Satış Teklifleri

Satış tekliflerini "Satış Teklifleri" menü maddesi altında kaydedebilirsiniz.

Ana Sistemdeki mevcut müşteriler arasından bir müşteri seçmenin yanı sıra, müşterinin "Adı ve Soyadı" nı yazıp "Ara" butonuna basarak, yepyeni bir müşteri için "Müşteri Bilgileri" bölümündeki alanları doldurabilirsiniz.

Mevcut bir müşteriyi seçtiyseniz, gerekli alanlar Sistem tarafından otomatik olarak doldurulur.

Yeni bir müşterinin bilgisini yazdıysanız ve "Müşteri Kartı Yaratılacak mı ?" onay kutusunu işaretlediyseniz, yeni müşteri ana sistemde ( SYS ) "Aday Müşteri" olarak oluşturulacaktır.

Bir satış teklifinin son kullanma tarihi olmalı ve takvimden bir "Son Kullanma Tarihi" seçmelisiniz.

Son olarak, "Yetkilendirme" alanı için "Evet" veya "Hayır" ı seçerek "İletişim Yetkilendirmesi" ni belirlemelisiniz.


Satıcıları gösteren tüm satış teklifleri, "Satış Teklifleri" menü maddesi altında listelenecektir.

Müşteri Kaynağını Kaydetme

"CRM" sekmesi altında, aşağıdaki Fırsat Kaynakları 'ndan birini "Müşteri Kaynağı" olarak seçebilirsiniz.

"Teklif Ürünleri"nin Belirlenmesi

Katalog butonuna ve katalog adına bastıktan sonra, İlgili ürünün miktarını yazabilir veya (+) veya (-) butonlarına basarak miktarı ayarlayabilir ve son olarak tüm ürünleri teklif ürünü olarak eklemek için "Sepete Gönder" butonuna basabilirsiniz.

Katalogta, E-İş B2R Perakende Parametreleri altında B2R fiyat listesi olarak tanımlanan tüm fiyat listeleri, tüm ürünler için listelenecektir.

Bu fiyat listelerinde ürün için bir fiyat tanımlanmışsa, ilgili fiyat listesinin yanında gösterilir. Fiyat bu listede tanımsızsa, boş olarak görüntülenir.

"Teklif Ürünleri"ni Gösterme ve Yönetme

Seçilen ürünler "Sepet" sekmesi altında görüntülenecektir.

Ürün Listeleme Seçenekleri

Gruplama amacıyla, ürünleri katalog sıra düzenine göre "Sepet" sekmesi altında listeleyebilirsiniz.

"Liste" açılır kutusundan, aşağıdaki seçeneklerden birini seçebilirsiniz:

  • Normal : Sepetteki her ürün ayrı ayrı listelenir.
  • Grup : Ürünler, 1. seviye katalog grupları altında gruplandırılacaktır.
  • Grup + Alt Grup : Ürünler 1. ve 2. seviye katalog grupları altında gruplandırılacaktır.

Ürün Yapılandırmasını Belirleme

Sepete eklediğiniz ürünlerden herhangi biri Yapılandırılabilir Ürün ise, "Sepet" sekmesi altında bu ürün için "Yapılandırıcı" butonu görünecektir.

Bu butona bastıktan sonra, konfigüratör seçenekleri listelenecek ve "Değer" açılır kutusundan mevcut seçenekler arasından bir seçenek seçebilirsiniz. Seçiminiz fiyat üzerinde bir etkiye sahipse, "Fiyat %" alanında belirtilecektir.

Bir yapılandırma seçtikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir.

Yapılandırmadan kaynaklanan bir iskonto veya ekstra ücret varsa, tutar "Fark" sütununda gösterilecektir.

Uygulanabilir Fiyat Listesi Belirleme

"Fiyat" alanında, yukarıda belirtilen tüm fiyat listeleri listelenir. Bunlardan birini seçtikten sonra, "Listeyi Uygula" butonuna basabilirsiniz.

