Ürün Satınalma Siparişleri

Satış Anlaşmaları ekranından "Sipariş Ver" butonuna basarak bir ürün satınalma siparişi yaratabildiğiniz gibi, "Ürün Satın Alma Siparişleri" menü öğesi altında yeni bir tane oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki gönderi adresleme seçeneklerinden birini seçebilirsiniz :

  • Kendine Gönderi : Gönderinin kendi İş Birimi 'nize yapılacak olduğunu belirtir ( Giriş yaptığınız işletme birimi. ).
  • Farklı Ortak Gönderi : Gönderinin, kurumunuz için tanımlanmış başka bir iş birimine yapılmasını isteyebilirsiniz. "İş Ortağı" açılır kutusunda, İş Yerleri 'ne bağlı "İş Ortakları" listelenir. Not : Aynı "İş Ortağı"na bağlı birden fazla İş Birimi varsa, bu iş ortağını yalnızca bir kez "İş Ortağı" açılan kutusunda görüntüleyeceksiniz.
  • Yeni Gönderi Adresi : Gönderinin yeni bir adrese yapılmasını istiyorsanız ( örneğin; doğrudan müşterinize ), bu seçeneği seçtikten sonra adresi yazabilirsiniz.

Daha sonra şunları seçmelisiniz;

  • Açılan "Grup" kutusundan B2R platformu için perakende satış grupları olarak tanımlanan Satış Grupları arasından bir grup.
  • "Ödeme Planı" açılır kutusundan B2R platformu için perakende satınalma siparişi ödeme planları olarak tanımlanan Tahsilat - Ödeme Planları bir ödeme planı.

Katalogdan Satın Alma Ürünlerinin Belirlenmesi

Katalog butonuna ve katalog adına bastıktan sonra, ilgili ürünün miktarını yazabilir veya (+) veya (-) butonlarına basarak miktarı ayarlayabilir ve son olarak da ürünleri ilgilendiren tüm ürünleri eklemek için "Sepete Gönder" butonuna basabilirsiniz.

Katalogta, E-İş B2R Perakende Parametreleri altında B2R fiyat listeleri olarak tanımlanan tüm fiyat listeleri, tüm ürünler için listelenecektir. Bu fiyat listelerinde ürün için bir fiyat tanımlanmışsa, ilgili fiyat listesinin yanında gösterilir. Fiyat bu listede tanımsızsa, boş olarak görüntülenir.

Açık Sözleşmelerden Satın Alma Ürünlerinin Belirlenmesi

"Açık Sözleşmeler" butonuna bastıktan sonra açık satış sözleşmesi satırlarını görüntüleyebilirsiniz.

Onay kutusunu işaretleyerek bir madde seçebilirsiniz.

Bir satış sözleşmesi satırındaki miktara eşit veya daha düşük bir miktar sipariş edebilirsiniz. Böylece, bir satış sözleşmesi için görüntülenen miktarı azaltabilirsiniz.

Sistem her ürün için bir "Sözleşme Miktarı" ve "Sipariş Edilen Miktar" gösterecek ve "Miktar" alanındaki farklarını mevcut sipariş miktarı olarak gösterecektir.

Sözleşme maddelerini aktarırken birden fazla satır seçebilirsiniz.

Sipariş satırlarını tamamladıktan sonra "Siparişe Gönder" butonuna basabilirsiniz.

Sözleşme numarası aynı zamanda açık sözleşmelerden seçilerek sepete gönderilen ürünler altında belirtilecektir.

Satın Alma Ürünlerini Görüntüleme ve Yönetme

Seçilen ürünler "Sepet" sekmesi altında görüntülenecektir.

Ürün Yapılandırmasını Belirleme

Sepete eklediğiniz ürünlerden herhangi biri Yapılandırılabilir Ürün ise, "Sepet" sekmesi altında bu ürün için "Yapılandırıcı" butonu görünecektir.

Bu butona bastıktan sonra, konfigüratör seçenekleri listelenecek ve "Değer" açılır kutusundan mevcut seçenekler arasından bir seçenek seçebilirsiniz. Seçiminiz fiyat üzerinde bir etkiye sahipse," Fiyat % "alanında belirtilecektir.

Bir yapılandırma seçtikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir.

Yapılandırmadan kaynaklanan bir indirim veya ekstra ücret varsa, tutar "Fark" sütununda gösterilecektir.

Ürünle İlgili Belgeleri Kaydetme

Ürünle ilgili bir belge eklemek istiyorsanız, ikonuna basabilirsiniz. Bir belge ekledikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir ( ).

Bu eklenen belge "İlgili Nesneler" sekmesi altında görüntülenecektir.

