Bazı nedenlerden dolayı mağazalarda yedek parçalara da ihtiyaç duyulabilir. Örneğin; bir mağazanın deposunda depolanırken ürün kırılabilir.
"Yeni" butonuna basarak yedek parça satın alma siparişi oluşturabilirsiniz.
Aşağıdaki gönderi adresleme seçeneklerinden birini seçebilirsiniz :
Kendine Gönderi : Gönderinin kendi İş Birimi 'nize yapılacak olduğunu belirtir ( Giriş yaptığınız işletme birimi. ).
Farklı Ortak Gönderi : Gönderinin, kurumunuz için tanımlanmış başka bir iş birimine yapılmasını isteyebilirsiniz. "İş Ortağı" açılır kutusunda, İş Yerleri 'ne bağlı "İş Ortakları" listelenir. Not : Aynı "İş Ortağı"na bağlı birden fazla İş Birimi varsa, bu iş ortağını yalnızca bir kez "İş Ortağı" açılan kutusunda görüntüleyeceksiniz.
Yeni Gönderi Adresi : Gönderinin yeni bir adrese yapılmasını istiyorsanız ( örneğin; doğrudan müşterinize ), bu seçeneği seçtikten sonra adresi yazabilirsiniz.
Daha sonra şunları seçmelisiniz ;
"Grup" açılır kutusundan B2R platformu için perakende satış grupları olarak tanımlanan Satış Grupları arasında bir grup.
"Ödeme Planı" açılır kutusundan B2R platformu için perakende satınalma siparişi ödeme planları olarak tanımlanan Tahsilat - Ödeme Planları bir ödeme planı
Satınalma Ürünlerinin Belirlenmesi
"Katalog" butonuna basıp ardından katalog adına bastıktan sonra, B2R platformu için tanımlanan servis ürünleri kataloğu açılacaktır.
Bir ürünün yedek parçalarını görüntülemek için, ilişkili ürünün ikonuna basabilirsiniz. Örneğin; Yedek Parça Ürün Ağacı ürün için oluşturulduysa, ürün ağacı öğeleri bu ikona basılarak görüntülenecektir.
İlgili yedek parçanın miktarını yazabilir veya (+) veya (-) butonlarına basarak miktarı ayarlayabilir ve son olarak tüm ürünleri satın alma ürünleri olarak eklemek için "Sepete Gönder" butonuna basmanız gerekir.
Katalogta, E-İş B2R Perakende Parametreleri altında B2R fiyat listeleri olarak tanımlanan tüm fiyat listeleri, tüm ürünler için listelenecektir. Bu fiyat listelerinde ürün için bir fiyat tanımlanmışsa, ilgili fiyat listesinin yanında gösterilir. Fiyat bu listede tanımsızsa, boş olarak görüntülenir.
Satın Alma Ürünlerini Görüntüleme ve Yönetme
Seçilen ürünler "Sepet" sekmesi altında görüntülenecektir.
Ürün Yapılandırmasını Belirleme
Sepete eklediğiniz ürünlerden herhangi biri Yapılandırılabilir Ürün ise, "Sepet" sekmesi altında bu ürün için "Yapılandırıcı" butonu görünecektir.
Bu butona bastıktan sonra, konfigüratör seçenekleri "listelenecek ve "Değer" açılır kutusundan mevcut seçenekler arasından bir seçenek seçebilirsiniz. Seçiminiz fiyat üzerinde bir etkiye sahipse," Fiyat % "alanında belirtilecektir.
Bir yapılandırma seçtikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir.
Yapılandırmadan kaynaklanan bir indirim veya ekstra ücret varsa, tutar "Fark" sütununda gösterilecektir.
Ürünle İlgili Belgeleri Kaydetme
Ürünle ilgili bir belge eklemek istiyorsanız, ikonuna basabilirsiniz. Bir belge ekledikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir.( )
Bu eklenen belge "İlgili Nesneler" sekmesi altında görüntülenecektir.
