Kullanıcının tanımlanmış gereksinimlerinden sorumlu olacak ürün veya hizmet kavramının seçimi ( Kavram kalitesi ).
Seçilen ürün konseptinin, güvenilir bir şekilde yürütülen ayrıntılı bir spesifikasyonlar setine çevrilmesi, kullanıcının ihtiyacını karşılayacaktır (Şartname kalitesi).
Bu üç faaliyetten oluşan toplam ilerleme "Kalite tasarım" olarak adlandırılır ve piyasa araştırmasının kalitesinden oluştuğu söylenebilir : Kalite kavramı ve şartname kalitesi.
Örnek : Tüm otomobiller kullanıcıya ulaşım hizmeti sağlar. Bu çeşitli modeller boyut, konfor, görünüm, performans, ekonomi, statü vb. farklılık gösterir. Bu farklılıklar, boyut, stil, malzeme, toleranslar, test programları vb. amaçlanan veya tasarlanmış farklılıkların sonuçlarıdır. Daha yüksek tasarım kalitesi sadece maliyetlerde bir artışla elde edilebilir.
Uygunluk Kalitesi
Tasarım, kullanım için uygunluğun ihtiyaçlarını yansıtmalı ve ürünler de tasarıma onaylamalıdır. Ürünün tasarıma ne ölçüde onayladığı "Uygunluk Kalitesi" olarak adlandırılır. Bu uygunluk derecesi değişkenlere göre belirlenir :
Süreç seçimi, yani toleransları tutabilip tutamayacakları.
Denetim ve iş gücü eğitimi.
Kalite için muayene, test, denetim vb. motivasyon programına bağlılık derecesi.
Maliyette eşlik eden bir azalma ile daha yüksek uyumluluk kalitesi elde edilebilir.
Örnek : İki scooter her ikisi de aynı zamanda üretilir, ancak biri aynı tasarımın çizimine ve şartnamesine göre % 100; ikinci scooter çizime ve şartnameye göre % 90 olabilir ve muhtemelen birkaç boyut çizimden farklı olabilir. Bu nedenle, her ikisi de aynı tasarıma sahip olsa da, 1. scooter'ın uygunluğunun kalitesi 2. scooter'dan daha iyidir.
Kalite Maliyetleri
Kalite maliyetleri, kaliteyi ve faydaları ortaya koymada ortaya çıkmaktadır. Bu, kusurları yapmak, bulmak, onarmak veya önlemek (önlemek) ile ilgili aşağıdaki maliyet kategorilerini tanımlamak ve tanımlamak suretiyle yapılır.
Şekil 1.1. Kalite maliyetinde hiyerarşi veya Kalite maliyetinde bozulma.
Başarısızlık Maliyetleri
İç hata maliyetleri.
These are costs which would disappear if no defects exit in the product prior to shipment to the customer. They include.
Hurda : Ekonomik olarak tamir edilemeyen veya kullanılamayacak kusurlardan kaynaklanan işgücü ve materyaldeki net kayıp.
Yeniden İşleme : Onları kullanmak için uygun hale getirmek için kusuru düzeltme maliyeti.
Yeniden Test : Yeniden işleme veya başka bir revizyon geçirmiş ürünlerin muayene ve tekrar test maliyeti.
Down time : Kusurlardan kaynaklanan boş tesislerinin maliyeti. ( Örnek : Güvenilmediğinden dolayı uçağın boş kalması, kağıdın yırtılmasından dolayı baskının durması ).
Kazanç kayıpları : Süreç veriminin maliyeti, iyileştirilerek elde edilebilecek daha düşük denetim. Dolum ve ölçüm ekipmanlarındaki değişkenlik nedeniyle kapların "aşırı doldurulması" ( müşterilere gidiyor ) içerir.
Dış hata maliyetleri.
