Tüm ERP sistemleri genel olarak müşteri, tedarikçi, envanter ve depo olarak işleri modellemektedir. Minerva’da bizler şu şekilde iş yapıyoruz :
Kişiler
Kurumlar
Nesneler
Fiziksel lokasyonlar / organizasyonlar
Yönetim organizasyonları
İş Ortakları
İş ortaklarını müşteri ve tedarikçi olarak sınıflandırmak yerine kişi ve şirket olarak sınıflandırıyoruz. Bir şirketle etkileşim içinde olan kişileri "Kişiler" adı altında ve tüm şirketleri "Kurumlar" adı altında toplamayı tercih ediyoruz. İş ortakları, Kişiler ve Kurumlar olarak alt bölümlere ayrılabilir :
Müşteriler
Tedarikçiler
Potansiyel Müşteriler
Potansiyel Tedarikçiler
Çalışan
Çalışan Başvuru
Bankalar
Vergi Makamları
Sosyal Güvenlik Yetkilileri
Özel Yetkililer
Öğrenciler
Hastalar
Rakipler
Bağlantılı Şahıslar
vb...
Böyle bir sınıflandırma yapmanın nedeni, bir grup şirketi A'nın müşterisi olan bir kişinin / şirketin, grup şirketi B'nin bir tedarikçisi olabileceği gerçeğidir. Dolayısıyla, bu kişi / şirket için bir ana kart bir kez merkezde yaratılır ve daha sonra merkezi sistemden kurumsal sisteme müşteri, tedarikçi vb. olarak kopyalanabilir. Bunu yaparak, merkezi sistemdeki tüm bilgiler istenmeden kopyalanacaktır. Ek olarak, bir kişi / şirket aynı şirket için hem tedarikçi hem de müşteri olabilir.
Finansal Hesaplar
Bir tedarikçi veya müşteriyle farklı para birimlerinde çalıştığınız zamanlar vardır. Diğer ERP'lerde, tedarikçinizle / müşterinizle birlikte çalıştığınız her farklı para birimi için farklı tedarikçi / müşteri kartları oluşturmanız gerekir. Çünkü klasik yaklaşımda, finansal hesaplar ana kartlarda tutulmaktadır.
Minerva'ya göre, bunlar iki farklı kavramdır. Çünkü sadece bir tedarikçi / müşteri var ve finansal hesaplar aynı para birimlerindeki işlemlerle ilgilidir. Minerva'da, bir tedarikçi / müşteri ana kartı oluşturduktan sonra, birden fazla finansal hesap ekleyebilirsiniz. Farklı para birimleri ile birden fazla finansal hesap oluşturarak, birden fazla ana kart oluşturmaktan ve bunları yönetmeye çalışmaktan kurtulacaksınız.
Ayrıca yukarıdaki örnek için : eğer bir kişi / şirket aynı şirket için hem tedarikçi hem de müşteri ise, ancak farklı ana kartlar oluşturmak istemiyorsanız; bir ana kart oluşturduktan sonra (örneğin; Müşteri için), sistem otomatik olarak müşteri türü için bir finansal hesap yaratacaktır. Müşteri kartına finansal hesap türü-tedarikçi ile başka bir finansal hesap ekleyebilirsiniz. Böylece, aynı karta iki finansal hesap ekleyerek, kişi / şirketin hem tedarikçi hem de müşteri olduğu yansıtılır.
Nesneler
Minerva'da, sadece envanter değil, herhangi bir nesnenin kayıtlarını tutabilirsiniz. Ürünleriniz, hammaddeleriniz, sabit varlıklarınız için kart tutmanın yanı sıra, yatırılan nesneler, konsinye mallar ve hatta rakip ürünler gibi size ait olmayan nesneler için de kayıt tutabilirsiniz. Kayıtları merkezi sistemde oluşturabilir ve daha sonra bunları şirketlere kopyalayabilirsiniz. Sistemde kayıtları tutulabilen nesneler şöyle sıralanabilir :
Ticari Mal
Tamamlanmış Ürün
Yarı Mamül (WIP)
Hammadde
Malzeme
Yedek Parça
Duran Varlık - Gayrimenkul
Dışarıdan Kiralanan - Kiralanan
Hizmet Portföyü
Rekabetçi Ürün
Bilgi
Servis
Araçlar
Gayrimenkul
Tekstil Konfeksiyon
Kimyasallar
vb...
Fiziki Lokasyonlar / Organizasyonlar
Minerva'da, fiziksel konumları tanımlamak ve kurumunuzdaki lojistik organizasyon yapılarını yansıtmak için organizasyonlar oluşturabilirsiniz. İhtiyaçlarınıza göre, birden fazla organizasyon oluşturabilirsiniz.
Kuruluşunuzdaki fiziksel konumları istediğiniz kadar ayrıntılı olarak modelleyebilirsiniz. Birimler, iş merkezleri, depolar vb. ekleyebilirsiniz.
Ayrıca, sahip olmadığınız bir yerde iş yapıyorsanız, tamamen kendi kuruluşunuzun dışında bir yerde duran eşyalarınızın kayıtlarını tutmak için başka bir organizasyon oluşturabilirsiniz.
