalıştığınız her bir para birimi için farklı personel ana kartı oluşturmak yerine, oluşturulan tek bir personel ana kartına birden fazla cari hesap ekleyebilirsiniz.
Çünkü, aslında yalnızca tek bir personeliniz bulunmakta ve sadece aynı para birimlerindeki işlemleri yönetmek için bu cari hesapları oluşturmanız gerekmekte.
Bu yöntemle, aynı ana karta bağlı farklı para birimlerine sahip birden fazla cari hesap oluşturur, böylece birden fazla ana kart oluşturmaktan ve bunları yönetmeye çalışmaktan kurtulursunuz.
İkinci olarak; bir personel için, başka bir iş ortağı türü ile bir cari hesap tanımlamanız gerekebilir.
Örneğin bir kişi aynı şirketin hem personeli hem de müşterisi olabilir.
Minerva'da bir ana kart oluşturduğunuzda ( örneğin; Personel için ), sistem otomatik olarak -> "Personel" tipli bir cari hesap oluşturacaktır.
Verilen örnek için, ayrı ana kartlar oluşturmak istemiyorsanız, personel kartına "Cari Hesap Tipi" -> "Müşteri" olan başka bir cari hesap ekleyebilirsiniz.
Böylece aynı ana karta iki cari hesap ekleyerek, kişinin hem personel hem de müşteri olduğu yansıtılır.
Minerva'da cari hesaplar personel ana kartlarının "Ticari" sekmesi -> "Finansal Kartlar" sekmesi altında tanımlanır.
Cari Hesap Tipi
Yukarıdaki paragraflarda açıklandığı üzere, aşağıdaki tiplerde ilave cari hesaplar tanımlayabilirsiniz.
Daha sonra, aşağıdaki Muhasebe Metod 'larından birini, açılır kutudan seçebilirsiniz.
ACR - Tahakkuk Esaslı Muhasebe
CSH - Nakit Esaslı Muhasebe
Ticari Bilgilerin Belirlenmesi
Aşağıdaki ticari bilgileri finansal hesap bazında belirleyebilirsiniz.
KDV Muafiyeti var mı ? : Açılır kutudan "Var" veya "Yok" olarak seçebilirsiniz.
KDV Muafiyeti Grubu ? : Eğer cari hesap vergiden muafsa, açılır kutudan aşağıdaki gruplardan birini seçebilirsiniz.
RSL - Bayi - Aracı
VEL - Serbest Tedarikçi
Default Fiyat Listesi : Açılır kutuda tüm Satış Fiyat Listeleri ve Satınalma Fiyat Listeleri listelenecektir. Varsayılan ( default ) fiyat listesi olarak kullanılmak üzere bir tanesini seçebilirsiniz.
İskonto Kalemi : "Cari Hesap Tipi" ne uygun bir iskonto kalemi seçebilirsiniz. Yani; personel ve müşteriler için "Satış İskontosu" veya "Tarife İskontosu", tedarikçiler içinse "Satınalma İskontosu" gibi.
İskonto Oranı : İskonto oranını yazabilirsiniz.
İskonto Hesaplama Şekli : "Ardışık" veya "Tutardan" olarak seçebilirsiniz.
Default Satış Tipi : Satış Tipleri arasından seçebilirsiniz.
Default Satış Grubu : Satış Grupları arasından seçebilirsiniz.
Default Satınalma Tipi : Satınalma Tipleri arasından seçebilirsiniz.
"Organizasyonel" sekmesi -> "Adresler" sekmesi altındaki ev adresi, yazlık adresi vb. gibi birden çok adres tanımlayabilirsiniz.
"İletişim" sekmesi altında bir adres tanımlamadıysanız, "Yasal Adres" kaydına basarak bunu burada yapabilirsiniz. Bu kayıtta yapılan herhangi bir değişiklik, "İletişim" sekmesi altındaki adresi güncelleyecektir.
Daha fazla adres tanımlamak istiyorsanız; "Organizasyonel" sekmesi -> "Adresler" sekmesi altındaki "Yeni" butonuna basmanız ve ardından açılır kutudan bir Address Tipi seçmeniz gerekir.
İlişkilerin Belirlenmesi
Bu "Personel Kartları" ile ilgili kişileri "Organizasyonel" sekmesi -> "İlişkiler" sekmesi altında tanımlayabilirsiniz.
Pencereden bir "İş Ortağı" veya "İrtibat Kişisi" seçtikten sonra, açılır kutudan aşağıda listelenen "İlişki Tipleri" nden birini seçebilirsiniz.
İlişki Tip
Aşağıda listelenen ilişki tiplerinden birini seçebilirsiniz.
MTH - Anne
FTH - Baba
CDR - Çocuğu
CPL - Eşi
SBL - Kardeş
RLT - Akraba
CPR - Kontakt Şahıs
Personel Ekstresinin Görüntülenmesi
"Ekstre" butonuna basarak, muhasebe kayıtlarına dayanan "Cari Hesap Ekstresi" ni görüntüleyebilirsiniz. Örneğin; bu personelin cari hesabına yapılan ödemeler gibi.