Pazar Segmentasyonu

Pazar segmentasyonu, geniş bir hedef pazarın, müşterilerin, işletmelerin veya ortak ihtiyaçları, çıkarları ve öncelikleri olan veya bunlara sahip olduğu algılanan alt gruplarına bölünmesini ve ardından bunları hedeflemek için stratejiler tasarlamayı ve uygulamayı içeren bir pazarlama stratejisidir. Pazar bölümlendirme stratejileri genellikle hedef müşterileri tanıtmak ve daha fazla tanımlamak için kullanılır ve belirli pazarlama planı hedeflerine ulaşmak için konumlandırma gibi pazarlama planı öğeleri için destekleyici veriler sağlar. İşletmeler, hedef segmentin özel talebine ve özelliklerine bağlı olarak belirli ürün veya ürün gruplarını içeren ürün farklılaştırma stratejileri veya farklılaşmamış bir yaklaşım geliştirebilir.

Pazar Bölümleme Türleri

Aşağıdakiler pazar bölümleme uygulamalarının en yaygın biçimleridir.

  • Coğrafi Segmentasyon
  • Demografik Segmentasyon
  • Davranışsal Segmentasyon
  • Psikografik Segmentasyon
  • Çok Amaçlı Segmentasyon
  • Faydalara Göre Segmentasyon
  • Kültürel Segmentasyon
  • Çok Değişkenli Hesap Bölümleme
Bilgi Talebi