"Satış Görüşmeleri" menüsü altında Satış sunumlarını kaydedebilirsiniz.
Ana Sistemdeki mevcut müşteriler arasından bir müşteri seçmenin yanı sıra, müşterinin "Adı ve Soyadı" nı yazıp "Ara" butonuna basarak, yeni bir müşteri için "Müşteri Bilgileri" bölümündeki alanları doldurabilirsiniz.
Mevcut bir müşteriyi seçtiyseniz, gerekli alanlar Sistem tarafından otomatik olarak doldurulur.
Yeni bir müşterinin bilgisini yazdıysanız ve "Müşteri Kartı Yaratılacak mı ?" onay kutusunu işaretlediyseniz, yeni müşteri ana sistemde ( SYS ) "Aday Müşteri" olarak oluşturulacaktır.
Satıcıyı belirten tüm satış görüşmeleri, "Satış Görüşmeleri" menüsü altında listelenir.
Müşteri Kaynağının Kaydedilmesi
"CRM" sekmesi altında, aşağıdaki Fırsat Kaynakları 'ndan birini "Müşteri Kaynağı" olarak seçebilirsiniz.
"Ürünler" in Belirlenmesi
Katalog butonuna ve katalog adına bastıktan sonra, ilgili ürünün miktarını yazabilir veya (+) veya (-) butonlarına basarak miktarı ayarlayabilir ve son olarak da ürünleri ilgilendiren tüm ürünleri eklemek için "Sepete Gönder" butonuna basabilirsiniz.
Katalogta, E-İş B2R Perakende Parametreleri altında B2R fiyat listeleri olarak tanımlanan tüm fiyat listeleri, tüm ürünler için listelenecektir.
Bu fiyat listelerinde ürün için bir fiyat tanımlanmışsa, ilgili fiyat listesinin yanında gösterilir. Fiyat bu listede tanımsızsa, boş olarak görüntülenir.
"Ürünler" i Görüntüleme ve Yönetme
Seçilen ürünler "Sepet" sekmesi altında görüntülenecektir. Ayrıca "Birim Fiyat" sütununda, B2R platformu için tanımlanan her bir fiyat listesi ve ilgili her bir listede tanımlanan ürün fiyatı, her ürün için listelenir.
Ürün Listeleme Seçenekleri
Gruplama amacıyla, ürünleri katalog sıra düzenine göre "Sepet" sekmesi altında listeleyebilirsiniz.
"Liste" açılır kutusundan, aşağıdaki seçeneklerden birini seçebilirsiniz :
Normal : Sepetteki her ürün ayrı ayrı listelenir.
Grup : Ürünler, 1. seviye katalog grupları altında gruplandırılacaktır.
Grup + Alt Grup : Ürünler 1. ve 2. seviye katalog grupları altında gruplandırılacaktır.
Ürün Yapılandırmasını Belirleme
Sepete eklediğiniz ürünlerden herhangi biri Yapılandırılabilir Ürün ise, "Sepet" sekmesi altında bu ürün için "Yapılandırıcı" butonu görünecektir.
Bu butona bastıktan sonra, konfigüratör seçenekleri listelenecek ve açılan "Değer" kutusundan mevcut seçenekler arasından bir seçenek seçebilirsiniz. Seçiminiz fiyat üzerinde bir etkiye sahipse, "Fiyat %" alanında belirtilecektir.
Bir yapılandırma seçtikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir.
Yapılandırmadan kaynaklanan bir indirim veya ekstra ücret varsa, tutar "Fark" sütununda gösterilecektir.
Ürün Tutarını Görüntüleme
Tutar, ilgili fiyat listesinde tanımlanan fiyat olan "Birim Fiyat" ve konfigürasyondan kaynaklanan indirim tutarı (-) veya ekstra ücret tutarı (+) olan “Fark” toplamıdır.
Ürünle İlgili Belgeleri Kaydetme
Ürünle ilgili bir belge eklemek istiyorsanız, ikonuna basabilirsiniz. Bir belge ekledikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir ( ).
Bu eklenen belge "İlgili Nesneler" sekmesi altında görüntülenecektir.
Yedek Parça Bilgilerini Görüntüleme
Bir ürün için Yedek Parça Ürün Ağacı oluşturduysanız, ürün ağacı öğeleri ikonuna basılarak görüntülenir.
Ürün Bilgilerini Görüntüleme
Aşağıdaki sekmeler altındaki bilgileri görüntülemek için ikonuna basabilirsiniz.
Resim : Ürün kartı oluştururken bir resim tanımlandıysa, "Resim" sekmesi altında görüntülenecektir.
Katalog Bilgisi
Yedek Parça
Ürün Bilgisi : Ürün "Barkod" numarası görüntülenir.
Satış Görüşmelerine Daha Fazla Belge Eklemek
"İlgili Nesneler" sekmesi altında, ürünler için eklenen belgeleri görüntüleyebileceğiniz gibi, "Yeni" butonuna basarak da yeni belgeler ekleyebilirsiniz.
Bir satış görüşmesi için eklenen tüm belgeler bu sekme altında gösterilecektir.
Takip İşlemi Olarak Satış Teklifi Yaratın
Satış teklifleri, satış beklentisinin bir sonraki adımıdır.
Satış işlemini gerçekleştirmek, bir adım daha yakın olduğu için müşteri hakkında daha fazla bilgi gerektirir.
Sisteme girişleri hızlandırmak için, "Teklif" butonuna basarak bir satış teklifi takibi işlemi olarak bir satış teklifi oluşturabilirsiniz.
Not : Bir müşteriden bir teklif oluşturduysanız, müşteriyi artık düzenleyemezsiniz. Başka bir deyişle, "Kaydet" ve "Katalog" butonları, potansiyel müşteriyi kilitlemek için görünmez olacaktır.
Takip İşlemi Olarak Satış Sözleşmesi Oluşturma
Satış sözleşmeleri, perakende satış döngüsünün son basamağıdır.
Satış işlemini gerçekleştirdiği için müşteri hakkında en fazla bilgiyi gerektirir.
Sisteme girişleri hızlandırmak için, "Sözleşme" butonuna basarak satış potansiyelini takip işlemi olarak bir satış sözleşmesi oluşturabilirsiniz./p>
Not : Bir müşteriden bir sözleşme oluşturduysanız, müşteriyi artık düzenleyemezsiniz. Başka bir deyişle, "Kaydet" ve "Katalog" düğmeleri, potansiyel müşteriyi kilitlemek için görünmez olacaktır.