Yedek Parça Satınalma Siparişleri

Teknik Servis Siparişi ekranından "Sipariş Ver" butonuna basarak yedek parça satın alma siparişi oluşturabildiğiniz gibi, "Yedek Parça Satın Alma Siparişleri" menüsü altında yeni bir tane oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki gönderi adresleme seçeneklerinden birini seçebilirsiniz :

  • Kendine Gönderi : Gönderi kendinize yapılacaktır. İş Birimi ( Giriş yapmış olduğunuz işletme birimi )
  • Farklı İş Ortağı Gönderimi : Gönderinin, şirketiniz için tanımlanmış başka bir iş birimine yapılmasını isteyebilirsiniz. "İş Ortağı" açılır kutusunda, İş Yerleri ile ilişkili "İş Ortakları" listelenecektir. Not : Birden fazla İş Yerleri aynı "İş Ortağı" na aitse, bu iş ortağını yalnızca bir kez "İş Ortağı" açılan kutusunda görüntüleyeceksiniz.
  • Yeni Gönderi Adresi : Gönderinin yeni bir adrese yapılmasını istiyorsanız ( doğrudan müşteriniz için ), bu seçeneği belirledikten sonra adresi yazabilirsiniz.

Daha sonra şunu seçmelisiniz ;

  • Açılır "Grup" kutusundan B2B platformu için perakende satış grupları olarak tanımlanan bir grubu Satış Grupları arasından seçmelisiniz.
  • "Ödeme Planı" açılır kutusundan B2B platformu için perakende satınalma siparişi ödeme planları olarak tanımlanan bir ödeme planı Tahsilat - Ödeme Planları arasından seçmelisiniz.

Yedek Parça Satın Alma Siparişlerini Servis Siparişleriyle Bağlama

"Servis Siparişlerinden Seç" butonuna bastıktan sonra teknik servis siparişlerini görüntüleyebilirsiniz.

Bir onay kutusunu işaretleyerek seçebilirsiniz. Çoklu seçim mümkündür. Sonra "Siparişe Bağla" butonuna basabilirsiniz.

Seçilen her iş emri, "İlgili Teknik Servis Formu" bölümünde ayrı ayrı gösterilecektir.

Katalogdan Satın Alma Ürünlerinin Belirlenmesi

Katalog butonuna ve "Katalog Adı"na bastıktan sonra, ürünün yedek parçalarını görüntülemek için ilgili ürünün ikonuna basabilirsiniz. Örneğin; Yedek Parça Ürün Ağacı oluşturulmuşsa, ürün ağacı öğeleri bu ikona basılarak görüntülenecektir.

(+) veya (-) butonlarına basarak ilgili yedek parçanın miktarını yazabilir veya miktarını ayarlayabilir ve son olarak tüm ürünleri satın alma ürünleri olarak eklemek için "Sepete Gönder" butonuna basmanız gerekir.

E-İş B2B İş Ortağı Parametreleri altında bulunan Katalogda B2B yedek parça alım fiyatı listesinde tanımlanan fiyatlar, bu fiyat listesinde tanımlanmışsa, her ürün için listelenir. Aksi takdirde, boş olarak gösterilecektir.

Satın Alma Ürünlerini Görüntüleme ve Yönetme

Seçilen ürünler "Sepet" sekmesi altında görüntülenecektir.

Yedek Parça İçin Yapılandırmanın Belirlenmesi

Sepete eklediğiniz herhangi bir yedek parça Yapılandırılabilir Ürün ise, "Sepet" sekmesi altında bu ürün için bir "Yapılandırıcı" butonu görünecektir.

Bu butona bastıktan sonra, Konfigüratör Seçenekleri listelenir ve "Değer" açılır kutusundan mevcut seçenekler arasından bir seçenek seçebilirsiniz. Seçiminizin fiyat üzerinde bir etkisi varsa, "Fiyat%" alanında belirtilecektir.

Bir yapılandırma seçtikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir.

Konfigürasyondan bir indirim veya ek ücret alındığında, tutar "Fark" sütununda gösterilecektir.