Yedek Parça Bilgilerini Görüntüleme
Bir yedek parça ayrıca kendi yedek parçalarına sahip olabilir; yani kendi ürün ağacıdır. Örneğin gardırop üretiyorsunuz ve gardırobunuzu bitmiş ürün olarak tanımladınız. Dolap kapılarını tutamaklarıyla bir bütün olarak tutuyorsunuz, böylece kapıyı yedek parça olarak yaratmış oluyorsunuz. Ancak kapının bir yedek parçası olduğunu da belirtmek istersiniz; kapı kolu. Bu yüzden bir ürün kartı oluşturmanı, yedek parça olarak ele almanız ve bunu kapıdaki ürün ağacında tanımlamanız gerekir, ki bu aynı zamanda bir yedek parçadır.
Bir ürün için Yedek Parça Ürün Ağacı oluşturulduysa, ikonuna basılarak ürün ağacı öğeleri gösterilir.
Ürün Bilgilerini Görüntüleme
Aşağıdaki sekmeler altındaki bilgileri görüntülemek için ikonuna basabilirsiniz.
Resim : Ürün kartı oluştururken bir resim tanımlandıysa, "Resim" sekmesi altında görüntülenecektir.
Katalog Bilgisi
Yedek Parça
Ürün Bilgisi : Ürün "Barkod" numarası görüntülenir.
Eldeki Miktarları Görüntüleme
Ürün için mevcut miktarları görüntülemek için "Envanter Sorgula" butonuna basabilirsiniz.
Üretim Tarihini Girme
Takvimden "Üretim Tarihi" ni belirleyebilirsiniz.
Satınalma Tarihini Girme
Takvimden "Satınalma Tarihi" ni belirleyebilirsiniz.
Sipariş Nedeni Belirleme
Açılan kutudan "Siparişin Nedeni" ni belirlemelisiniz.
Müşterinin isteğine göre, sistemde sipariş nedeni tipleri yaratılır. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
Ödeme Türünü Belirleme
Açılır kutudan aşağıdaki ödeme türlerinden birini seçmelisiniz.
Ücretli
Ücretsiz
Bir Ürün İçin Tutarı Görüntüleme
Tutar, alış fiyat listesinde tanımlanan fiyat olan "Birim Fiyat" ve konfigürasyondan kaynaklanan indirim tutarı (-) veya ekstra ücret tutarı (+) olan "Fark" toplamıdır.
Satınalma Siparişine Daha Fazla Belge Eklemek
"İlgili Nesneler" sekmesi altında, ürünler için eklenen belgeleri görüntüleyebileceğiniz gibi, "Yeni" butonuna basarak da yeni belgeler ekleyebilirsiniz.
Bir satınalma siparişi için eklenen tüm belgeler bu sekmenin altında gösterilecektir.
İlgili Müşteriyi Belirleme
Yedek parça satın alma siparişini bir müşteriyle ilişkilendirmek istiyorsanız, "İlgili Müşteri" sekmesi altında müşteriyi seçebilir ve bir "Gönderi Adresi" tanımlayabilirsiniz.
Müşteriyi seçtikten sonra, sevkiyat adresi varsayılan olarak müşterinin adresi olarak seçilecektir. İsterseniz, açılır kutudan "Yeni Gönderi Adresi" ni seçtikten sonra yeni bir adres yazabilirsiniz. Veya kullanılabilir adresler arasından bir adres seçebilirsiniz.
SSH Onay Durumu
Minerva'da, yedek parça satınalma siparişleri onay sürecinden geçer. Bu onay sürecini aşağıdaki durumları kullanarak yönetebilirsiniz.
Taslak : Varsayılan durum budur.
Onay Bekliyor : Siparişinizi tamamladığınızda, bu durumu gönderebilir ve siparişi göndermek için belgeyi kaydedebilirsiniz. Yedek Parça Sipariş Onayı.
Onaylandı : Ana sistemdeki (SYS) "Onayla" butonuna basarak siparişiniz onaylandığında, B2B platformundaki SSH statüsü "Onaylandı" olacaktır.
