Kullanıcı Tanımlı Alan Tanımları

Kullanıcı tanımlı alanlar, organizasyonunuza özgü verileri korumak için veritabanında bulunmayan veriler hakkındaki bilgileri izlemek için oluşturduğunuz özel alanlardır.

Minerva'da, kullanıcı tanımlı alanlar tüm iş nesneleri için geçerlidir. Daha fazla bilgi için bkz. : İş Nesnesi ve İş Nesnesi Tipleri İçin Kullanıcı Tanımlı Alan Tanımı.

Öncelikle aşağıdaki "Alan tipleri" nden birini seçmeniz gerekir.

  • UDF - Kullanıcı Tanımlı : Kullanıcı tanımlı alan türü, veritabanında bulunmayan veriler hakkındaki bilgileri izlemek için özelleştirilmiş alanlar oluşturmak için kullanılır.
  • SYS - Sistem Alanı: Sistem alanı tipi, sistemde bulunan verileri kullanarak özelleştirilmiş alanlar oluşturmak için kullanılır. Veriler sistemde bulunur, ancak oluşturduğunuz alan ihtiyaçlarınıza göre bir uygulama nesnesine yerleştirilir.

"UDF - Kullanıcı Tanımlı" İçin Alan Tipi Belirleme

"UDF - Kullanıcı Tanımlı" seçeneğini seçtikten sonra, aşağıda listelenen alan tiplerinden birini seçmeniz gerekir. Bu alan tipi seçimi, girmek istediğiniz bilgiler için uygun bir alan oluşturmak içindir.

  • VC - Metin Alanı : Kullanıcı Tanımlı (U.D.F.) alanınız için bir metin alanı oluşturmak istiyorsanız, "Alan Kodu", "Alan Adı", "Alan Uzunluğu" nu yazmanız ve açılır kutudan, Dil seçeneğini seçmeniz gerekir.
  • DS - Tarih : U.D.F. takviminizden bir tarih seçmek istiyorsanız, bu tipi seçmeniz gerekir. "Alan Kodu", "Alan Adı" nı yazıp ve Dil kutusunu seçmeniz gerekir.
  • DL - Tarih - Zaman : U.D.F. takviminizde bulunan açılan kutudan, takvim ve saatten bir tarih seçmek istiyorsanız, bu tipi seçmeniz gerekir. "Alan Kodu", "Alan Adı" nı yazıp ve Dil kutusunu seçmeniz gerekir.
  • CB - Onay Kutusu : Eğer U.D.F. bir onay kutusu yerleştirmek istiyorsanız, bu tipi seçin. "Alan Kodu", "Alan Adı" tipi ve Dil kutusunu seçmeniz gerekir.
  • NN - Sayısal Veri : Eğer U.D.F. nize sadece sayısal veri girmek istiyorsanız, bu tipi seçmeniz gerekir. Bu tipte, U.D.F. kısmına sayısal dışında herhangi bir veri giremezsiniz. "Alan Kodu", "Alan Adı", "Alan Uzunluğu" tipleri ve n>Dil kutusunu seçmeniz gerekir.
  • NC - Para Birimi Tutarı : Eğer U.D.F kısmına bir para birimi tutarı girmek istiyorsanız, bu tipi girmeniz gerekir. Bir miktar yazdıktan sonra, ayrıca açılan kutudan bir Para Birimi seçebilirsiniz. "Alan Kodu", "Alan Adı" tipleri ve Dil kutusunu seçmeniz gerekir.
  • NQ - Quantity with UOM : Eğer U.D.F ölçü birimi ile bir miktar girmek istiyorsanız, bu tipi seçmeniz gerekir. Bir miktar yazdıktan sonra, ayrıca açılan kutudan bir Ölçü Birimi ni seçebilirsiniz. "Alan Kodu", "Alan Adı" tipi ve Dil kutusunu seçmeniz gerekir.
  • SL - Combo : U.D.F bir açılan kutu oluşturmak istiyorsanız, bu tipi seçmeniz gerekir. "Alan Kodu", "Alan Adı" tipi ve Seçenek Seti ile Dil kutularını seçmeniz gerekir.
  • UR - URL : U.D.F. inize bir URL (internet adresi) girmek istiyorsanız, bu tipi seçmeniz gerekir. URL için, bir "Git" butonu görüntülenir, böylece üzerine basarak bu Web sitesini ziyaret edebilirsiniz. "Alan Kodu", "Alan Adı" nı yazın ve kutudan Dil i seçin.
  • MM - Memo : U.D.F. inizde bir not alanı oluşturmak istiyorsanız, bu tipi seçmeniz gerekir. "Alan Kodu", "Alan Adı", "Alan Uzunluğu", "Satır Sayısı" yazmanız ve açılan kutudan Dil i seçmeniz gerekir.

Not : Tüm alan tipleri için "Dil" alanı kısmında "Genel" seçeneğini de seçebilirsiniz.

Örnek

Müşterilerinizden bazıları tedarikçiler tarafından ziyaret edilmek istemiyor, ancak bazıları haftalık olarak ziyaret edilmek istiyor ve bazıları aylık olarak ziyaret edilmek istiyor.

Yani, ziyaret edilmesi gereken müşterileri işaretlemek ve ziyaret sıklığını tanımlamak istiyorsunuz.

Müşteri ana kartlarında kullanıcı tanımlı bir alan yerleştirmeye karar verdiniz.