Ürünle İlgili Belgeleri Kaydetme

Ürünle ilgili bir belge eklemek istiyorsanız, ikonuna basabilirsiniz. Bir belge ekledikten sonra, ilk kırmızı (-) işareti yeşil (+) işaretine dönüşecektir. ( )

Bu belge "İlgili Nesneler" sekmesi altında görüntülenecektir.

Yedek Parça Bilgilerini Görüntüleme

Bir yedek parça ayrıca kendi yedek parçalarına sahip olabilir; yani kendi ürün ağacıdır. Örneğin; gardırop üretiyorsunuz ve gardırobunuzu bitmiş ürün olarak tanımladınız. Dolap kapılarını tutamaklarıyla bir bütün olarak tutuyorsunuz, böylece kapıyı yedek parça olarak yaratmış oluyorsunuz. Ancak kapının bir yedek parçası olduğunu da belirtmek istersiniz; Bu yüzden bir ürün kartı oluşturmanız -> yedek parça olarak ele almanız ve bunu kapıdaki ürün ağacında tanımlamanız gerekir, ki bu aynı zamanda bir yedek parçadır.

Yedek Parça Ürün Ağacı bir ürün için oluşturulursa, Ürün ağacı öğeleri, ikonuna basılarak görüntülenecektir.

Ürün Bilgilerini Görüntüleme

Bilgileri aşağıdaki sekmelerin altında görüntülemek için ikonuna basabilirsiniz :

  • Resim : Ürün kartı oluştururken bir resim tanımlandıysa, "Resim" sekmesi altında görüntülenecektir.
  • Katalog Bilgisi
  • Yedek Parça
  • Ürün bilgisi : Ürün "Barkod" numarasını görüntüleyebilirsiniz.

Eldeki Miktarları Görüntüleme

Yedek parça için mevcut miktarları görüntülemek için "Envanter Sor" butonuna basabilirsiniz.

Üretim Tarihi Girme

Takvimden "Üretim Tarihi" ni belirleyebilirsiniz.

Satın Alma Tarihinin Girilmesi

Takvimden "Satın Alma Tarihi" ni belirleyebilirsiniz.

Sipariş Nedenini Belirleme

Açılır kutudan "Siparişin Nedeni" ni belirlemelisiniz.

Müşterinin isteğine göre, sistemde sipariş nedeni tipleri yaratılır. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.

Ödeme Türünü Belirleme

Açılır kutudan aşağıdaki ücret türlerinden birini seçmelisiniz.

  • Ücretli
  • Ücretsiz

Ürün Tutarını Görüntüleme

Tutar, alış fiyat listesinde tanımlanan fiyat olan "Birim Fiyat" ve konfigürasyondan kaynaklanan indirim tutarı (-) veya ekstra ücret tutarı (+) olan “Fark” toplamıdır.

Yedek Parça Satınalma Siparişine Daha Fazla Belge Ekleme

"İlgili Nesneler" sekmesi altında, ürünler için eklenen belgeleri görüntüleyebileceğiniz gibi, "Yeni" butonuna basarak da yeni belgeler ekleyebilirsiniz.

Tüm belgeler bu sekme altında görüntülenecektir.

İlgili Müşterinin Belirlenmesi

Satınalma siparişinin yedek kısmını bir müşteriyle ilişkilendirmek istiyorsanız, "İlgili Müşteri" sekmesi altında müşteriyi seçebilir ve "Gönderim Adresi" ni tanımlayabilirsiniz.

Müşteriyi seçtikten sonra, gönderi adresi varsayılan olarak müşterinin adresi olarak seçilecektir. İsterseniz, birleşik giriş kutusundan "Yeni Gönderi Adresi" ni seçtikten sonra yeni bir adres yazabilirsiniz. Veya kullanılabilir adresler arasından bir adres seçebilirsiniz.

SSH Onay Durumu

Minerva'da, yedek parça satınalma siparişleri onay sürecinden geçer. Bu onay sürecini aşağıdaki durumları kullanarak yönetebilirsiniz.

