Teknik Servis Formları

"Teknik Servis Siparişleri" menü maddesi altında ;

  • Yeni Servis - Bakım İş Emri oluşturabilirsiniz.
  • Çağrı Merkezi'ndeki görüşmelerde teknik servisinize verilen Servis - Bakım İş Emirlerini görüntüleyebilir ve yönetebilirsiniz.

Servis - Bakım İş Emri Oluşturma

Aşağıdaki "Servis - Bakım Türleri" nden biri için bir iş emri oluşturabilirsiniz.

  • Montaj
  • Arıza Onarımı
  • Zamanlanmış Önleyici Bakım
  • Önleyici Bakım
  • Düzeltici Bakım
  • Yenileme
  • Kalibrasyon
  • Bakım

Müşteri Bilgi Girişi

Ana sistemdeki mevcut müşteriler arasından müşteriyi seçmenin yanı sıra, yepyeni bir müşteri için "Müşteri Bilgileri" bölümündeki alanları doldurabilirsiniz.

Yeni bir müşterinin bilgilerini yazdıysanız ve "Müşteri Kartı Yarat" onay kutusunu işaretlediyseniz, yeni müşteri ana sistemde (SYS) "Aktif Müşteri" olarak oluşturulacaktır.


Aşağıdaki seçeneklerden birini seçerek müşteriye arama yapabilirsiniz :

  • İsme Göre Ara
  • Telefon Numarasına Göre Ara
  • Kimlik Kodu ile Ara

Daha sonra arama kutusuna uygun bilgileri yazabilir ve "Ara" butonuna basabilirsiniz.

Mevcut bir müşteriyi aradığınız ve "Gönder" butonuna basarak müşteriyi seçtiğinizde, gerekli tüm alanlar otomatik olarak Sistem tarafından doldurulacaktır.

Teknik Servis Bilgisi

"Servis - Bakım İş Emri" için aşağıdaki bilgileri kaydedebilirsiniz.

Servis Yeri Belirleme

Aşağıdaki servis yeri türlerinden birini seçmelisiniz :

  • FLD - Alan Hizmeti
  • INH - Kurum İçi Hizmet

Planlama Tarihlerinin Belirlenmesi

Takvimlerden seçerek "Planlama Başlangıç ve Planlama Bitiş Tarihlerini" belirleyebilirsiniz.

Öncelik Seviyesi Tespiti

Açılır kutudan aşağıdaki öncelik seviyelerinden birini seçmelisiniz.

  • Çok Acil - Kritik
  • Acil
  • Standart
  • Planlanan / Acil Değil
  • Proje

İş Emri Statüsü

İş emirlerinizi takip etmeyi kolaylaştırmak için aşağıdaki statülerden birini açılır kutudan seçebilirsiniz.

  • BA - Yeni : Varsayılan statüdür.
  • DB - Belirleme ve Arama
  • DE - Devam Ediyor
  • PA - Bekliyor : Bu statü için "Durum Statüleri" nden birini seçebilirsiniz.
    1. PA1 - Müşteri Onayı Bekleniyor
    2. PA2 - Beklenen Parçalar
  • XA - Tamamlandı : Bu durum için aşağıdaki "Statü Ayrıntısı" nı seçebilirsiniz.
    1. XAT1 - Teknik Müdahale
  • YA - Çözülmeden Kapandı
  • ZA - Arşiv

Servis Seviye Bilgisi

Gelen Çağrı 'da bir teknik servis iş emri görüntülüyorsanız, ve eğer gerekli SLA ( Servis Seviyesi Sözleşmesi ) tanımları yapılmışsa, Hizmet Seviye Bilgisi ve Yanıt Son Tarihi ve Çözüm Son Tarihi sistem tarafından gösterilecektir.

Başlangıç ve Bitiş Tarihleri

Takvimden seçerek "Başlangıç ve Bitiş Tarihi" iş emrini girebilirsiniz.

Faturalandırma Tipi

Açılır kutudan aşağıdaki seçeneklerden birini seçerek faturanın nasıl yapılacağını belirlemelisiniz.

  • SBA - Manuel Faturalandırma
  • NIV - Faturalandırma Yok

Servis İlişkileri Bilgisi

"Servis İlişkileri" bölümünde aşağıdaki bilgileri görüntüleyebilir ve yönetebilirsiniz.