Kusur yoksa bu maliyetler de ortadan kalkacaktır. They are disguished from the internal failure costs by the fact that the defects are found at the shipment to the customer. They include :
Şikayet ayarlama : Tüm araştırma masrafları ve kusurlu ürün veya kurulum ile ilgili haklı şikayetlerin ayarlanması.
İade edilen malzeme : Fişlerle ilişkili ve alandan döndürülen tüm maliyetler.
Garanti ücretleri : Garanti sözleşmeleri kapsamında müşterilere hizmete katılan tüm masraflar.
Ödenekler : Müşteri tarafından kabul edilen standart altı ürünler nedeniyle müşterilere yapılan tavizlerin maliyetleri, satış için aşağı dereceli ürünler nedeniyle saniyeler içinde gelir kaybını içerir.
Değerleme Maliyetleri
Bunlar, ürünlerin ilkini, "ilk önce gelme" sırasındaki masrafları da dahil olmak üzere, ürünlerin koşullarını keşfetmek için ortaya çıkan maliyetlerdir.
Gelen malzeme denetimi : Alıcının kalitesini belirleme maliyeti, makbuz veya denetlemeyle veya gözetim yöntemiyle yapılan incelemelerle yapılır.
Denetim ve test : Ürünün ilerlemesi boyunca uygunluğunu kontrol etme maliyeti, fabrikada, nihai kabul ve paketleme ve nakliyenin kontrolü de dahil olmak üzere, yaşam, çevre ve güvenilirlik testlerini içerir. Ayrıca müşteriye üründen vazgeçmeden önce müşterinin tesislerinde yapılan testi içerir.
Test cihazlarının doğruluğunu korumak : ölçüm cihazlarını ve ekipmanlarını kalibrasyonda tutan sistemin işletme maliyetini içerir.
Tüketilen malzemeler ve hizmetler : Yıkıcı testler, tüketilen malzemeler ve önemli durumlarda hizmetler yoluyla tüketilen ürün maliyetlerini içerir.
Stokların değerlendirilmesi : Bozulmayı değerlendirmek için test ürünlerinin maliyetini saha depolarına veya stoklara dahil edin.
Önleme Maliyetleri
Bu maliyetler, gelecek ve değerleme maliyetlerini minimumda tutmak için yapılır. Bu aşağıdakileri içerir :
Kalite Planlama : Bu, toplu olarak kalite planı, denetim planı, güvenilirlik planı, veri sistemi ve sayısal özel planları oluşturan geniş faaliyet dizisini içerir. Ayrıca ilgili tüm bu planları iletişim kurmak için gerekli kılavuzları ve prosedürlerin hazırlanmasını içerir.
Yeni Ürün İncelemesi : Yeni tasarımın değerlendirilmesi, yeni tasarımların başlatılması ile ilgili test ve deney programlarının ve diğer kalite faaliyetlerinin hazırlanması ve yeni tekliflerin hazırlanmasını içerir.
Eğitim : Kalite performansına ulaşmak ve geliştirmek için eğitim programları hazırlama maliyetleri, resmi eğitim programlarının yürütülmesinin maliyetini de içerir.
Süreç Kontrolü : Verimlilik, güvenlik vb. elde etmekten farklı olarak kullanım için uygunluğa ulaşmak için yapılan süreç kontrolünün bir kısmını içerir.
Kalite veri Toplama ve Analizi : Bu, kalite performansı hakkında sürekli veri elde etmek için veri sistemlerinin kalitesini çalıştırmanın çalışmasıdır. Kalite sıkıntılarını tanımlamak, alarmları çalmak vb. için bu verilerin analizini içerir.
Kalite Raporlama : Orta ve üst yönetime kaliteli bilgi toplama ve yayınlama çalışmalarını içerir.
İyileştirme Projeleri : Yeni performans seviyelerine, yani kusurlu önleme programlarına, motivasyon programlarına vb. geçiş için programların yapılandırılması ve yürütülmesi çalışmalarını içerir.