Seçilen fiyat listesindeki fiyat her ürün için "Birim Fiyat" kolonunda gösterilecektir.

İskonto Belirleme

Bir iskonto uygulamak veya geçerli bir iskontoyu iptal etmek istiyorsanız, açılan kutudan aşağıdaki türlerden birini seçip "İskontoyu Uygula" butonuna basabilirsiniz.

Bir iskonto uyguladıktan sonra, iskonto tutarı "Birim Fiyat" altında "D-1" olarak gösterilir.

Not 1 : Birden fazla iskonto uygulayamadığınız için, iskontoyu değiştirmek istiyorsanız, öncelikle iptal etmeniz gerekir.

Not 2 : "Yüzde" tipinden başka bir iskonto uygulamak istiyorsanız, iskontonun tüm ürünlere dağıtıldığını görebilirsiniz.

Ürünle İlgili Belgeleri Kaydetme

Ürünle İlgili belge eklemek istiyorsanız, ikonuna basabilirsiniz. Bir belge ekledikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir. ( )

Bu eklenen belge "İlgili Nesneler" sekmesi altında görüntülenecektir.

Yedek Parça Bilgilerini Görüntüleme

Bir ürün için Yedek Parça Ürün Ağacı oluşturduysanız, ürün ağacı öğeleri ikonuna basılarak görüntülenir.

Ürün Bilgilerini Görüntüleme

Aşağıdaki sekmeler altındaki bilgileri görüntülemek için ikonuna basabilirsiniz.

  • Resim : Ürün kartı oluştururken bir resim tanımlandıysa, "Resim" sekmesi altında görüntülenecektir.
  • Katalog Bilgisi
  • Yedek Parça
  • Ürün Bilgisi : "Barkod" numarasını görüntüleyebilirsiniz.

Satış Teklifine Daha Fazla Belge Eklemek

"İlgili Nesneler" sekmesi altında, ürünler için eklenen belgeleri görüntüleyebileceğiniz gibi, "Yeni" butonuna basarak da yeni belgeler ekleyebilirsiniz.

Bir satış teklifi için eklenen tüm belgeler bu sekme altında gösterilecektir.

Tahsilat Planını Belirleme

Müşteriniz toplam tutarı bir kerede ödeyebildiği gibi, birden çok defa ve birden fazla şekilde ödeyebilir.

Sizin ve müşterinizin kabul ettiği tahsilat planını "Tahsilat Planı" sekmesi altında kaydedebilirsiniz.

"Yeni" butonuna basarak tahsilat maddelerini ekleyebilirsiniz. İlk tahsilat kalemi için tüm tahsilat tutarı "Ücretli Miktar" alanında gösterilecektir. Üzerine yazarak ayarlayabilirsiniz.

Her madde için "Kaydet" butonuna bastıktan ve bir sonraki maddeyi eklemek için "Yeni" butonuna bastıktan sonra, sistem kalan tahsilat tutarını yeni tahsilat maddesinin "Ücretli Miktarı" alanında gösterecektir.

"Tahsilat" kutusundan, her tahsilat için aşağıdaki ödeme türlerinden birini seçmelisiniz.

  • Nakit
  • Banka Transferi - EFT
  • Kredi Kartı
  • Nakit olarak Ödeme Sözü
  • Kredi Kartı ile Taksitle Ödeme Sözü
  • Kredi Kartı ile Tamamen Ödeme Sözü
  • Banka Müşteri Kredisi
  • Çek
  • Senet

Bir "Vade Günü" üzerinde anlaştıysanız, bunu yazabilirsiniz.

Ödeme kredi kartı ile yapılacaksa, "Kredi Kartı" açılan kutusu görüntülenir ve bir Kredi Kartı seçebilirsiniz.

Ödeme taksitler halinde yapılacaksa, "Taksit" açılır kutusu görüntülenir ve taksit sayısını seçebilirsiniz.

