Satış Anlaşmaları

Satış sözleşmelerini "Satış Anlaşmaları" menü maddesi altında kaydedebilirsiniz.

Ana Sistemdeki mevcut müşteriler arasından bir müşteri seçmenin yanı sıra, müşterinin "Adı ve Soyadı" nı yazıp "Ara" butonuna basarak, yepyeni bir müşteri için "Müşteri Bilgileri" bölümündeki alanları doldurabilirsiniz.

Mevcut bir müşteriyi seçtiyseniz, gerekli alanlar Sistem tarafından otomatik olarak doldurulur.

Yeni bir müşterinin bilgisini yazdıysanız, yeni müşteri ana sistemde ( SYS ) "Aktif Müşteri" olarak oluşturulacaktır.

Bir satış teklifinden sağlanan bilgilere ek olarak aşağıdaki bilgileri belirlemelisiniz.

  • Kimlik ID
  • Meslek
  • E-mail
  • Adres Bilgisi

Satış görevlilerini, sözleşme durumlarını ve teslimat durumlarını gösteren tüm satış sözleşmeleri "Satış Anlaşmaları" menü başlığında listelenecektir.

Sevkiyat Adresini Belirleme

Müşteri adresi, varsayılan olarak gönderi adresi olarak seçilmiştir. Başka bir adres tanımlamak istiyorsanız, açılan kutudan "Yeni Sevkiyat Adresi" ni seçebilir ve ardından adres bilgilerini girebilirsiniz.

Sözleşme Bilgisi

Aşağıdaki sözleşme bilgilerini tanımlayabilirsiniz :

Sözleşme Statüsü

Aşağıdaki sözleşme statülerinden birini seçebilirsiniz :

  • Aktif
  • Teslim Edildi
  • Kısmen Teslim Edildi
  • İptal

Teslim Statüsü

Bir satış sözleşmesinin varsayılan teslimat durumu "Teslim Edilmedi" dir.

Bir sözleşme için Perakende Teslimat oluşturulduğu zaman, Yapılan teslimatlara göre (tamamen veya kısmen), satış sözleşmesinin teslimat durumu "Tamamen Teslim Edildi" veya "Kısmen Teslim Edildi" olur.

"Teslimat Durumu" ndaki bu değişiklik, "Sözleşme Statüsü" nü de etkileyecektir.

Envanter Sorgulama ve Teslim Tarihi Belirleme

Sepetinize ürün ekledikten ve miktarları tanımladıktan sonra, aşağıda açıklandığı gibi, "Mevcudu Sorgula" butonuna basarak envanteri sorgulayabilirsiniz.

Görüntülenen sonuçlara göre, takvimden bir teslim tarihi seçebilirsiniz.

İndirim Kuponu Ekleme

Bir müşteri geçerli bir Kupon Kodu sahibiyse, ( şuanda geçerli ve uygulanabilir Satış Kampanyası ve Promosyonu için "RTF - Mağaza Satış Sözleşmesi" ), bu kupon kodunu "İndirim Kuponu" alanına girebilirsiniz.

"Satış Ürünleri" ni Belirleme

Katalog butonu ve katalog adına bastıktan sonra, ilgili ürünün miktarını yazabilir veya (+) veya (-) butonlarına basarak miktarı ayarlayabilir ve son olarak tüm ürünleri satış ürünleri olarak eklemek için "Sepete Gönder" butonuna basabilirsiniz.

Katalogta, E-İş B2R Perakende Parametreleri altında B2R fiyat listesi olarak tanımlanan tüm fiyat listeleri, tüm ürünler için listelenecektir.

Bu fiyat listelerinde ürün için bir fiyat tanımlanmışsa, ilgili fiyat listesinin yanında gösterilir. Fiyat bu listede tanımsızsa, boş olarak görüntülenir.

"Satış Ürünler"ini Gösterme ve Yönetme

Seçilen ürünler "Sepet" sekmesi altında görüntülenecektir.

Ürün Listeleme Seçenekleri

Gruplama amacıyla, ürünleri katalog sıra düzenine göre "Sepet" sekmesi altında listeleyebilirsiniz.

"Liste" açılır kutusundan, aşağıdaki seçeneklerden birini seçebilirsiniz:

  • Normal : Sepetteki her ürün ayrı ayrı listelenir.
  • Grup : Ürünler, 1. seviye katalog grupları altında gruplandırılacaktır.
  • Grup + Alt Grup : Ürünler 1. ve 2. seviye katalog grupları altında gruplandırılacaktır.

Ürün Yapılandırmasını Belirleme

Sepete eklediğiniz ürünlerden herhangi biriYapılandırılabilir Ürün ise, "Sepet" sekmesi altında bu ürün için "Yapılandırıcı" butonu görünecektir.

Bu butona bastıktan sonra, konfigüratör seçenekleri "listelenecek ve "Değer" açılır kutusundan mevcut seçenekler arasından bir seçenek seçebilirsiniz. Seçiminiz fiyat üzerinde bir etkiye sahipse," Fiyat % "alanında belirtilecektir.