Yedek Parça Bilgilerini Görüntüleme

Bir ürün için Yedek Parça Ürün Ağacı oluşturduysanız, ürün ağacı öğeleri ikonuna basılarak görüntülenir.

Ürün Bilgilerini Görüntüleme

Aşağıdaki sekmeler altındaki bilgileri görüntülemek için ikonuna basabilirsiniz.

  • Resim : Ürün kartı oluştururken bir resim tanımlandıysa, "Resim" sekmesi altında görüntülenecektir.
  • Katalog Bilgisi
  • Yedek Parça
  • Ürün Bilgisi : Ürün "Barkod" numarası görüntülenir.

Eldeki Miktarları Görüntüleme

Ürün için mevcut miktarları görüntülemek için "Envanter Sorgula" butonuna basabilirsiniz.

Rezervasyon Deposunu Belirleme

Ayrıca her ürün için bir "Rezervasyon Deposu" nu açılan kutudan seçerek belirleyebilirsiniz.

Bir Ürün İçin Tutarı Görüntüleme

Tutar, alış fiyat listesinde tanımlanan fiyat olan "Birim Fiyat" ve konfigürasyondan kaynaklanan indirim tutarı (-) veya ekstra ücret tutarı (+) olan "Fark" toplamıdır.

Satınalma Siparişine Daha Fazla Belge Eklemek

"İlgili Nesneler" sekmesi altında, ürünler için eklenen belgeleri görüntüleyebileceğiniz gibi, "Yeni" butonuna basarak da yeni belgeler ekleyebilirsiniz.

Bir satınalma siparişi için eklenen tüm belgeler bu sekmenin altında gösterilecektir.

Merkezi Kontroller Yapma

Siparişi göndermeden önce eksik veya yetersiz alan bırakmamak için merkezi kontroller yapılır. Örneğin; sepette yapılandırılabilir bir ürün varsa, yapılandırmasını yapmadan sipariş edemezsiniz.

Bunun için, "Sipariş Bilgisi" sekmesi altındaki "Merkezi Kontrolleri Yap" butonuna basmalısınız.

Bu kontrollerle ilgili herhangi bir sorun yoksa, Sistem "Merkezi Kontroller" alanında "Bitti" yi gösterecektir.

Satınalma Siparişi için Yönetim Onayı

Merkezi kontroller yapıldıktan sonra bir onay vermek için "Yönetim Onayı" butonuna basmanız gerekir.

Bu butona bastıktan sonra, siparişi onaylayan kullanıcının adı "Onaylayan" alanında gösterilecektir.

Satınalma Siparişini Sonlandırma

Emri onayladıktan sonra emri merkeze göndermek için "Merkezi Emri Yarat" butonuna basmalısınız.

Bu butona bastıktan sonra, "Sipariş Oluşturuldu mu?" alanı onaylanacak ve merkezi siparişi oluşturan kullanıcının adı "Oluşturan" alanında gösterilecektir.

Ayrıca Sistem bir "Sistem Sipariş ID"si gösterecektir.

Sipariş Statüsü

Bir satınalma siparişi için aşağıdaki statüleri görüntüleyebilirsiniz:

  • Taslak Sipariş : Bir siparişin varsayılan statüsüdür.
  • Kontrol Bekliyor : Bu statü müşterinin isteği üzerine hizmete girebilir, yani Sistem bu durumu müşterinin tanımladığı duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
  • Kontrolde Hata Var : Bu statü müşterinin isteği üzerine hizmete girebilir, yani Sistem bu durumu müşterinin tanımladığı duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
  • Kontrol Tamamlandı : Başarılı bir merkezi kontrolün ardından, durum "Kontrol Tamamlandı" olarak değişecektir.
  • Yönetim Onayı : Yönetim onayı alındıktan sonra, statü "Yönetim Onayı" na dönüşecektir.
  • Yönetim Onayı Bekliyor : Bu statü müşterinin isteği üzerine hizmete girebilir, yani Sistem bu durumu müşterinin tanımladığı duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
  • Sipariş Tamamlandı : Merkezi sipariş oluşturulduktan sonra, statü "Sipariş Tamamlandı" olarak değişir.
  • İptal Edildi : Bir siparişi iptal edebilirsiniz.

Teslimat Statüsü

Bir satınalma siparişinin varsayılan teslimat durumu "Teslim Edilmedi" dir.

Bir sipariş seçilerek Merkezden Gönderi oluşturulduğunda, Yapılan teslimatlara göre ( tamamen veya kısmen ), satınalma siparişinin teslimat durumu "Tamamen Teslim Edildi" veya "Kısmen Teslim Edildi" olarak değişecektir.

Bilgi Talebi