  • Form Oluşturucu : Teknik servis iş emrini oluşturan kişi bu alanda gösterilecektir.
  • Servis Uzmanı : Açılan kutudan "Servis Uzmanı" nı seçebilirsiniz. Not: Servis uzmanlarını, ilgili iş ortağı ana kartının "Organizasyonel" sekmesi -> "İlişkiler" sekmesi altında tanımlayabilirsiniz.
  • Servis Görevlisi : Bir servis uzmanı seçilir seçilmez, uzmanı atanan kullanıcı "Servis Görevlisi" olarak gösterilir.
  • Atanan Tarih : Bir servis uzmanı atandığında, bu atama "Atanan Tarih" olarak görüntülenecektir.

Servis Ürün Belirlemesi

Teknik Servis yapılacak servis ürünlerini "Servis Ürünleri" sekmesi altında belirleyebilirsiniz.

"Ürün" ü belirlemek için, "Katalog" butonuna basmanız gerekmektedir ve katalog adına bastıktan sonra, mevcut tüm ürünleri Servis Ürünler Kataloğu 'ndan görüntüleyeceksiniz. Ardından ilgili ürünün "Gönder" butonuna basabilirsiniz.

Veya "Bilinmeyen Ürün" alanında bir tanım yapabilirsiniz.

"Bilinmeyen Ürün" alanı yararlı bir alandır; iş emri oluşturmak istediğiniz ürün eski bir ürün olabilir, "Ürün Kodunu" tespit edemezsiniz veya katalogda bulunmuyor olabilir.

Not : İş emri merkezde oluşturulmuşsa, servis ürünleri zaten "Servis Ürünleri" sekmesi altında belirlenmiştir.

Teknik Servis Talimatlarını Görüntüleme

"Talimat - İş Bitti" sekmesi -> "Servis Talimatı" alanı altında, Çağrı Merkezi'nde oluşturulan talimatları görüntüleyebilirsiniz.

Dahili bir talimat oluşturmak istiyorsanız, bu metin alanını da kullanabilirsiniz.

Yapılan İşin Kaydedilmesi

"Talimatlar - Yapılan İşler" sekmesi -> "Yapılan İşler" alanı altında Teknik Servis'te yapılan işleri kaydedebilirsiniz.

Servis ve Yedek Parça Kaydı

Servis sekmesinde -> serviste kullanılan servis ve yedek parçaları kaydetmek için "Yeni" butonuna basabilirsiniz.

Büyüteç'e bastıktan sonra, Servis Ürünler Kataloğu açılacak. Katalog adına bastıktan sonra, ilişkili ürünün ikonuna basabilir ve ilgili yedek parçanın "Gönder" butonuna tıklayabilirsiniz.

Sonra "Miktar" yazabilir ve son olarak "Fiyat Türü"nü belirleyebilirsiniz.

Fiyat Türü

Her ilgili satırın açılır kutusundan seçim yaparak aşağıdaki fiyat türlerinden birini belirleyebilirsiniz :

  • Ücretli
  • Garantili Ücretsiz
  • Sözleşmeli Ücretsiz
  • Ücretsiz
  • Garantili Ücretsiz [Faturalandırılacak]
  • Sözleşmeli Ücretsiz [Faturalandırılacak]
  • Ücretsiz [Faturalandırılacak]

Servis Ekibi Tespiti

"Servis" sekmesi altında, açılan kutulardan seçim yaparak hizmeti verdiğiniz takımı belirleyebilirsiniz.

Not : Ekip üyelerini, ilgili iş ortağı ana kartının "Organizasyonel" sekmesi -> "İlişkiler" sekmesi altında tanımlayabilirsiniz.

İş Emrine Belge Ekleme

"İlgili Nesneler" sekmesi altında, "Yeni" butonuna basarak belgeler ekleyebilirsiniz.

Takip İşlemi Olarak Yedek Parça Satın Alma Siparişi Oluşturma

Teknik servis iş emrini tamamladıktan sonra, yedek parça için bir satınalma siparişi yaratmalısınız.

"Servis - Bakım İş Emri" nde "Sipariş Ver" butonuna basarak, sipariş alarak iş emri ile ilgili yedek parça oluşturabilirsiniz.

İlgili Yedek Parça Siparişlerini Görüntüleme

Yedek parça satınalma siparişi "Sipariş Ver" butonu ile ya da Yedek Parça Satın Alma Siparişini Servis Siparişine Bağlama ile yaratıldıktan sonra, oluşturulan sipariş, "İlgili Yedek Parça Siparişleri" bölümünde gösterilecektir.

Bilgi Talebi