Şirket organizasyonu, iş gücünü sınıflandırmak, planlı bir şekilde çalıştırmak ve değerlendirmek için çok önemlidir. Minerva İnsan Kaynakları organizasyon için gerekli tüm altyapılara ve ayrıntılı şirket organizasyonuna, ekibine, görevlerine ve kariyer planlamasına sahiptir.
Organizasyon tasarımı, bir organizasyon yapısının en iyi ilişki şeklini ve kalitesini gösterir. Bu gelişme, organizasyon tasarımı olan aşağıdaki konuları içerir ;
İşletmenin hedeflerine ulaşmasını sağlayan işi belirleyebilme,
İşletmelerde ana iş segmentasyon karar verebilme,
Ana iş segmentasyonuna dahil edilecek organları belirleyebilme,
Organlar arasındaki iş ilişkilerini ve yetkilileri belirleyebilme,
Ana koordinasyon mekanizmasını belirleyebilir,
organizasyon kılavuzu hazırlamanın mümkün olması.
Tüm organizasyon seviyeleri sistemde ayrıntılı olarak tanımlanabilmekte, ayrıca sistem organizasyon yapısına uymayan işlemler arasındaki ilişkileri ilişkilendirme fırsatı sağlamaktadır. Minerva İnsan Kaynakları organizasyon yapısındaki hızlı değişiklikleri cevaplamak ve olası yeni organizasyon tiplerini sorgulamak için esneklik ve işlevselliğine sahiptir.
Organizasyon Grafiği
Minerva'da, ünvan ve görevler, organizasyon üzerindeki konumlarına göre personel ile birleştirilir. Bunu sağlamak için, öncelikle performans puanlama sistemi, performans tipi, görevler ve bölüm tanımlama yapılır. Daha sonra hiyerarşi ağacı ve organizasyon şeması organizasyonda belirlenecektir. Organizasyon şeması tanımlanırken, her başlık bir görev ve bölüm ile ilişkilendirilir. Bu nedenle, personel kartlarındaki personel için bir başlık seçildiğinde, bu başlık ile ilgili görev ve bölüm otomatik olarak personele eklenecektir.
Organizasyon Revizyonları
Minerva'da, mevcut organizasyon şemasında ve pozisyonlarında revizyon yapılabilir.