Satın alma siparişleri, gelen ticari döngünün ilk adımı olarak yaratılır. Satın alma siparişlerinin daha fazla işlenmesi ( sevkiyat, faturalama ) gelen mal hareketleri ve / veya gelen faturalar yaratır. Bir satın alma siparişi yaratmanın asıl amacı, döngünün her aşamasına ne verileceği, ne kadar teslim edileceği, ne zaman teslim edileceği vb. hakkında bilgi vermektir. Aşağıdaki işlemler için, başka bir ticari işlem başlatmak için satın alma siparişleri kullanabilirsiniz.
PPC - Satın Alma
RSL - Satış İadesi
RMC - Gelen Konsinye
PSC - Gelen Tedarikçi Konsinye
PDI - Gelen Inhouse Teslimat
RMD - Gelen Tedarikçi Depositesi
PSD - Gelen Tedarikçi Depositesi
PPR - Fiyat Farkı Faturası
PPI - Fiyat Farkı Faturası ( Maliyet Artışı )
Satın Alma
Bir satın alma siparişi, ticari bir belge ve bir alıcı tarafından bir satıcıya verilen ilk resmi teklif olup, ürün veya hizmetlerin türlerini, miktarlarını ve üzerinde anlaşılan fiyatları belirtir. Harici tedarikçilerden ürün ve hizmet alımını kontrol etmek için kullanılır.
Satış İadesi
Satış İadesi, satılan ürünlerin satıcıya geri iade işlemidir.
Bir iş ortağı satıcıya bir satış iadesi hakkında bilgi verdiğinde, şirketin diğer departmanlarını bilgilendirmek için satış iadesi siparişleri oluşturulur.
Konsinye
Konsinye işleminde satıcı, malzeme veya mal temin eder ve bunları başka bir tarafın tesisinde depolar. Satıcı, satılıncaya kadar malzemenin veya malların yasal sahibi olmaya devam eder. Sadece satılan miktarlar satıcıya (alıcı), satıcı tarafından (alıcı) faturalandırılır.
Gelen Konsinye
Alıcınız size malları geri gönderiyor (gönderici).
Gelen Tedarikçi Konsinye
Göndericiniz size mal gönderiyor (alıcı).
Gelen Inhouse Teslimat
Satın alma siparişleri, şube vb. gibi varlıkları barındırmak için verilir.
Gelen Depositemiz
Gelen Tedarikçi Depositesi
Fiyat Farkı Faturası
Giden faturadaki fiyat (satış faturası) önceden kararlaştırılan fiyattan yüksekse, satıcı tarafından alıcıya fiyat farkını yansıtan bir alacak dekontu verilir.
Siz (satıcı), alacak dekontunu kaydetmek için bir satın alma siparişi ( fiyat farkı ) oluşturabilirsiniz.
Alacak dekontu alacak hesabına (müşteriniz) alacak kredisi oluşturacaktır.
Fiyat Farkı Faturası (Maliyet Artışı)
Normal satış işleminden sonra, herhangi bir nedenden ötürü, eğer satıcı (siz) ve müşteri, satış faturasındaki fiyattan daha düşük bir fiyatta anlaşırlarsa, fiyat farkını yansıtan bir alacak dekontu kaydedilmelidir. Bu fark maliyeti artırdığı için ( bakış açınıza göre ), buna fiyat farkı ( maliyet artışı ) denir.