Strateji Çerçeveleri [Frameworks]

Başarılı işletmeler işlerin zaman içinde kendiliğinden işe yarayacağını varsaymaz. Bunun yerine, işletme sahipleri ve yönetimi, işletmelerinin nerede olmasını istediklerini ve oraya nasıl geldiklerini hayal etmeleri için uzun vadeli hedefler geliştirmek için çalışır. Bir Strateji Çerçeveleri aşağıda belirtilen “Bileşenler” e odaklanarak bu tip uzun vadeli planlamaya yapı sağlamaya hizmet eder.


"Strateji Çerçeveleri" menüsü altında, Strateji çerçeveleri oluşturabilir ve bunlara bileşen ekleyebilirsiniz.

"Yeni" butonuna basarak, yeni bir strateji çerçevesi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Ayrıca, çerçeve için bir Başlama Tarihi ve Bitiş Tarihi tanımlayabilirsiniz.

İlişkili Şirketleri Belirleme

"İlgili Şirketler" bölümündeki çerçeveyle ilgili şirketleri Şirketler onay kutularını işaretleyerek tanımlayabilirsiniz.

Ekranı kaydettikten sonra, seçilen şirketler "Strateji Çerçevesi Bilgileri" ekranının "Şirketler" sekmesi altında görüntülenecektir.

Ayrıntılı Kayıt Açıklama

"Açıklama" sekmesi altında, strateji çerçevesi için ayrıntılı bir açıklama yazabilirsiniz.

Bu Çerçeveyi Kullanan Stratejileri Görüntüleme

Bir Strateji için bir strateji çerçevesi seçtikten sonra, strateji "Kodu" ve "Adı", "Stratejiler" sekmesi altında görüntülenir.

Bir Çerçeveye Bileşen Ekleme

Strateji çerçevesi oluşturma işlemini tamamladıktan sonra, bu çerçevenin "Bileşenler" butonuna "Strateji Çerçeveleri" ekranında basabilirsiniz.

Ardından, "Yeni" butonuna bastıktan sonra, listelenen bileşenlerin altında "Yeni Kayıt Seçenekleri" görüntülenir.

Bu bileşenleri ilgili seçeneğe basarak bir çerçeveye eklemeye başlayabilirsiniz ve her bileşen için açıklamasını bileşenle aynı ada sahip olan sekmenin altına yazabilirsiniz.

Her bileşeni bir çerçeveye yalnızca bir kez ekleyebilirsiniz, böylece bir çerçeveye bir bileşen eklendikten sonra "Yeni" butonuna basarak tekrar görüntülenmez.

Aşağıda listelenen tüm bileşenleri bir çerçeveye ekledikten sonra, "Yeni" butonuna bastığınızda, "Kayıt Tamamlandı" mesajı görüntülenir.

  • HBG - Tarihsel Geçmiş : Şirketin kısa bir geçmişi.
  • MSN - Görev Açıklaması : Bu görev tanımı, bir organizasyonun ne olduğunu, neden var olduğunu, var olma nedenini tanımlar.
  • VSN - Vizyon Açıklaması : Vizyon açıklaması, bir şirketin yol haritasıdır ve bir organizasyonun orta veya uzun vadeli gelecekte ne elde etmek veya başarmak istediğini açıklar.
  • CVL - Temel Değerler : Temel değerler, bir şirketin ilkeleri ve inançlarıdır. Vizyonu destekler ve şirket kültürünü şekillendirir.
  • CSH - Müşteriler ve Paydaşlar : "Paydaş Modeli", odağı belirli insan grupları için değer katmaya geri getirme açısından bakar - çalışanlar, müşteriler, topluluk, hissedarlar, toplum vb. gibi.
  • CVP - Müşteri Değer Teklifi : Bir müşteri değeri teklifi, markanızın beklentileri için neler sunabileceğinin net bir resmini çizen bir ifadedir. Bir müşterinin senden alması gereken başlıca sebep budur. Ürününüzün müşterilerin sorunlarını nasıl çözdüğünü veya durumlarını nasıl iyileştirdiğini ( alaka düzeyini ) açıklar, belirli avantajlar sağlar ( ölçülen değer ), ideal müşteriye neden sizden satın almaları gerektiğini ( rekabette değil ) ideal müşteriye anlatır.
  • GOA - Stratejik Hedef : Stratejik bir hedef, bir şirketin büyük ölçekte gerçekleştirmeye çalıştığı şeyi tanımlayan bir sonuç ifadesidir.

Strateji Çerçevelerini Kompakt Bir Görünümde Görüntüleme

Bileşenlerini görüntülemek için bir strateji çerçevesinin "Panel" butonuna basabilirsiniz.

Kaydı görmek veya düzenlemek için sol tarafta görüntülenen herhangi bir "Strateji Bileşeni" ne basabilirsiniz.

Aynı ekranda başka bir strateji çerçevesinin bileşenlerini kontrol etmek isterseniz, açılan "Strateji Çerçevesi" kutusundan görüntülemek istediğiniz çerçeveyi seçebilirsiniz.

Bilgi Talebi