Bir iskonto yüzdesini kabul ettiyseniz, ilgili tahsilat kaleminin "İskonto %" alanına yazabilirsiniz. "İskonto Tutarı" Sistem tarafından otomatik olarak görüntülenecektir.

Bir iskonto tutarını kabul ettiyseniz, ilgili tahsilat kaleminin "İskonto Tutarı" alanına yazabilirsiniz. "İskonto %" sistemi otomatik olarak Sistem tarafından gösterilir.

Maksimum iskonto yüzdesi, maksimum taksit sayısı gibi parametreler de ayrıca E-İş B2R Perakende Parametreleri altında tanımlanır.

Tahsilat Planı Uygulama

Tahsilat planınızı tamamladıktan sonra, planınızdaki bilgileri "Tahsilat" sekmesi altındaki alanlara aktarmak için "Plan Uygula" butonuna basmanız gerekir.

Ek olarak, bu butona bastıktan sonra, tahsilat planınıza bir iskonto uyguladıysanız, iskonto tutarı "Sepet" sekmesi altındaki "Birim Fiyat" altında "D-2" olarak da gösterilir. Tahsilat planında bir miktar iskonto uyguladıysanız, iskontonun sepetteki tüm ürünlere dağıtıldığını görebilirsiniz.

Tahsilat Planını İptal Etme

Tahsilat planınızı iptal etmek istiyorsanız, "Tahsilat Maddelerini ve İskontoyu Temizle" butonuna basabilirsiniz. Bu, "Tahsilat" sekmesi altındaki tüm bilgileri ve "Sepet" sekmesi altındaki iskontoları (D-2) temizleyecektir.

Tahsilatın Belirlenmesi

Bir tahsilat planındaki sözleşme süresi boyunca, siz ve müşteriniz "Tahsilat Planı" sekmesi altında oluşturduğunuz planı değiştirerek birden fazla tahsilat planı üzerinde çalışabilirsiniz.

"Tahsilat Planı" sekmesi altında bulunan bir plana karar verdikten sonra, yukarıda açıklandığı gibi onu "Tahsilat" sekmesinin altına aktarabilirsiniz.

Veya "Tahsilat Planı" sekmesi altında hesaplamalar yapmanız gerekmiyorsa, planı doğrudan "Tahsilat" sekmesi altında oluşturduğunuz gibi, "Tahsilat Planı" sekmesi altında oluşturmayı da tercih edebilirsiniz.

"Doküman Toplamı" ile "Tahsilat Toplamı" arasında bir fark varsa, "Fark" olarak gösterilir.

Not : Tahsilat iskontosu uygulamak istiyorsanız, "Tahsilat Planı" sekmesi altında tanımlamanız gerekir. "Tahsilat" sekmesi altında iskonto uygulayamazsınız.

Bir Ürün İçin Tutarı Görüntüleme

Tutar "Birim Fiyat" ın toplamıdır; ilgili fiyat listesinde tanımlanan fiyattır, "Fark", yapılandırmadan kaynaklanan iskonto tutarı (-) veya ekstra ücret tutarı (+), D-1 iskonto (-) sepete uygulanır ve D-2 iskonto toplama planına uygulanır.

Takip İşlemi Olarak Satış Sözleşmesi Oluşturma

Satış sözleşmeleri, perakende satış döngüsünün son basamağıdır.

Satış işlemini gerçekleştirdiği için müşteri hakkında en fazla bilgiyi gerektirir.

Sisteme girişleri hızlandırmak için "Sözleşme" butonuna basarak satış teklifinin takip işlemi olarak satış sözleşmesi oluşturabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için, bakınız : Satış Anlaşmaları.

Not : Bir tekliften bir sözleşme oluşturduysanız, teklifi artık düzenleyemezsiniz. Başka bir deyişle, "Kaydet" ve "Katalog" butonları teklifi kilitlemek için görünmez olacaktır.

Bilgi Talebi