Bir yapılandırma seçtikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir.

Yapılandırmadan kaynaklanan bir iskonto veya ekstra ücret varsa, tutar "Fark" sütununda gösterilecektir.

Uygulanabilir Fiyat Listesi Belirleme

"Fiyat" alanında, yukarıda belirtilen tüm fiyat listeleri listelenir. Bunlardan birini seçtikten sonra, "Listeyi Uygula" butonuna basabilirsiniz.

Seçilen fiyat listesindeki fiyat her ürün için "Birim Fiyat" kolonunda gösterilecektir.

İskonto Belirleme

Bir iskonto uygulamak veya geçerli bir iskontoyu iptal etmek istiyorsanız, birleşik giriş kutusundan aşağıdaki türlerden birini seçip "İskontoyu Uygula" butonuna basabilirsiniz.

Bir iskonto uyguladıktan sonra, iskonto tutarı "Birim Fiyat" altında "D-1" olarak gösterilir.

Not 1 : Birden fazla iskonto uygulayamadığınız için, iskontoyu değiştirmek istiyorsanız, öncelikle iptal etmeniz gerekir.

Note 2 : "Yüzde" tipinden başka bir iskonto uygulamak istiyorsanız, iskontonun tüm ürünlere dağıtıldığını görebilirsiniz.

Ürünle İlgili Belgeleri Kaydetme

Ürünle İlgili belge eklemek istiyorsanız, ikonuna basabilirsiniz. Bir belge ekledikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir. ( )

Bu eklenen belge "İlgili Nesneler" sekmesi altında görüntülenecektir.

Yedek Parça Bilgilerini Görüntüleme

Bir ürün için Yedek Parça Ürün Ağacı oluşturduysanız, ürün ağacı öğeleri ikonuna basılarak görüntülenir.

Ürün Bilgilerini Görüntüleme

Aşağıdaki sekmeler altındaki bilgileri görüntülemek için ikonuna basabilirsiniz.

  • Resim : Ürün kartı oluştururken bir resim tanımlandıysa, "Resim" sekmesi altında görüntülenecektir.
  • Katalog Bilgisi
  • Yedek Parça
  • Ürün Bilgisi : "Barkod" numarasını görüntüleyebilirsiniz.

Eldeki Miktarları Görüntüleme

Ürün için mevcut miktarları görüntülemek için "Envanter Sorgula" butonuna basabilirsiniz.

Madde Statüsünü Belirleme

Varsayılan olarak "Madde Statüsü", "Aktif" olarak seçilir. Tek bir maddeyi iptal etmek istiyorsanız, "İptal edildi" olarak seçebilirsiniz.

Planlama Tarihini Belirleme

Her madde için bir "Planlama Tarihi" belirleyebilirsiniz.

Satış Sözleşmesine Daha Fazla Belge Eklemek

"İlgili Nesneler" sekmesi altında, ürünler için eklenen belgeleri görüntüleyebileceğiniz gibi, "Yeni" butonuna basarak da yeni belgeler ekleyebilirsiniz.

Bir satış sözleşmesi için eklenen tüm belgeler bu sekme altında gösterilecektir.

Tahsilat Planını Belirleme

Müşteriniz toplam tutarı bir kerede ödeyebildiği gibi, birden çok defa ve birden fazla şekilde ödeyebilir.

Sizin ve müşterinizin kabul ettiği tahsilat planını "Tahsilat Planı" sekmesi altında kaydedebilirsiniz

"Yeni" butonuna basarak tahsilat maddelerini ekleyebilirsiniz. İlk tahsilat kalemi için tüm tahsilat tutarı "Ücretli Miktar" alanında gösterilecektir. Üzerine yazarak ayarlayabilirsiniz.

Her madde için "Kaydet" butonuna bastıktan ve bir sonraki maddeyi eklemek için "Yeni" butonuna bastıktan sonra, sistem kalan tahsilat tutarını yeni tahsilat maddesinin "Ücretli Miktarı" alanında gösterecektir.

Tahsilat" kutusundan, her tahsilat için aşağıdaki ödeme türlerinden birini seçmelisiniz.

  • Nakit
  • Banka Transferi - EFT
  • Kredi Kartı
  • Nakit olarak Ödeme Sözü
  • Kredi Kartı ile Taksitle Ödeme Sözü
  • Kredi Kartı ile Tamamen Ödeme Sözü
  • Banka Müşteri Kredisi
  • Çek
  • Senet

Bir "Vade Günü" üzerinde anlaşmışsanız, bunu yazabilirsiniz.

Ödeme kredi kartı ile yapılacaksa, "Kredi Kartı" açılan kutusu görüntülenir ve bir Kredi Kartı seçebilirsiniz.

Ödeme taksitler halinde yapılacaksa, "Taksit" açılır kutusu görüntülenir ve taksit sayısını seçebilirsiniz.

Bir iskonto yüzdesini kabul ettiyseniz, ilgili tahsilat kaleminin "İskonto %" alanına yazabilirsiniz. "İskonto Tutarı" Sistem tarafından otomatik olarak görüntülenecektir.