Öncelikle "Kullanıcı Tanımlı Alanlar Tanımları" menüsü altında iki kullanıcı tanımlı alan oluşturmanız gerekir.

Birincisi, müşterinin ziyaret edilip edilmeyeceğini tanımlamak içindir.

Bunun için, "Alan Tipi" olarak "CB - Onay kutusu" u seçmeli ve örneğin, "Alan Adı" da "Periyodik olarak ziyaret edilmeli mi ?" kısmını seçmelisiniz.

İkinci U.D.F. ziyaret sıklığı belirlenmesi içindir.

Bunun için, ziyaret sıklığı seçimi için 2 seçenek ( haftalık ve aylık ) oluşturmayı planlarken, önce bu seçenekleri oluşturmanız gerekir.

Kullanıcı Tanımlı Alanlar Seçenek Setleri altında, bir seçenek kümesi oluşturmanız gerekir; örneğin, "Seçenek Seti Adı" -> "Frekans". Ardından "Seçenekler" sekmesinin altında, haftalık ve aylık olarak 2 seçenek oluşturabilirsiniz.

Daha sonra, "Alan Tipi" olarak "SL - Combo" seçerek, örneğin "Alan Adı" nda "Ziyaret Frekansı" yazarak ve son olarak "Seçenek Seti" olarak "Frekans" ı seçerek bir U.D.F. oluşturabilirsiniz.

Daha sonra, örneğin "Veri Seti Adı" -> "Müşteri Ziyareti" için bir Veri Seti oluşturmanız gerekir.

"Alan Tanımları" sekmesi altında, "Yeni" butonuna basarak, oluşturulan iki U.D.F. ler ( yukarıda açıklandığı gibi ) ekleyebilir ve "Ekran Sırası" nı belirleyebilirsiniz.


Bu U.D.F.’leri örneğin; iki farklı bölüm altında görüntülemek isterseniz, "Periyodik olarak ziyaret edilmeli mi?" sorusu ve onay kutusu altında "Müşteri Talebi" bölümünde "Ziyaret Frekansı" alanı ve "Pazarlama Kararı" bölümü altında "Veri Kümesi Bilgileri" ekranının "Alan Grupları Tanımları" sekmesi altında bu bölümleri oluşturabilirsiniz.

Bunun için, "Alan Grupları Tanımları" sekmesinin altında, "Grup Adı" alanına "Bölüm Başlığı" ( bölüm başlığı olarak yazılacak şeyler ) nı yazmanız gerekir.

Son olarak, "Veri Set" inin "Alan Tanımları" sekmesi altına bir U.D.F eklediğinizde, açılan kutudan U.D.F.ve#39;in görüntüleneceği bölümü belirlemek için bir "Alan Grubu" seçebilirsiniz.


Müşteri ana kartlarında bu "Veri Seti" ni (yani kullanıcı tanımlı alanlar) tanımlamak için ;

  1. İş Nesnesi ->"VEA - İş Ortağı" oluşturma sırasında, "İş Nesne Tipi" Kullanıcı Tanımlı Alan Yöntemi için seçilmelidir.
  2. Daha sonra İş Nesnesi ->"VEA - İş Ortağı" için, "Tipler" sekmesi altında "ACS - Müşteri" seçeneğini seçerek ve "Kullanıcı Tanımlı Alan" sekmesi altında oluşturulan "Veri Seti -> Müşteri Ziyareti" seçeneğini seçerek Kullanıcı Tanımlı Alan Tanımı yapabilirsiniz.
  3. Oluşturulan kullanıcı tanımlı alanlar, müşteri ana kartlarının "Detay" sekmesi -> "Genel" sekmesi -> "Kullanıcı Tanımlı Alanlar" alanı altında görüntülenecektir.

"SYS - Sistem Alanı" İçin Sistem Alanı Tayini

"SYS - Sistem Alanı" nı seçtikten sonra, aşağıda listelenen sistem alanlarından birini seçmeniz gerekir. Bu seçim, kullanıcı tanımlı alanı sistem alanıyla ilişkilendirmek içindir.

  • SYS_VEA00_ALL_* - Tüm İş Ortakları
  • SYS_VEA00_ALL_C - Tüm İş Ortakları [Kurumsal]
  • SYS_VEA00_ALL_P - Tüm İş Ortakları [Kişiler]
  • SYS_VEA00_HRS_* - Personel
  • SYS_VEA00_ACS_* - Müşteriler
  • SYS_VEA00_PCS_* - Potansiyel Müşteriler
  • SYS_VEA00_ASP_* - Tedarikçiler
  • SYS_VEA00_PSP_* - Potansiyel Tedarikçiler
  • SYS_VEA00_BNK_* - Bankalar
  • SYS_VMA00_VMA - Ürünler

Kullanıcı Tanımlı Alanın Kullanıldığı Veri Setlerini Görüntüleme

Kullanıcı tanımlı alana Veri Setleri ekledikten sonra, bu veri setleri "Kullanılan Veri Setleri" sekmesi altında görüntülenir.

Kullanıcının Tanımladığı Alanın Kullanıldığı Ürün Yapılandırıcı Gruplarını Görüntüleme

Ürün Yapılandırıcı Grubu kreasyonlarında bu kullanıcı tanımlı alanı seçtikten sonra, bu ürün yapılandırıcı grupları "Kullanılan Yapılandırıcı" sekmesi altında görüntülenir.

Bilgi Talebi