  • Taslak : Varsayılan durum BUdur.
  • Onay Bekliyor : Siparişinizi tamamladığınızda, bu durumu gönderebilir ve siparişi göndermek için belgeyi kaydedebilirsiniz. Yedek Parça Siparişi Onayı
  • Onaylandı : Ana sistemdeki (SYS) "Onayla" butonuna basarak siparişiniz onaylandığında, B2B platformundaki SSH statüsü "Onaylandı" olacaktır.
  • Reddedildi : Ana sistemdeki (SYS) "Reddet" butonuna basarak siparişiniz reddedildiğinde, B2B platformundaki SSH durumu "Onaylanmadı" olarak değişecektir. Siparişiniz reddedilirse aşağıdaki kontrollere devam edemezsiniz.

Onaylanmış Fiyatlandırmayı Görüntüleme

Siparişiniz onaylanmış olsa bile, "Ücret Türü" seçiminiz reddedilebilir. Örneğin ücretsiz olarak yedek parça talebinde bulundunuz. Ana merkez bile siparişinizi onaylamış olsa bile, siparişinizi size gönderildiği gibi göndermeyi kabul edebilir.

Bir siparişin SSH durumunu "Onaylandı" olarak gösterdikten sonra; Her ürün için, "Sepet" sekmesi altındaki ilgili "Onaylanmış Ücret Türü" alanını işaretleyerek ücret türü talebinizin onaylanıp onaylanmadığını kontrol edebilirsiniz.

Merkezi Kontrollerin Yapılması

Siparişi göndermeden önce eksik veya yetersiz alan bırakmamak için merkezi kontroller yapılır. Örneğin; Sepet içinde yapılandırılabilir bir ürün varsa, yapılandırmasını yapmadan sipariş edemezsiniz.

Bunun için, "Sipariş Bilgisi" sekmesi altındaki "Merkezi Kontrolleri Yap" butonuna basmalısınız.

Bu kontrollerle ilgili herhangi bir sorun yoksa, Sistem "Merkezi Kontrol" alanında "Bitti" yi gösterecektir.

Yedek Parça Satınalma Siparişi için Yönetim Onayı

Merkezi kontroller yapıldıktan sonra bir onay vermek için "Yönetim Onayı" butonuna basmanız gerekir.

Bu butona bastıktan sonra, siparişi onaylayan kullanıcının adı "Onaylayan" alanında gösterilecektir.

Yedek Parça Satın Alma Siparişini Sonlandırma

Sİparişi onayladıktan sonra siparişi merkeze göndermek için "Merkezi Siparişi Yarat" butonuna basmalısınız.

Bu butona bastıktan sonra, "Sipariş Oluşturuldu mu ?" alan ve merkezi siparişi oluşturan kullanıcının adı "Oluşturan" alanında gösterilecektir.

Ayrıca Sistem bir "Sistem Sipariş ID" Yİ görüntüleyecektir.

Sipariş Statüsü

Bir yedek parça satın alma siparişi için aşağıdaki durumları görüntüleyebilirsiniz:

  • Taslak Siparişİ : Bir siparişin varsayılan durumudur.
  • Kontrol Bekliyor : Bu durum müşterinin talebi üzerine hizmete girebilir. Sistem bu durumu müşteri tarafından tanımlanan duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
  • Kontrolde Hata Var : Bu durum müşterinin talebi üzerine hizmete girebilir. Sistem bu durumu müşteri tarafından tanımlanan duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
  • Kontrol Tamamlandı : Başarılı bir merkezi kontrolün ardından, durum "Kontrol Tamamlandı" olarak değişecektir.
  • Yönetim Onayı : Yönetim onayı verildikten sonra Durum "Yönetim Onayı" na dönüşecektir.
  • Merkezi Onayı Bekleme : Bu durum müşterinin talebi üzerine hizmete girebilir. Örneğin; Sistem bu durumu müşteri tarafından tanımlanan duruma göre görüntüleyebilir. Lütfen Minerva danışmanınıza danışın.
  • Sipariş Tamamlandı : Merkezi sipariş oluşturulduktan sonra, durum "Sipariş Tamamlandı" olarak değişir.
  • İptal edildi : Bir siparişi iptal edebilirsiniz.
Bilgi Talebi