Reddedildi : Ana sistemdeki (SYS) "Reddet" butonuna basarak siparişiniz reddedildiğinde, B2B platformundaki SSH durumu "Onaylanmadı" olarak değişecektir. Siparişiniz reddedilirse aşağıdaki kontrollere devam edemezsiniz.
Onaylanmış Fiyatlandırmayı Görüntüleme
Siparişiniz onaylanmış olsa bile, "Ücret Türü" seçiminiz reddedilebilir. Örneğin; ücretsiz olarak yedek parça talebinde bulundunuz. Ana merkez bile siparişinizi onaylamış olsa bile, siparişinizi size gönderildiği gibi göndermeyi kabul edebilir.
Bir siparişin SSH durumunu "Onaylandı" olarak gösterdikten sonra; her ürün için, "Sepet" sekmesi altındaki "Onaylanmış Ücret Türü" alanını işaretleyerek ücret türü talebinizin onaylanıp onaylanmadığını kontrol edebilirsiniz.
Merkezi Kontroller Yapma
Siparişi göndermeden önce eksik veya yetersiz alan bırakmamak için merkezi kontroller yapılır. Örneğin; sepette yapılandırılabilir bir ürün varsa, yapılandırmasını yapmadan sipariş edemezsiniz.
Bunun için, "Sipariş Bilgisi" sekmesi altındaki "Merkezi Kontrolleri Yap" butonuna basmalısınız.
Bu kontrollerle ilgili herhangi bir sorun yoksa, Sistem "Merkezi Kontroller" alanında "Bitti" yi gösterecektir.
Satınalma Siparişi için Yönetim Onayı
Merkezi kontroller yapıldıktan sonra bir onay vermek için "Yönetim Onayı" butonuna basmanız gerekir.
Bu butona bastıktan sonra, siparişi onaylayan kullanıcının adı "Onaylayan" alanında gösterilecektir.
Satınalma Siparişini Sonlandırma
Emri onayladıktan sonra emri merkeze göndermek için "Merkezi Emri Yarat" butonuna basmalısınız.
Bu butona bastıktan sonra, "Sipariş Oluşturuldu mu?" alanı onaylanacak ve merkezi siparişi oluşturan kullanıcının adı "Oluşturan" alanında gösterilecektir.
Ayrıca Sistem bir "Sistem Sipariş ID" si gösterecektir.
Sipariş Statüsü
Bir satınalma siparişi için aşağıdaki statüleri görüntüleyebilirsiniz :
Taslak Sipariş : Bir siparişin varsayılan statüsüdür.
Kontrol Bekliyor : Bu statü müşterinin isteği üzerine hizmete girebilir, yani Sistem bu durumu müşterinin tanımladığı duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
Kontrolde Hata Var : Bu statü müşterinin isteği üzerine hizmete girebilir, yani Sistem bu durumu müşterinin tanımladığı duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
Kontrol Tamamlandı : Başarılı bir merkezi kontrolün ardından, durum "Kontrol Tamamlandı" olarak değişecektir.
Yönetim Onayı : Yönetim onayı alındıktan sonra, statü "Yönetim Onayı" na dönüşecektir.
Yönetim Onayı Bekliyor : Bu statü müşterinin isteği üzerine hizmete girebilir, yani Sistem bu durumu müşterinin tanımladığı duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
Sipariş Tamamlandı : Merkezi sipariş oluşturulduktan sonra, statü "Sipariş Tamamlandı" olarak değişir.
İptal Edildi : Bir siparişi iptal edebilirsiniz.
Teslimat Statüsü
Bir satınalma siparişinin varsayılan teslimat durumu "Teslim Edilmedi" dir.
Bir sipariş seçilerek Merkezden Gönderi oluşturulduğunda, Yapılan teslimatlara göre ( tamamen veya kısmen ), satınalma siparişinin teslimat durumu "Tamamen Teslim Edildi" veya "Kısmen Teslim Edildi" olarak değişecektir.