e-Defter; faturalama sürecinin dijital ortama taşınmasıyla birlikte hayatımıza giren bir kavram. Şirketler kurumsal işlerini hızlı ve kolay şekilde yürütmek istiyorlar. Defterlerini elektronik ortamda “oluşturmak, kaydetmek, muhafaza ve ibraz etmek” isteyen şirketler, tercihini e-defter çözümünden yana kullanmaktadır. Bu çözümle, hem zaman tasarrufu yapılacak hem de kırtasiye giderleri gibi maddiyattan tasarruf edilecektir.
İşte, elektronik defter hakkında bilmeniz gerekenler :
e-Defter Nedir?
e-Defter; Minerva ERP sistemine tam entegreli şekilde çalışan, defter-i kebir ve yevmiye defteri belgelerinin kopyasını alarak beratlarını oluşturan ve GİB'e gönderilecek şekilde hazır hale getirilen bir sistemdir.
e-Defter’in Yapısı
Minerva ERP’nin e-Defter çözümü, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) ile entegrasyonlu olarak çalışmaktadır.
E-Defter çözümü, Defter-i Kebir ve Yevmiye defteri belgelerinin GİB’in belirlemiş olduğu formata uygun biçimde, dijital ortamda oluşturularak GİB’e hızlı ve kolay şekilde gönderilmesini sağlar.
Neden Minerva e-Defter?
Minerva ERP sistemi ile GİB arasında entegrasyon olduğundan sisteme gelen e-defter verileri direkt GİB’e aktarılır.
GİB standartlarına uygun şekilde yevmiye defteri, yevmiye defteri beratı, defter-i kebir ve defter-i kebir beratı dosyaları hazırlanır.
Defterlere ait dosyalar, dijital ortamda orjinal haliyle saklanır.
Operasyonel maliyetlerden ve iş gücünden tasarruf sağlarsınız.
Kullanıcı dostu bir uygulama olması ile şirketinizin hedeflerine ilerleme hızına katkıda bulunur.
Hızlı ve anahtar teslim bir hizmet sunarak finansal süreçlerde sizlere gerekli danışmanlığı sağlar.
Minerva ERP sisteminin ekranları ile kullanıcıların e-Defter sürecine adapte olmalarını sağlar.
e-Defter İle Şirketinizi Geleceğe Taşıyın
e-Defter ile Defter-i Kebir ve Yevmiye Defteri belgelerinizi dijital ortama aktararak şirketinizin verimliliği için iş süreçlerinizi hızlandırın. Böylece, şirketinize rekabet gücünü kazandırarak kaynaklarınızı doğru alana doğru yönlendirin.