Ana Birim Tipleri
Organizasyonel Grup
Yerleşim Birimi
Depo
Mağaza
Üretim İş Merkezi
Tank - Silo
Mobil Birim / Filo Nesnesi
Lineer Lokasyon
Detay Birim Tipleri
Coğrafi Alan
Kompleks
Bina
Apartman
Bölüm
Oda
Açık Ofis
Yönetici Ofisi
Ofis
Toplantı Odası
Resepsiyon
Eğitim Sınıfı
Koridor
Restoran
Bahçe
Açık Alan
Otopark
Spor Tesisi
Mağaza
Mağaza Departmanı Rafı
Mağaza Departmanı
Üretim Tesisi
Üretim Departmanı
Üretim İş Merkezi
Tank - Silo
Depo
Depo Depolama Yeri
İnşaat Alanı
Tank - Silo Bölümü
Depo Birim Tipleri
Organizasyonel Birim
Toplu Depolama Alanı
Çalışma Alanı
Toplama Alanı
Tüksek Raf Alanı
Depolama Kutusu
Tel Sepet
Kapı
Yönetim Organizasyonları
Minerva'da, işletmenizdeki organizasyonel yapıları yansıtacak şekilde yönetim organizasyonları oluşturabilirsiniz. Organizasyon birimleri ve sahipleri yönetim organizasyonlarına eklenebilir. İhtiyaçlarınıza göre çoklu yönetim organizasyonları oluşturulabilirsiniz. Takımlar ayrıca organizasyon birimlerine atanabilir.
Ek olarak, operasyonel organizasyon yapılarınızı yönetebilirsiniz. Aşağıdakiler için operasyonel organizasyonlar oluşturabilirsiniz :
Satış Organizasyonu
Tedarik Organizasyonu
Servis Organizasyonu
Bir operasyonel organizasyonu aşağıdaki bileşenleri kullanarak tanımlayabilirsiniz :
Coğrafi Bölgeler
İş Kanalları
İş Bölümleri - Divizyonlar
İş Ortakları Segmentasyonları
Kurumsal Performans Yönetimi Kültürü
Birçok işletme, kurumsal kültür eksikliğine neden olan kurumsal bellek eksikliği nedeniyle nesiller boyunca devam edemez. Kurumsallaşma bürokrasi (devletçilik) olarak görülebilir, ancak bu Minerva'nın bakış açısı değildir.
Küçük veya orta ölçekli şirketlerin çoğu günlük aktivitelerin kaydını tutmayı tercih etmez, çünkü onları yavaşlatacağını düşünürler. Minerva, fonksiyonellikten ve hızdan ödün vermeden gelişmiş kurumsal yönetim araçları sunar. Bu araçları kullanarak, tüm şirketler işlerini yavaşlatmadan kayıtlarını tutabilirler.
Minerva, sadece bir muhasebe, finans, envanter yönetimi ve üretim yazılımı değildir. İş yaparken yapmamız gereken tüm diğer rutin faaliyetleri düzenler.
Gerçek hayatta, bir şirketi yalnızca fatura düzenleyerek veya ödeme yaparak yönetemeyiz. Ana faaliyetlerimizin yanı sıra hepimizin yapması gerekenler ;
E-posta gönderme ve alma
Telefonla konuşma
Dokümanları sınıflandırma
Notlar alma
Mesaj gönderme
Toplantı yapma
Randevu alma
Görevleri atama veya görevlerle ücretlendirme
Hatırlatıcıları çalıştırma
ERP'lerin çoğu bu tür aktivitelerin organize edilmesi ile ilgilenmez. Ancak, bu aktivitelerin düzenlenmesi kurumsallaşmanın daha hızlı olmasını sağlar.
Kurumsal Yönetim'in Kullanımı - Minerva'nın İletişim araçları, gereksiz iş yükünü ortadan kaldırmaya yardımcı olur.
Fonksiyonellik ve operasyonel hız iş kalitesini artırır.
Minerva ile, aktiviteleri izlemek kolaydır.
Kurumsal Yönetim - İletişim araçları, aktiviteleri sistematik bir şekilde kontrol etmek isteyen firmalara da yardımcı olmaktadır.
Sonunda, bu iyi organize edilmiş yapı şirket sahiplerini ve patronlarını memnun eder.
Kurumsal Hafıza ve Organizasyonel Veri
Minerva'da, kuruluşun tüm aktivite verileri sistemde bulunur. Çalışan istifası, virüs enfeksiyonu veya makine arızaları nedeniyle veriler kaybolmaz.
Gelen veya gönderilen tüm e-postalar, alıntılar, istekler, dokümanlar kaydedilebilir ve indekslenebilir.
Gelen ve giden aramalar da sisteme kaydedilebilir.
Şirketler arası mesajlaşma, sistem üzerinden güvenli bir şekilde yapılabilir, böylece tüm konuşmalar kurumsal hafızada tutulur.
Sistemde tüm gündemler düzenlenebilir. Sonuç : cehalet artık bir bahane olamaz.
Toplantılar sistemde düzenlenebilir.
Görevler kullanıcılara atanabilir. Görev durumları ve görevlerin yapılıp yapılmadığı izlenebilir.
Personel Kartları eğitimleri, izin talepleri, ödülleri, cezaları ve tüm çalışan işlerini kolayca yönetir.