İnternet, insanların alışveriş şeklini değiştirdi. Tüketiciler artık mobil cihazlarını internete bağlanmak ve mağazaları karşılaştırmak için kullanıyor. Ancak mağaza içi alışveriş, müşterilere daha kişisel ve etkileşimli bir deneyim sunar. Ürün kullanılabilirliği ve kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri, gerçekten üstün bir müşteri deneyimi sunmanın anahtarıdır. Etkin mağaza içi alışverişte önemlidir. Mağaza personeli, müşterilerin ihtiyaç duydukları ürünleri rekabetçi bir fiyatla elde etmek için tüm kaynakları, kanalları proaktif olarak kullanmalı ve bunları müşterilere mümkün olan en kısa sürede sağlamalıdır.
Müşteri hizmetleri prosedürleri düzenli, ilgili ve tutarlı olmalıdır. Genel alışveriş deneyimi, müşterileri perakendeci ve markanın olumlu bir görüntüsüne bırakmalı ve tekrar tekrar mağazaya dönmeleri için teşvik etmelidir.