Bir iskonto tutarını kabul ettiyseniz, ilgili tahsilat kaleminin "İskonto Tutarı" alanına yazabilirsiniz. "İskonto %" sistemi otomatik olarak Sistem tarafından gösterilir.

Maksimum iskonto yüzdesi, maksimum taksit sayısı gibi parametreler de ayrıca E-İş B2R Perakende Parametreleri altında tanımlanır.

Not : Geçerli ve ayrıca satış sözleşmelerine uygulanabilir bir Tahsilata Dayalı Satış Koşulu varsa, Sistem iskonto alanını "Varsayılan İskonto %" değeri ile dolduracak. Bu değeri üzerine yazarak düzenleyebilirsiniz, ancak bu koşul için tanımlanmış olan "Maksimum İskonto %" dan daha büyük bir değeri üzerine yazarsanız, Sistem bu indirimi uygulamanıza izin vermez. Tahsilata dayalı satış koşulu uygulamasını tamamladıktan sonra, aşağıda açıklandığı gibi "Plan Uygula" butonuna basabilirsiniz.

Tahsilat Planı Uygulama

Tahsilat planınızı tamamladıktan sonra, planınızdaki bilgileri "Tahsilat" sekmesi altındaki alanlara aktarmak için "Plan Uygula" butonuna basmanız gerekir.

Ek olarak, bu butona bastıktan sonra, tahsilat planınıza bir iskonto uyguladıysanız, iskonto tutarı "Sepet" sekmesi altındaki "Birim Fiyat" altında "D-2" olarak da gösterilir. Tahsilat planında bir miktar iskonto uyguladıysanız, iskontonun sepetteki tüm ürünlere dağıtıldığını görebilirsiniz.

Tahsilat Planını İptal Etme

Tahsilat planınızı iptal etmek istiyorsanız, "Tahsilat Maddelerini ve İskontoyu Temizle" butonuna basabilirsiniz. Bu, "Tahsilat" sekmesi altındaki tüm bilgileri ve "Sepet" sekmesi altındaki iskontoları (D-2) temizleyecektir.

Tahsilatın Belirlenmesi

Bir tahsilat planındaki sözleşme süresi boyunca, siz ve müşteriniz "Tahsilat Planı" sekmesi altında oluşturduğunuz planı değiştirerek birden fazla tahsilat planı üzerinde çalışabilirsiniz.

"Tahsilat Planı" sekmesi altında bulunan bir plana karar verdikten sonra, yukarıda açıklandığı gibi onu "Tahsilat" sekmesinin altına aktarabilirsiniz.

Veya "Tahsilat Planı" sekmesi altında hesaplamalar yapmanız gerekmiyorsa, planı doğrudan "Tahsilat" sekmesi altında oluşturduğunuz gibi, "Tahsilat Planı" sekmesi altında oluşturmayı da tercih edebilirsiniz.

"Doküman Toplamı" ile "Tahsilat Toplamı" arasında bir fark varsa, "Fark" olarak gösterilir.

Not : Tahsilat iskontosu uygulamak istiyorsanız, "Tahsilat Planı" sekmesi altında tanımlamanız gerekir. "Tahsilat" sekmesi altında iskonto uygulayamazsınız.

Bir Ürün İçin Tutarı Görüntüleme

Tutar "Birim Fiyat" ın toplamıdır; ilgili fiyat listesinde tanımlanan fiyattır, "Fark" yapılandırmadan kaynaklanan iskonto tutarı (-) veya ekstra ücret tutarı (+), D-1 iskonto (-) sepete uygulanır ve D-2 iskonto toplama planına uygulanır.

Kefillerin Belirlenmesi

Bazı işletmelerde; taksit ödemeleri için kefiller perakendeciler tarafından talep edilir. Kefilin (şahıs / kurum) ismi, adresi, kimlik kodu vb. Gerekli tüm bilgileri "Kefiller" sekmesi altında kaydedebilirsiniz.

Takip İşlemi Olarak Satınalma Siparişi Oluşturma

Bir satış sözleşmesini bitirdikten sonra, satılan ürünlerin teslim edilmesi gerekir.

Mağazanızda sattığınız eşyalara sahip değilseniz, onlar için bir satınalma siparişi yaratmalısınız.

Satış sözleşmesindeki "Sipariş Ver" butonuna basarak bir satış sözleşmesi ile ilgili satınalma siparişi oluşturabilirsiniz.

Not : Bir sözleşmeden sipariş vermişseniz, sözleşmeyi artık düzenleyemezsiniz. Başka bir deyişle, "Kaydet" ve "Katalog" butonları sözleşmeyi kilitlemek için görünmez olacaktır. Ancak yine de müşteri bilgilerinde değişiklikler yapabilirsiniz. Daha sonra "Müşteri Bilgilerini Güncelle" butonuna basmanız gerekir. Bu hem satış sözleşmesindeki müşteri bilgilerini hem de ana sistemdeki müşterinin ana kartını ( SYS ) güncelleyecektir.

Bilgi Talebi