"Teknik Servis Siparişleri" menü maddesi altında ;
Yeni Servis - Bakım İş Emri oluşturabilirsiniz.
Çağrı Merkezi'ndeki görüşmelerde teknik servisinize verilen Servis - Bakım İş Emirlerini görüntüleyebilir ve yönetebilirsiniz.
Servis - Bakım İş Emri Oluşturma
Aşağıdaki "Servis - Bakım Türleri" nden biri için bir iş emri oluşturabilirsiniz.
Montaj
Arıza Onarımı
Zamanlanmış Önleyici Bakım
Önleyici Bakım
Düzeltici Bakım
Yenileme
Kalibrasyon
Bakım
Müşteri Bilgi Girişi
Ana sistemdeki mevcut müşteriler arasından müşteriyi seçmenin yanı sıra, yepyeni bir müşteri için "Müşteri Bilgileri" bölümündeki alanları doldurabilirsiniz.
Yeni bir müşterinin bilgilerini yazdıysanız ve "Müşteri Kartı Yarat" onay kutusunu işaretlediyseniz, yeni müşteri ana sistemde (SYS) "Aktif Müşteri" olarak oluşturulacaktır.
Aşağıdaki seçeneklerden birini seçerek müşteriye arama yapabilirsiniz :
İsme Göre Ara
Telefon Numarasına Göre Ara
Kimlik Kodu ile Ara
Daha sonra arama kutusuna uygun bilgileri yazabilir ve "Ara" butonuna basabilirsiniz.
Mevcut bir müşteriyi aradığınız ve "Gönder" butonuna basarak müşteriyi seçtiğinizde, gerekli tüm alanlar otomatik olarak Sistem tarafından doldurulacaktır.
Teknik Servis Bilgisi
"Servis - Bakım İş Emri" için aşağıdaki bilgileri kaydedebilirsiniz.
Servis Yeri Belirleme
Aşağıdaki servis yeri türlerinden birini seçmelisiniz :
FLD - Alan Hizmeti
INH - Kurum İçi Hizmet
Planlama Tarihlerinin Belirlenmesi
Takvimlerden seçerek "Planlama Başlangıç ve Planlama Bitiş Tarihlerini" belirleyebilirsiniz.
Öncelik Seviyesi Tespiti
Açılır kutudan aşağıdaki öncelik seviyelerinden birini seçmelisiniz.
Çok Acil - Kritik
Acil
Standart
Planlanan / Acil Değil
Proje
İş Emri Statüsü
İş emirlerinizi takip etmeyi kolaylaştırmak için aşağıdaki statülerden birini açılır kutudan seçebilirsiniz.
BA - Yeni : Varsayılan statüdür.
DB - Belirleme ve Arama
DE - Devam Ediyor
PA - Bekliyor : Bu statü için "Durum Statüleri" nden birini seçebilirsiniz.
PA1 - Müşteri Onayı Bekleniyor
PA2 - Beklenen Parçalar
XA - Tamamlandı : Bu durum için aşağıdaki "Statü Ayrıntısı" nı seçebilirsiniz.
Takvimden seçerek "Başlangıç ve Bitiş Tarihi" iş emrini girebilirsiniz.
Faturalandırma Tipi
Açılır kutudan aşağıdaki seçeneklerden birini seçerek faturanın nasıl yapılacağını belirlemelisiniz.
SBA - Manuel Faturalandırma
NIV - Faturalandırma Yok
Servis İlişkileri Bilgisi
"Servis İlişkileri" bölümünde aşağıdaki bilgileri görüntüleyebilir ve yönetebilirsiniz.
Form Oluşturucu : Teknik servis iş emrini oluşturan kişi bu alanda gösterilecektir.
Servis Uzmanı : Açılan kutudan "Servis Uzmanı" nı seçebilirsiniz. Not: Servis uzmanlarını, ilgili iş ortağı ana kartının "Organizasyonel" sekmesi -> "İlişkiler" sekmesi altında tanımlayabilirsiniz.
Servis Görevlisi : Bir servis uzmanı seçilir seçilmez, uzmanı atanan kullanıcı "Servis Görevlisi" olarak gösterilir.
Atanan Tarih : Bir servis uzmanı atandığında, bu atama "Atanan Tarih" olarak görüntülenecektir.
Servis Ürün Belirlemesi
Teknik Servis yapılacak servis ürünlerini "Servis Ürünleri" sekmesi altında belirleyebilirsiniz.
"Ürün" ü belirlemek için, "Katalog" butonuna basmanız gerekmektedir ve katalog adına bastıktan sonra, mevcut tüm ürünleri Servis Ürünler Kataloğu 'ndan görüntüleyeceksiniz. Ardından ilgili ürünün "Gönder" butonuna basabilirsiniz.
Veya "Bilinmeyen Ürün" alanında bir tanım yapabilirsiniz.
"Bilinmeyen Ürün" alanı yararlı bir alandır; iş emri oluşturmak istediğiniz ürün eski bir ürün olabilir, "Ürün Kodunu" tespit edemezsiniz veya katalogda bulunmuyor olabilir.
Not : İş emri merkezde oluşturulmuşsa, servis ürünleri zaten "Servis Ürünleri" sekmesi altında belirlenmiştir.
Teknik Servis Talimatlarını Görüntüleme
"Talimat - İş Bitti" sekmesi -> "Servis Talimatı" alanı altında, Çağrı Merkezi'nde oluşturulan talimatları görüntüleyebilirsiniz.
Dahili bir talimat oluşturmak istiyorsanız, bu metin alanını da kullanabilirsiniz.
Yapılan İşin Kaydedilmesi
"Talimatlar - Yapılan İşler" sekmesi -> "Yapılan İşler" alanı altında Teknik Servis'te yapılan işleri kaydedebilirsiniz.
Servis ve Yedek Parça Kaydı
Servis sekmesinde -> serviste kullanılan servis ve yedek parçaları kaydetmek için "Yeni" butonuna basabilirsiniz.
Büyüteç'e bastıktan sonra, Servis Ürünler Kataloğu açılacak. Katalog adına bastıktan sonra, ilişkili ürünün ikonuna basabilir ve ilgili yedek parçanın "Gönder" butonuna tıklayabilirsiniz.
Sonra "Miktar" yazabilir ve son olarak "Fiyat Türü"nü belirleyebilirsiniz.
Fiyat Türü
Her ilgili satırın açılır kutusundan seçim yaparak aşağıdaki fiyat türlerinden birini belirleyebilirsiniz :
Ücretli
Garantili Ücretsiz
Sözleşmeli Ücretsiz
Ücretsiz
Garantili Ücretsiz [Faturalandırılacak]
Sözleşmeli Ücretsiz [Faturalandırılacak]
Ücretsiz [Faturalandırılacak]
Servis Ekibi Tespiti
"Servis" sekmesi altında, açılan kutulardan seçim yaparak hizmeti verdiğiniz takımı belirleyebilirsiniz.
Not : Ekip üyelerini, ilgili iş ortağı ana kartının "Organizasyonel" sekmesi -> "İlişkiler" sekmesi altında tanımlayabilirsiniz.