Bir iş nesnesi için alınması gereken eylemleri tanımlamanız gerekebilir.
Minerva'da, bir iş nesnesinin iş akışını yönetmek için İş Nesnesi Eylem Kümeleri'ni tanımlayabilirsiniz.
Bir eylem kümesi için birden çok eylem tanımlayabilir ve eylem kümesini iş nesnelerine atayabilirsiniz.
Örneğin; müşterinizden bir satış siparişi aldınız. İlk olarak, satış yöneticinizin siparişi onaylamasını ve daha sonra müşterinize siparişin devam ettiğini bildirmek istiyorsunuz. "Yeni Sipariş İçin Eylemler" olarak ayarlanmış bir eylem oluşturabilir ve sete iki eylem ekleyebilirsiniz; "Yönetici Onayı" ve "İlgili Kişiye E-posta Gönder" olarak. Son olarak, Satış Emri'ne ayarlanan eylemi atayabilirsiniz.
İş Nesnesi Eylem Kümesi Oluşturma
"Yeni" butonu ile ayarlanmış bir iş nesnesi eylemi oluşturmaya başlayabilirsiniz.
İş Nesnesi Eylem Kümesi Statüsü
Bir eylem kümesini doğrulamak için, durumu "Aktif" olarak ayarlanmalıdır.
"İş Nesneleri Eylem Kümesi Bilgileri" ekranını kaydettikten sonra, ona eylemler ekleyebilirsiniz.
"İş Nesneleri Eylem Kümesi Bilgileri" nin "Eylemler" sekmesinde, "İlgili Kişiye E-posta Gönder" gibi eylemleri tanımlarsınız. Birden fazla eylem tanımlayabilirsiniz.
Yeni butonuna basarak, Yeni İş Nesneleri Eylemi oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Yeni İş Objeleri Aksiyomu - Tanımı
Ana Eylem
Eylem ( örneğin eylem 2 için ) başka bir eylemin ikinci bir adımıysa ( örneğin eylem 1 için ), Eylem 2 'nin oluşturulması sırasında, açılan kutudan "Ana Eylem" olarak eylem 1 'i seçebilirsiniz.
Statüsü
Bir eylemin geçerli olması için durumu "Aktif" olmalıdır.
Eylem Tipi
Açılan kutudan aşağıdaki eylem tiplerini seçebilirsiniz :
OTH - Diğer
APR - Onay : Herhangi bir onay gerekirse.
APR_SPA - Arz Talep Onayı : Tedarik talebi için bir onay gerekirse.
Yukarıdaki örnek için; "Yönetici Onayı" eylemi için eylem tipi -> onay öğesini seçebilir ve "İlgili Kişiye E-posta Gönder" eylemi için eylem tipi -> Diğer öğesini seçebilirsiniz.
"Kaynak Kodu Durum Değişiminde Çalıştırılacak Mı ?" kutusu
Bazı eylemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi için, bu onay kutusunun işaretlenmesi gerekir.
Yukarıdaki örnek için; "İlgili Kişiye E-posta Gönder" eylemi, sistem tarafından otomatik olarak yapılması gereken bir eylemdir. Eylemi otomatik olarak yapmak için, bir belgenin "İş Akışı" sekmesinde, durumu "Bekleme" den "Bitti" ye değiştirmelisiniz. Bu statü değişikliği kaynak kodunu çalıştırır.
Yeni İş Nesneleri Eylem - Eylem Kaynak Kodları
"Eylem kaynak kodları" sekmesinde, alınacak eylem otomatik olarak sistem tarafından yapılması gereken bir şey ise ( örneğin bir e-posta göndermek için ), kodlama Minerva danışmanları tarafından yapılacaktır. Eylem "Dokümanı Kontrol Et" gibi bir şeyse, kodlamaya gerek yoktur.
Kullanılabilir İş Nesneleri
"İş Nesneleri Eylem Kümesi Bilgileri" nin "Kullanılabilir İş Nesneleri" sekmesinde, tüm İş Nesneleri, "İş Akışı - Eylem Nesnesi ?" alanı "Evet" olacak şekilde seçilir. Bu iş nesneleri arasında, eylem kümesinin görüntülenmesi gereken iş nesnelerini "Aktif" olarak kontrol etmeniz gerekir.