Personelin statüsünün, aşağıda listelenen "Statü Değişikliği Kayıt Seçeneklerinden" biri nedeniyle değiştirilmesi gerekebilir :
Terfi : Terfi, bir çalışanın daha yüksek ücrete, daha yüksek bir iş unvanına ve ( genellikle ) daha fazla iş sorumluluğuna sahip olacak şekilde bir organizasyondaki bir iş pozisyonundan başka bir iş pozisyonuna ilerlemesidir.
Kurum İçi Görevlendirme : Kurum İçi Görevlendirme, bir çalışanın kurum içindeki bir pozisyondan diğerine iç transferidir.
Personel Bilgileri
Statüsü değişecek personeli tanımlamak için önce aşağıdaki alanları tanımlamanız gerekir.
Personel Seçim Tipini Belirleme
Öncelikle,aşağıdaki personel seçim seçeneklerinden birini seçmelisiniz.
Çalışan Personel Kartlarından Seç
Açığa Alınmış Personel Kartlarından Seç
Personelin Seçilmesi
Büyüteç düğmesine bastıktan sonra, yukarıdaki personel seçim tipine ve aşağıdaki kriterlere bağlı olarak bir Personel seçebilirsiniz.
Personel seçim tipi olarak "Çalışan Personel Kartlarından Seç" seçeneğini seçtiyseniz, büyüteç üzerine bastıktan sonra Aktif Personel listesi açılacaktır. li>
Personel seçim tipi olarak "Açığa Alınmış Personel Kartlarından Seç" seçeneğini seçtiyseniz, büyüteç üzerine bastıktan sonra Açığa Alınmış Personel listesi açılacaktır. li>
Açılan listeden bir "Personel" seçebilirsiniz.
İşlem Seçeneklerini Belirleme
Aşağıda listelenen işlem seçeneğinin onay kutusu, bu alanın statü değişikliği belgesinde bulunacağını ifade etmek için varsayılan olarak işaretlenmiştir.
Bu alanın belgede bulunmasını istemiyorsanız onay kutusundaki işareti kaldırabilirsiniz.
Organizasyon - Kadro / Pozisyon : İşe alma belgesindeki Yönetim Organizasyonu, Organizasyon Birimi ve Pozisyon alanlarının varlığı, bu onay kutusunu işaretleyerek / işaretini kaldırarak belirlenir. Lütfen not edin; bu alanlar olmadığında, Görev - İş alanı da olmayacaktır.
Not : Ekranı kaydettikten sonra, bu bölüm "İşlem Seçenekleri" sekmesi altında görüntülenecektir. Seçimlerinizden herhangi birini düzenlemeniz gerekirse, değişiklikleri bu sekme altında yapabilirsiniz.
Belge Bilgileri
Statü değişikliği belgesinin düzenlediği İş Yeri 'ni seçmelisiniz.
Ardından, takvimden İşlem Tarihi 'ni seçmelisiniz.
İşlem Bilgileri
Aşağıdaki işlem bilgilerini tanımlayabilirsiniz.
İş Yeri : Personelin çalışacağı İş Yeri 'ni seçmelisiniz.
Organizasyon Birimi : Seçilen organizasyon içindeki bir Organizasyon Birimini seçebilirsiniz.
Pozisyon : Seçilen "Yönetim Organizasyonunun" "Organizasyon Birimi Ekibi" sekmesi altında tanımlanan "Pozisyonlar", "Pozisyon" açılır kutusunda listelenecektir. Bunlardan birini seçebilirsiniz. Eğer "Organizasyon Birimini" seçmediyseniz, "Pozisyon" açılır kutusunun boş geleceğini ve pozisyonu seçemeyeceğinizi lütfen not edin.
Görev - İş : Bir İş - Görev [ Merkezi ] seçebilirsiniz. Lütfen not edin; işler organizasyon birimlerine bağımlı olmadıklarından, organizasyon birimi seçmeseniz de işi seçebilirsiniz.
Ek olarak, personel ana kartında yapmış olduğunuz Sosyal Güvenlik Tipi seçimine göre, statü değişikliği ile geçerli olacak bordro bilgilerini tanımlayabilmeniz için aşağıda listelenen bölümlerden birinin alanları, halihazırda geçerli olan bilgilerle dolu şekilde görüntülenecektir. Bu alanlar üzerinde statü değişikliğinden kaynaklanacak gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz. Yapılan değişiklikler belgenin onaylanmasıyla ( bkz. aşağıya ) personel ana kartlarındaki bilgileri güncelleyecektir. Bu bölümlerin alanları hakkında bilgi edinmek için, lütfen bölüm adlarına tıklayınız.
Yukarıdaki tanımlamaları yaptıktan sonra, belgeyi üzerinde değişiklik yapılamayacak şekilde kilitlemek için "Belgeyi Onayla" butonuna basmanız gerekir.
Not: Bu aşamadan sonra, bu statü değişikliği belgesinde seçilen ( çalışan / açığa alınmış ) personel, Aktif Personel listesinde gösterilmeye başlanacaktır.
Personel Statü Değişikliği Belgesini Düzenleme
Onaylanmış bir personel statü değişikliği belgesini düzenlemek için önce "Taslağa Çevir" butonuna basmanız gerekir.
Değişiklikleri tamamladıktan sonra, tekrar "Belgeyi Onayla" butonuna basmalısınız.