Minerva ERP

Kamu İnsan Kaynakları Yönetimi

Günümüz koşullarından etkilenen yönetim süreci, çevresindeki koşullara uyum sağlamaya çalışan bir süreç olmuştur. Toplumumuzu bilgi toplumu olarak düşündüğümüzde, gelişen teknolojilerden etkilenen yönetim sürecinin içerisinde İnsan Kaynakları Yönetimi’ni de görebiliriz. Bu etki sürecinden, kamu kurumlarındaki kamu personel yönetimi departmanları da etkilenmiştir.

Bu yazımızda, "İnsan Kaynağının Önemi, İnsan Kaynakları Yönetimi Tanımı, Kamudaki Personel Yönetimi'nden İnsan Kaynakları Yönetimi'ne Geçiş" ve "Personel Yönetiminde Değişim Zamanı" konu başlıkları ele alınmıştır.

İnsan Kaynağı Önemli

Bugün tüm şirketler/kurumlar için en değerli kaynak "İnsan" dır. Şirketler/kurumlar doğru yetenekleri kendi bünyesine katmak için birbirleriyle rekabet halindeler. Bazı meslekler yok olurken, bazıları da başka bir meslek kavramı olarak evrilip karşımıza çıkıyor. İşte bu noktada, İnsan Kaynakları kavramı önem kazanarak yükseliyor.

İnsan Kaynakları Yönetimi Nedir?

İnsan Kaynakları Yönetimi, şirket/kurumun ya da kuruluşun verimli bir biçimde idare edilerek, rekabeti ve etkinliği artırmak için oluşturulmuş bir yönetim biçimidir. Aynı zamanda, o şirkette/kurumda insana dair yapılan tüm çalışmaları ve bu çalışmaları yapan kişileri de kapsar.

Kamuda Personel Yönetimi'nden İnsan Kaynakları Yönetimi'ne Geçiş

Son yıllarda, küreselleşmenin getirilerine bakıldığında ülkeleri, yönetim sistemlerini gözden geçirmeye ve yenilikçi değişimler yapma sürecine doğru itmiştir. Özellikle, ülkemizde kamu kurumlarındaki yönetim anlayışının geleneksel ve ihtiyaca cevap vermeyen yapısı düşünüldüğünde, çağa en uygun adapte olacak şekilde bir yönetim anlayışı ihtiyacı doğmuştur.

Bunun yanında, İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili yapılmış olan çalışmalar incelendiğinde, genç ve dinamik İnsan Kaynakları yöneticileri ve seçkin özel sektör temsilcilerinin yapmış olduğu çalışmalar dikkate alınarak, kamuda Personel Yönetimi’nin yerine İnsan Kaynakları Yönetimi’ne doğru ilgiyi artırmıştır.

Her alanda olduğu gibi, kamu kurumlarında da geleneksel Personel Yönetimi anlayışı noktasında "Değişim Zamanı" nın geldiğini düşünüyor ve bu değişim ile ilgili personel alım ve takibi sürecinden kârlı çıkmak istiyorsanız, Minerva’nın Kamu İnsan Kaynakları Yönetimi çözümünü hatırlatmamızda fayda var.

Personel Yönetimi'nde Değişim Zamanı

Minerva Yazılım, kamudaki geleneksel Personel Yönetimi anlayışına farklı bir çözüm getirir. Yenilikçi bir personel yönetimi anlayışı sunan Minerva, kullanıcı arayüzü ile modern görünümlü ve kullanışlı olacak şekilde tasarlanmıştır. Kamu atamalarında personelle ilgili tüm işlemleri Minerva’nın Kamu İnsan Kaynakları Yönetimi modülü ile kolayca yapabilirsiniz.

Minerva’nın Kamu İnsan Kaynakları Yönetimi süreci, personel kartı açma işlemi ile başlar. Bu süreçte, çalışan personelin tüm verileri ve hakları ile ilgili durumlar sistemde loglanarak saklanmaktadır.

Kamu İnsan Kaynakları Yönetimi modülü ile şunları yapabilirsiniz :

  • Minerva ile MERNIS arasındaki entegrasyon sayesinde, MERNIS’ten personellerinizin kimlik bilgilerini sisteme getirebilir, ikâmet ettiği adres bilgilerini MERNIS’ten alabilir ve varsa eş, çocuk, aile bilgilerini MERNIS’ten çekerek takibini yapabilirsiniz.
  • Personelinizin işe girişini yapabilir, statü değişikliklerinde terfi verebilir (bulunduğu/girdiği meslek grubunda yükselme), işten ayrılma durumunda (disiplin cezası, kınama vb.) personelin devletteki işine son verebilirsiniz.
  • Personelinize ödül verebilir (yabancı dil puanı, üst seviye eğitim, yurtdışı hizmeti vb.), çalıştıkları işle ilgili eğitim aldıklarında personel eğitim performansını sisteme girebilirsiniz.
  • Sözleşmeli personellerin iş akdi sözleşmesi takip edebilirsiniz.
  • İzin ve devamlılık politikaları kısmından (yıllık izin, doğum izni, mazeret izni, hastalık izni, bedellik askerlik izni, ücretsiz izin vb.) personelinizin izin haklarını takip edebilirsiniz.
  • Devlet kurumlarında organizasyon işlemlerini oluşturabilmek önemlidir. Vekalet işlemleri için, çalışan personeliniz görevinin sorumluluğunu bir başka personele devrettiğinde sistemden takibini yapabilirsiniz.
  • Hizmet Cetveli kısmından, çalışan personelin işe başladığı süreden emekli oluncaya kadar geçen sürede yaptığı işler ve çalıştığı pozisyonları anlatan iş seceresi (personel özgeçmişi gibi düşünün) sistemden görüntülenebilir.
Bilgi Talebi